وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره



*نابودی ارزشهای خانوادگی

فیلم های ماهواره بیانگر الگوی خانواده های غربی بوده وبا القای فرهنگ غرب ارزش های اخلاقی مانند حیا،غیرت وعفاف را در جامعه از بین میبرند ودر صدد تثبیت روابط موازی در بیرون از خانواده هستند که این اقدامات موجب فروپاشی بنیان خانواده می شود.کم رنگ شدن ارزشهای خانوادگی وگسست نهاد خانواده از دیگر نتایج این فیلم هاست.رشد طلاق در جامعه از نشانه های این گسست خانوادگی است که به دنبال خود مسائل متعدد دیگری از جمله فقر ،اعتیاد و افزایش فرزندان بی سرپرست را به همراه دارد.از سوی دیگر مشاهده می کنیم که فیلم های غیر اخلاقی ماهواره روابط عاطفی وجنسی میان زن و مرد را در خارج از چار چوب ازدواج عادی نشان می دهند.

هنگامی که اعضای خانواده در روز های متوالی سریال های نامناسب ماهواره را که هدف آنها عادی سازی روابط با نامحرم است،مشاهده میکنند،خیانت به همسر برای آنها عادی شده ومشاهده این فیلم ها وعدم کنترل افراد بر رفتار خود نوعی بی مهری،دلسردی واختلاف میان زن وشوهر را ایجاد می کند. 


حضرت علی (ع) فرمودند:هرگاه از زنی خوشتان آمد نزد همسر خود بروید،(وبا او رابطه زناشویی برقرار کنید).زیرا همسر شما هم مثل اوست و برای شیطان در قلب خود راهی قرار ندهید تا اینکه آن زن از خاطر شما برود.
*گسست و درگیری بین نسلی
برنامه های ماهواره ای ارزش ها ،باور ها،تصورات،انتضارات وجهت گیری های ارزشی متفاوتی راتبلیغ و عرضه میکند که باعث میشودبه مرور زمان فاصله روانی بین والدین و فرزندان بیشتر وبیشتر شود و به انقطاع یا گسست نسلی بینجامد.در یک گسست نسلی به جای تعامل بر سر ارزشها جنگی تمام عیار شکل میگرد.اختلافات و درگیری های شدید بین فرزندان و والدین،ترک منزل بدون اطلاع و حرمت شکنی ها نتیجه این فرایند است .
*ترویج خشونت
مشاهده صحنه های خشونت آمیز،گرایش به پرخاشگری را در بینندگان ماهواره بالا می برد واین در حالی است که حجم قابل مشاهده برنامه های ماهواره ای به فیلم های سینمایی و سریال هایی اختصاص دارد که در آن صحنه های خشونت آمیز به طور مکرر تکرار میشود.سهل و اسان نشان دادن کشتارو قتل وهر گونه جنایت با سلاح سرد وگرم ،ترس بیننده را فرو می ریزد.در واقع هنگامی که بیننده ساعت های متوالی ، چنین برنامه هایی را می بیند گویا در کلاس آموزشی ترویج خشونت قرار گرفته است.این تاثیرپذیری بر روی کودکان و نوجوانان بیشتروقابل تحمل تر است.

تأثیر ماهواره بر پوشش جوان ایرانی/تلاش ...

*بی حجابی
شبکه ماهواره ای فارسی زبان با حساسیت های دینی و ملی ایرانیان آشنا هستند.از همین رو به صراحت و به طور مستقیم عریانی را تبلیغ نمی کنند اما اما نمایش مکرر زنان نیمه عریان،قبح بی حجابی را نزد مخاطب فرو میریزد.
بسیاری از این شبکه ها به جهت آشنایی با همین حساسیت ها در به نمایش گذاشتن صحنه های بسیار مستهجن احتیاط کرده و حتی یکبار هم چنین صحنه هایی را پخش نمی کنند...
*بلوغ زود رس
نوجوانی که زود نر به بلوغ می رسد اما هنوز به سن رشد عقلی نرسیده نمی تواند غریزه جنسی خود را مدیریت کند. به همین دلیل دست به کارهایی میزند.کودکان وقتی به فیلم های ماهواره ای نگاه می کنند که این حرکات زشت بدون هیچ پرده پوشی در آن انجام
میشود نه تنها هوس رانی را زشت نمی داند بلکه آن راقسمتی از زندگی خود به حساب می آورند وگاهی بچه ها بدون درک صحیح از غریزه،تنها آنچه را که در فیلم ها دیده ان را تقلید میکنند که این تقلیدها آرام آرام لذت هایی را ایجاد می کند که نتیجه اش بلوغ زودرس است.همچنین موسیقی هایی که در برخی از شبکه ها پخش میشود موسیقی هایی جنسی است که به شدت جسارت نوجوانان را برای دست زدن به اعمال جنسی زیاد می کند. این موسیقی ها معمولا همراه باتصاویری است که مخاطب را تا حد جنون تحریک می کند.
*افزایش مصرف گرایی
زمان زیادی از برنامه های ماهواره ای به تبلیغات کالا های مختلف اختصاص یافته است. بیشتر این تبلیغات بر محور کالاهای آرایشی،بهداشتی ومد است. این تبلیغات آنچنان با جذابیت و پرتکرار اراعه میشوند که مخاطب خود را به خرید آن تر غیب و وسوسه می کند.
منبع: دجالواره
نظر یادتون نره!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">