وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره


به گزارش خبرنگار سیاسی "خبرگزاری دانشجو"؛ جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز با اعلام علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان با حضور 195 تن از وکلای ملت با دستور کار بررسی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم آغاز شد.

 

در ابتدای جلسه امروز، محمدرضا باهنر و تنی چند از نمایندگان مجلس مجلس به استقبال رئیس‌جمهور رفتند.

 

علاوه بر وزیر پیشنهادی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور ، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، حسین فریدون، محمدرضا صادق و محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، رئیس جمهور کشورمان را برای حضور در این جلسه همراهی کردند.

 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به محض ورود رئیس جمهور به صحن علنی پارلمان به وی خیرمقدم گفت. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، حجت‌الاسلام روحانی یک ساعت فرصت دفاع از نیلی‌احمدآبادی را دارد و سپس 2 مخالف و 2 موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه سخنرانی خواهند کرد.

 

 
رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) سراسر درس اخلاق و ادب است گفت: مهمترین هدف دولت، مجلس و قوای سه‌گانه اصلاح جامعه و استقرار نیکی‌ها در جامعه است.
 
 
 
نماینده مردم کرج در مجلس و مخالف وزیر پیشنهادی وزارت علوم گفت: وزارت علوم در دولت یازدهم به جای مدیریت تنها به دنبال جریان‌های خاص بوده است.
 
 

نماینده مردم تهران گفت: دانشگاه وقتی می تواند تحول عظیمی را ایجاد کند که نخبگان و اساتید دانشگاه در آرامش به تولید علم بپردازند، آرامش لازمه اساسی تولید علم است و اگر برخی با کارهای سیاسی آن را به هم بزنند خیانت است.

 

10:7 نکو (نماینده موافق): اینکه نیلی حاشیه سیاسی ندارد امتیاز محسوب می‌شود/ آرمان‌های انقلاب را می‌‌توان در برنامه‌‌های ایشان دید

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شما را به خدا، به قسمی که یاد کردیم مراجعه کنید و آن را مدنظر قرار دهید و مراقب باشید که حقوقی از ملت، نظام و قوا ضایع نشود.

 

10:15 وزیر پیشنهادی به طور روشن درباره فتنه اظهارنظر کند/گویی برنامه نیلی به دست برخی مخالفان نرسیده است

نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: از نیلی احمدآبادی می‌خواهم به طور واضح موضع خود را نسبت به فتنه روشن کند تا آنها که کمر همت برای زمین زدن دولت بسته‌اند، موفق نشوند.

 

10:18 چرا باید به اسم اعتدال طوری عمل کنیم که آرامش در دانشگاه از بین برود/ دانشگاه جای میدان دادن به جناح‌‌های مختلف نیست

نماینده مردم بوشهر گفت: چرا ما باید به نام اعتدال میدان را بر نیروهای ارزشی ببندیم در حالی که باید جا برای این نیروها همواره وجود داشته باشد و نباید انسان های متدین را از میدان عمل خارج کنیم که متاسفانه امروز شاهد آن هستیم.

 

10:38 نادران (نماینده مخالف): آقای روحانی اگر نیلی گزینه اصلی است پس چرا از قبل آتش تهیه درست کردید/ آقای نیلی امتیاز و برتری شما بر فرجی دانا چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس‌جمهور بورسیه‌ها چه ربطی به فرجی دانا داشت؟ همان موقع شنیدیم که گفتند اگر فرجی را استیضاح کنید بدتر را می‌آوریم و اتفاقاً در این مورد صادق بودید. دولت راستگویان یعنی همین.

 

10:42 جایگاه علمی نیلی در کنار سابقه انقلابی و تجربه مدیریتی‌اش می تواند به وزارت علوم کمک کند/ آقای نادران احتمالا از رجال الغیب هستند

 نماینده مجلس شورای اسلامی: برخی به سوابق نیلی ایراد گرفتند اما خیلی از کسانی که در وزارت علوم بودند و در کسوت وزیر قرار گرفتند سابقه ای نداشتند ولی وزیر شدند.

 

11:3 لاهوتی (نماینده موافق): سکوت در مقابل فتنه به معنای همکاری با فتنه نیست/ این درست نیست که ما چهار میلیون دانشجو را سرگردان بگذاریم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همه مخالفان اذعان داشتند که نیلی در مقابل فتنه سکوت کرده اما سکوت در مقابل فتنه به معنای همکاری با فتنه نیست.

 

11:6 من وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌ای هستم که بیش از ۴ میلیون دانشجو دارد

گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: من وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌ای هستم که بیش از 4 میلیون دانشجو دارد و دوستان مستحضر هستند که نیروی کار سرمایه و منابع زیرزمینی امروز در درجه دوم اهمیت قرار دارد آنچه که خالق اصلی ثروت است و قدرت را برای کشور به ارمغان می آورد دانش و علم است.

 

11:11 نمایندگان ملت به ارتقای نیلی از سطح سرپرستی دانشگاه تهران به وزیری علوم رای مثبت ندادند

مجلس شورای اسلامی به گزینه‌ی پیشنهادی برای وزارت علوم از مجموع 249  رای مأخوذه و کسب فقط  79 رای موافق،  160 رای مخالف و 7 رای ممتنع رای اعتماد نداد.

  • یار مهدی

مجلس

نیلی

وزارت علوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">