اثبات بی‌گناهی "یالثارات الحسین(ع)"

اثبات بی‌گناهی "یالثارات الحسین(ع)"

خبرگزاری بسیج: نخستین شماره این نشریه ارزشی پس از ۵ ماه توقیف در حالی به روی دکه رفت که تلاشهای پیداوپنهان برای خاموش کردن صدای منتقدان دلسوز و مومن، بر خلاف صریح قانون و منویات رهبری، هدف سوالات بسیاری از ناظران فرهنگی و سیاسی است...
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری بسیج ،چهارشنبه ۱۸ تیر ماه ، اولین شماره هفته نامه یالثارات الحسین پس از ۵/۵ ماه توقیف روی پیشخوان دکه های مطبوعاتی سرتاسر کشور قرار گرفت.

 
شماره ۷۵۵ این هفته نامه که پس از اعلام برائت از تمامی اتهامات طرح شده توسط هیات نظارت در دادسرای فرهنگ و رسانه انتشار یافته است در قطعی کوچکتر از سابق چاپ شده که به گفته مدیر مسئول یالثارات هدف از آن خوش دستی نشریه بوده است.

خبرگزاری بسیج بازگشت این هفته‌نامه‌ی با سابقه و ارزشی را به خانواده مطبوعات و رسانه‌های کشور تبریک گفته و برای کادر مدیریت و خبرنگاران بی‌توقع آن آرزوی توفیقات روزافزون و حرکت مستدام در مدار منویات مقام معظم رهبری می‌نماید.
 
یالثارات کماکان به سیاق ۲۱ سال گذشته با ۱۲ صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است که در ادامه به شرح فهرست وار اهم مطالب مندرج در این شماره می پردازیم:
 
- صفحه ۱۲ که به یادکرد شهدا اختصاص دارد در شماره اخیر یالثارات به شرح زندگی نامه خلیل زالپولی جانشین گردان مالک اشتر لشکر ۲۵ کربلا اختصاص دارد.
 


- مدیر مسئول این هفته نامه نیز طی یادداشت کوتاهی در صفحه ۱و با عنوان طغیان لیبرالیسم و سربلندی یالثارات به شرح مختصری از مدت توقیف و دوران پیش رو پرداخته است.
- صفحه ۴ این هفته نامه به گزارشی از آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران پرداخته است.
- صفحه اخبار انصار حزب الله کشور نیز طبق روال سابق به درج متن سخنرانی جلسه هفتگی انصار حزب الله در دفتر مرکزی اختصاص دارد که محتوای این شماره آن مربوط به سخنان وحید جلیلی کارشناس فرهنگی درباره مهجوریت «امر به معروف» است.
 
- یالثارات در صفحه فرهنگی خود به شرح فعالیت انصار حزب الله پس از توقیف هفته نامه پرداخته و بازه زمانی را که خود «دوران جدید» نامیده است ، فصل جدیدی از سازمان یافتگی و نهادمندی اقشار مختلف حزب اللهی برای حضور پر رنگ در میادین و به خصوص امر به معروف و نهی از منکر است.
 
این گزارش که به نظر می رسد مانیفست جدید انصار حزب الله در فعالیت های میدانی باشد با خبر تجمع اعتراض آمیز ۲۱ تیر ماه حزب اللهی ها به پایان می رسد. تجمعی که در روز عفاف و حجاب و براساس فراخوان طلاب حوزه آیت الله ایروانی در مقابل سازمان صدا و سیما در اعتراض به کم کاری رسانه ملی انجام می شود و به دعوی یالثارات ، آخرین نمونه از برونداد انسجام گروههای حزب اللهی است.
 
- در صفحه ۷ این هفته نامه ۲ گزارش – گفتگو پیرامون سخنان اخیر وزیر ارشاد و استیضاح وزیر علوم در اختیار مخاطبان قرار دارد.
 
- صفحه ادب و هنر شامل گزارشی از عملکرد سازمان سینمایی وزارت ارشاد در قبال نمایش فیلم های حامی فتنه و تعارض ان با شعارهای انقلابی این سازمان است.
 
- یالثارات در صفحه بین الملل خود به تحلیل متفاوتی از بحران اخیر با محوریت داعش پرداخته است.

- صفحه ۱۰ مشتمل بر بازنشر یک گفتگوی کارشناسی با دکتر محمد صادق کوشکی است که روز ۲۲ دی ماه سال گذشته توسط خبرگزاری فارس و براساس وفق موارد اتهامی یالثارات با قانون مطبوعات انجام یافته است. نکته مهم در این گزارش تحقق دعوی مستدل دکتر کوشکی مبنی بر بی محل بودن شکایت هیات نظارت بر مطبوعات و همچنین به وقوع پیوستن پیش بینی او مبنی بر تبرئه یالثارات از اتهامات سست وارده است. روندی که از آن با عنوان «مغایرت محض» بین ادعا وعمل و آبروریزی در دولت یاد شده است