وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره


آژیر خطری که 16 آذر به صدا درآمد؛

شاید بتوانیم حوادث و بی تدبیری‌های دیروز دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر را، یکی از نتایج نفوذ شبکه فتنه و افراط در مدیریت وزارت علوم بدانیم، شبکه‌ای که بارها توسط نمایندگان و دلسوزان انقلاب نسبت به حضور آنها در دانشگاه‌ها هشدار داده بودند.

گروه سیاسی مشرق - برگزاری مراسم 16 آذر امسال را می توان یک نقطه تاریک در پرونده مدعیان تدبیر و اعتدال در دانشگاه های مختلف کشور به ویژه تهران دانست.

مجموعه طراحی های صورت گرفته توسط جریان های سیاسی خارج دانشگاه علاوه بر آنکه موفق شد تا حدودی دانشگاه های کشور را دستخوش التهابات و ناآرامی هایی نماید، در دیگر سو توانست تریبون هایی را برای خط شکنی جریان مرموز مدافع فتنه فراهم آورد و این در حالی است که در چند دانشگاه از در اختیار قرار دادن تریبون ها جهت پژواک صدای مدافعان انقلاب اسلامی دریغ به عمل آمد.

از جمله این اقدامات تامل برانگیر، ایجاد محدودیت در سخنرانی رییس‌جمهور توسط مجریان برنامه بود، محدودیتی که سبب شد 5 تشکل دانشجویی در اعتراض به این اقدامات شبه امنیتی، از اظهارنظر مقابل رییس‌جمهور انصراف دهند و فضای 16 آذر تبدیل به مونولوگ رییس‌جمهور شود.

4 تشکل دانشجویی دفتر تحکیم وحدت، بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامیدانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به دلیل حذف یا کاهش مدت‌زمان آن‌ها برای اظهارنظر و نقد مسایل موجود جامعه، با اعلام نارضایتی از ایجاد افضای امنیتی بر خلاف نظر هفته گذشته آقای روحانی در گلستان مبنی بر به سر آمدن فضای امنیتی و افراط از حضور در این مراسم انصراف دادند و عملا مراسم تبدیل به گفت و شنود میان حامیان اصلاحات و رییس جمهور شد و باردیگر به مانند سال گدشته، 16 آذر رنگ شاداب دانشجویی خود را به رنگ خاکستری حلقه امنیتی  واگذار کرد.

تکرار سریال برچسب‌زدن به منتقدین


16 آذری که رنگی از تدبیر نداشت!16 آذری که روز دولت بود نه دانشجو!












در همین حال، رییس جمهور محترم در اظهارات خود در جمع حضار با اشاره به انتقاد از دولت در گرانی‌های موجود و مذاکرات هسته‌ای گفت: یک عده تازه به دوران رسیده که البته ما به آنها هم احترام می گذاریم، نمی خواهد اینقدر نسبت به آینده و ارزشهای انقلاب و ارزشهای اسلام دل‌نگران باشند. ما همه باید در ارزشها اجماع نظر پیدا کرده و نظر مشترک پیدا کنیم. امروز دنیا باور دارد که مذاکرات ما یک مذاکرات جدی و منطقی و روبه جلو است. قبلا هم همینطور بوده ولی باور نمیکردند. امروز دنیا قبول دارد که جمهوری اسلامی ایران مسلح به سلاح منطق و عقلانیت است. امروز همه قبول دارند که جمهوری اسلامی ایران ضدخشونت و افراطی گری است و اگر نبود چطور اعلام جمهوری اسلامی ایران برای جهان عاری از خشونت و افراطی گری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اتفاق آرا و مخالفت فقط دو سه کشور مثل آمریکا و اسرائیل به تصویب جهانی می رسد؟

ای کاش رییس هیئت دولت بدون هیچ برچسبی به منتقدین دولت یازدهم، از عملکرد آنها انتقاد می‌کرد که متأسفانه این مسئله اتفاق نیفتاد و مشرق در گزارش دیگری به چرایی تکرار سریال برچسب‌ها به منتقدین در دولت یازدهم اشاره خواهد کرد.

حدف سخنرانی تعدادی از چهره‌های انقلابی در دانشگاه‌های مختلف

از دیگر حوادث قابل توجه در 16 آذر 1393، حدف و لغو مراسم تعدادی از چهره‌های مؤمن و انقلابی در دانشگاه‌های مختلف بود، بر اساس اخبار منتشر شده، یکی از مراسم لغو شده، سخنرانی "حسین شریعتمداری" مدیر مسؤول روزنامه کیهان در دانشگاه امیرکبیر بود.

مسؤولین دانشگاه‌ها امیرکبیر در استدلال جالب و غیرقابل‌قبول در لغو حضور حسین شریعتمداری در این دانشگاه اعلام می‌کنند: هیئت نظارت به دلایل حفظ حرمت میهمان در دانشگاه امیرکبیر با برگزاری این سخنرانی مخالفت کرد و از ابتدا مجوزی صادر نشد که لغو شود.

معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: تأکید رئیس دانشگاه امیرکبیر بر ارزشی بودن شریعتمداری است و خود من نیز در آینده شخصاً از وی دعوت می‌کنم که برای سخنرانی در دانشگاه حضور یابد ولی با توجه به سابقه دانشگاه امیرکبیر در این شرایط حضور وی در دانشگاه ممکن بود سبب عدم رعایت حرمت وی شود.

اگرچه این اظهارنظر توجیه دم‌دستی مسؤولین دانشگاه امیرکبیر است چراکه قطعاً آقای شریعتمداری به‌عنوان یک فرد مؤمن نسبت به حرمت خویش، بیش از دیگران اهمیت قائل می‌شوند و اگر مسؤولین دانشگاه از ایجاد فضای ملتهب به‌واسطه افشاگری و سخنرانی ایشان نگران بودند، این بحث دیگری است که از کنارش عبور می‌کنیم و تحلیل آن را به زمان دیگر موکول می‌کنیم.

  • لغو سخنرانی رسایی در دانشگاه صنعتی قم

صبح 16 آذر نیز رسانه ها خبر دادند برنامه سخنرانی حجت الاسلام حمید رسایی در دانشگاه صنعتی قم لغو گردید. این برنامه که با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز دانشجو برنامه ریزی شده بود پس از مخالفت شدید برخی از مقامات دولتی توسط مدیران این دانشگاه لغو شد.

  • لغو سخنرانی سید محمود نبویان در دانشگاه آزاد اراک

اما صبح دیروز یکشنبه 16 آذر برنامه سخنرانی سیدمحمود نبویان نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اراک نیز لغو شد. برنامه سخنرانی نبویان حدود یک ماه قبل اطلاع‌رسانی شده بود و برگزار کننده این برنامه بسیج دانشجویی بود.

  • لغو سخنرانی همسر شهید علیمحمدی و جایگزینی پزشکیان در دانشگاه هنر تبریز!

به گفتهی مسولین بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، مقرر شده بود خانم دکتر منصوره کرمی همسر شهید دکتر مسعود علی محمدی به عنوان سخنران روز دانشجوی این دانشگاه حضور داشته باشد و مورد موافقت مسئولین دانشگاه هم قرار گرفته بود و تمامی هماهنگی ها با همسر شهید انجام شده و بلیت های هواپیما نیز تهیه گردیده بوداما بعد از جلسه شورای فرهنگی این دانشگاه ، این برنامه به دلایل نامربوط و غیر منطقی لغو شد.

به گزارش سایت محلی زیتون،در این جلسه مقرر شد تا از دکتر پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران دعوت به عمل آید!

برخورد نامناسب با اصحاب رسانه در دانشگاه تهران

16 آذری که رنگی از تدبیر نداشت!16 آذری که روز دولت بود نه دانشجو!











از دیگر مسایل بوجود آمده در 16 آذر امسال، برخورد نامناسب و خارج از عرف مسؤولین دانشگاه و انجمن اسلامی دانشگاه تهران و با اصحاب رسانه بود.

بنابر گزارش تسنیم، مراسم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برای بزرگداشت روز دانشجو در حالی عصر امروز یکشنبه در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد که مسئولان برگزاری این مراسم در اقدامی نامناسب و خارج از عرف، تعدادی از خبرنگاران و عکاسان را که قصد پوشش خبری این مراسم را داشتند، از تالار شهید چمران اخراج کردند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران یک تشکل دانشجویی دوم‌خردادی به شمار می‌آید و در برنامه امروز این تشکل نیز مصطفی معین وزیر علوم دولت دوم‌خرداد و علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند.

مسئولان این تشکل خبرنگار و عکاس خبرگزاری‌های تسنیم و فارس و همچنین خبرنگار و فیلم‌بردار صدا و سیما را از مراسم مذکور اخراج کردند و به آنها اجازه پوشش خبری این مراسم را ندادند.

در این مراسم مسئولان این تشکل دوم خردادی، عکاسان خبری خبرگزاری‌ مهر و باشگاه خبرنگاران را نیز اخراج کردند.

حضور حلقه فتنه و افراط‌گرایی در مدیریت وزارت علوم

شاید بتوانیم حوادث و بی تدبیری‌های دیروز دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر را، یکی از نتایج نفوذ شبکه فتنه و افراط در مدیریت وزارت علوم بدانیم، شبکه‌ای که بارها توسط نمایندگان و دلسوزان انقلاب نسبت به حضور آنها در دانشگاه‌ها هشدار داده بودند.
قاعدتا جریان مستبد و آشوبگر فتنه در دوران بی‌وزیری وزارت علوم بر اساس شواهد و اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح فرجی‌دانا، اقدام به شبکه‌سازی و مهره‌چینی در داخل دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه بدون رییس تهران کرده‌ است و حوادث امروز دانشگاه تهران همراه با شعارهای ضدهنجاری و حمایت از فتنه‌گران در حصر، نه تنها به آرامش و امنیت دانشگاه‌ها کمک نمی‌کند بلکه سبب می‌شود دولت تدبیر، بواسطه شلوغی و ایجاد ناامنی و فضای ملتهب و مسموم سیاسی در دانشگاه‌ها، از اهداف اصلی خود مبنی بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم بازبماند.
  • یار مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">