وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره


این اطلاعیه می افزاید: شهید تقوی از ...

فرمانده لشکر 31 عاشورا در دفاع مقدس و همرزم شهید تقوی با بیان اینکه شهید تقوی نقش برجسته‌ای در راه‌اندازی اطلاعات رزمی سپاه داشت، گفت: او ابتدای جنگ با لباس عربی، دشداشه و چفیه، سلاحی برمی‌داشت و سوار بر موتور به شناسایی می‌رفت.

سردار امین شریعتی، فرمانده لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس و از همرزمان سردار شهید "حمید تقوی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس گفت: هر آن چیزی که از این شهید بزرگوار بیان می‌شود، مربوط به بعد از سال‌های 63 و 64 است که در رابطه با قرارگاه رمضان و سایر خدمات این سردار شهید است.

وی ادامه داد: زمانی که جنگ آغاز شد ما در سپاه اهواز بودیم. آن وقت سپاه اطلاعات رزمی نداشت، البته اطلاعاتی داشت اما مربوط به شناسایی منافقین، گروهک‌ها و جریانات ضد انقلاب بود.

شریعتی تصریح کرد: وقتی عراق حمله کرد ما نیاز داشتیم که تیمی به شناسایی مناطق بپردازد و ببیند که عراق تا چه منطقه‌ای پیشروی کرده است. حمید تقوی جزو آن دسته از افرادی بود که با لباس عربی، دشداشه و چفیه، سلاحی برمی‌داشت و سوار بر موتور به شناسایی می‌رفت و شب به سپاه اهواز برمی‌گشت.

نمازشب‌های شهیدان تقوی و زین الدین در ساختمان اطلاعات سپاه سوسنگرد

همرزم شهید تقوی خاطرنشان کرد: بعد از این قضایا، تقوی به سپاه سوسنگرد منتقل شد. در سوسنگرد مسئول اطلاعات سپاه شهید زین الدین بود. چند وقتی شهید تقوی کنار دست زین الدین بود. تقوی آدم بسیار بسیار شجاعی بود که من هرچقدر از ایشان بگویم، کم است. او آدم بسیار متدینی بود. تنها روزهایی که روزه نمی‌گرفت روزهای حرام بود. نمازهایش را اول وقت می‌خواند و اهل نماز شب بود.

شریعتی در این باره به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: در سپاه سوسنگرد ساختمانی بود که مربوط به اطلاعات بود من هروقت، شب‌ها به این ساختمان می‌رفتم می‌دیدم یک فانوس روشن است و شهید زین الدین و شهید تقوی در حال نمازشب خواندن هستند.

وی با بیان اینکه پس از مدتی شهید زین الدین به اطلاعات سپاه دزفول منتقل شد، گفت: پس از رفتن زین الدین، تقوی مسئول اطلاعات سپاه سوسنگرد شد. شناسایی دشمن نیاز به افراد با تجربه و بلد منطقه داشت. ما منطقه را بلد نبودیم. یکی از کارهای بسیار ارزشمند شهید تقوی این بود که از نیروهای بومی برای شناسایی استفاده کرد.

شریعتی افزود: او از افراد مورد اعتماد که برخی نیز در سوسنگرد نبودند، استفاده کرد. برخی از آن‌ها در اردوگاه‌های جنگ زده اسکان داشتند. او آن‌ها را پیدا کرد و به منطقه آورد و اولین گروه اطلاعات شناسایی را حمید تقوی در آنجا راه‌اندازی کرد.

وی بیان کرد: در منطقه سوسنگرد یک سری کانال‌های آبیاری کشاورزی بود که مستقیم به خاکریزهای عراق می‌رسید. این کانال‌ها عمق زیادی داشت. من یک بار همراه با بلدچی در این کانال رفتم و به خاکریز دشمن رسیدم و دیدم عراقی‌ها در سنگر نشسته‌اند و سیگار می‌کشند.

آزادسازی سوسنگرد با به‌کارگیری بلدچی‌های منطقه

شریعتی ادامه داد: او وضعیت دشمن را با به‌کارگیری این بلدچی‌ها و نیروهای بومی روی کالک آورد.

وی اظهار داشت: زمانی که دهلاویه در دست دشمن بود، من در آن منطقه دیده‌بانی می‌کردم. من در آن برهه دو بار برای شناسایی به همراه شهید تقوی به دهلاویه رفتم. او با سازماندهی نیروهای بومی توانست بر زمین مسلط شود و دهلاویه را آزاد کند.

شریعتی خاطرنشان کرد: نیروهای بومی شبانه با بیل و کلنگ کانال حفر می‌کردند و خاک‌های آن را با گونی به عقب منتقل می‌کردند. در روز نیز به راحتی در آن کانال‌ها رفت و آمد می‌کردند و تا نزدیک خاکریز عراقی‌ها می‌رفتند.

وی تاکید کرد: سردار تقوی نقش برجسته‌ای در راه‌اندازی اطلاعات رزمی سپاه داشت. آن وقتی که تیپ عاشورا راه‌اندازی شد، یکی از عناصر مهم و تاثیرگذاری که در راه‌اندازی اطلاعات عملیات تیپ نقش داشت، شهید تقوی بود.

شریعتی گفت: او بعد از آن وارد قرارگاه رمضان شد، با بچه‌های تبریز، فارس، خراسان و سایر شهرهای دیگر آشنا شد و در این سال‌ها به عنوان نیروی برون مرزی وارد عراق شد.

او گفت: حمید تقوی بنیان‌گذار شناسایی رزمی سپاه بود که بومی‌های مورد اعتماد سوسنگرد، ابوهمیزه و هویزه را پای کار آورد و مسئول محور گذاشت. من یادم است که بین آنها پیرمردی بود که ما به او "بابابزرگ" می‌گفتیم. این پیرمرد روی موتور می‌نشست و به شناسایی می‌رفت.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: آزادسازی سوسنگرد مدیون خدمات این شهید بزرگوار است. بعد از آن نیز عملیات‌های امام مهدی(عج)، 31 شهریور و چند عملیات دیگر انجام شد.

منتظر نظراتتان هستیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">