وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

آخرین مصاحبه مطبوعاتی سردار حاج احمد متوسلیان/ بخش دوم

در مورد اوضاع لبنان آخرین اظهارنظر حاج احمد متوسلیان که یکی از نشریات سپاه به طور مفصل بدان پرداخت پس از چندین سال دوباره بازخوانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ادامه سخنان حاج احمد متوسلیان در مورد اوضاع لبنان که قبل اسارت انجام شده در بخش دوم به شرح ذیل آمده است:

*قدرت رزمی اسرائیل را تا چه حدی می‌بینید؟

حاج احمد متوسلیان: اسرائیل ده لشکر زرهی دارد و لشکر پیاده بطور کلی ندارد. بیشترین اتکای اسرائیل به نیروی هوائی اش می‌باشد و همینطور از نظر زمینی به تانکهایش. و طبیعی است که ما روش مقابله با تانکها را مخصوصا در مناطق کوهستانی خیلی خوب آموخته ایم. روی این اساس اسرائیل از یکطرف نیرویی که رو برویش مقاومت کند ندیده و از طرف دیگر متکی به این بوده که رعب و وحشت در دل مردم ایجاد بکند یعنی بیشترین کاری که اسرائیل در طی این مدت انجام داده ایجاد رعب و وحشت در دل اعراب بوده است.ما در حقیقت از دو جنبه باید بجنگیم . یکی با رعب و وحشتی که در دل مردم ایجاد شده و دیگر جنگ با نیروهای اسرائیل است . برای ما جنگ با اسرائیل بی نهایت راحت تر از جنگ با عراق است. چرا که عراقی ها روش جنگیدن را واردتر هستند و اسرائیلهای بهیچ وجه وارد نیستند

.

*رفت و آمدهای فیلیپ حبیب را به لبنان و همچنین نجات ملی که اخیرا در لبنان تشکل شده را چگونه تحلیلی می‌کنید و تا بحال چه اقداماتی را انجام داده اید؟

حاج احمد متوسلیان: همانطور که اطلاع دارید تمام حمله اسرائیل با اطلاع قبلی آمریکا بوده و در حقیقت اگر آن سه جنبه را در گفته وزیر خارجه آمریکا یک هفته قبل از شروع جنگ بررسی بکنیم مشخص خواهد شد که دستور حمله از خود آمریکا است و امر طبیعی است که بعد از اجرای این توطئه و هر توطئه دیگر در خاورمیانه دلالهایی امثال فیلیپ حبیبی را اعزام می کردند چنانچه قبلا هنری کسینجر و غیره ... را می‌فرستادند و پس از جنگ ایران و عراق، هیئتهای صلح را اعزام می‌داشتند اینها می‌خواهند با این مراحل سیاسی، وضعیت فعلی را تثبیت بکنند و به نظر می‌رسد که اگر ما هر گونه تن به سازش دهیم و با فیلیپ حبیب‌ها کنار میز مذاکره بنشیم ننگ برای اسلام و جوامع اسلامی است.

 برای ما جنگ با اسرائیل بی نهایت راحت تر از جنگ با عراق است. چرا که عراقی ها روش جنگیدن را واردتر هستند و اسرائیلهای بهیچ وجه وارد نیستند.شورایی که بعنوان جبهه نجات ملی تشکیل شده نیز از عناصر دشت نشانده است که به هر جهت چه در جهت مسلمانها باشند و چه در جهت مسیحی‌ها دست نشانده اسرائیل هستند و هیچ شکی در آن نیست که امثال کتاب های و فلانژیستها و دروزی ها، البته در مورد دروزی ها لازم است توضیح دهم که این دروزییها از مسلمانها هستند.منتها مسلمانهایی که طرفدار اسرائیل هستند و علیه ما می‌جنگند و تعداد دیگری که از مسلمانهای بی خاصیت منطقه هستند که این شورا بلافاصله بعد از تشکیل ، مورد تائید اسرائیل قرار گرفت و بعد از آن مورد تائید آمریکا واقع شد

.

*با توجه به تبلیغات مغرضانه صهیونیست از این جنگ بنظر شما از نظر تبلیغات رسانه های جمعی ما و همچنین دستگاه تبلیغات ما چه وظایفی به عهده دارند؟

حاج احمد متوسلیان:  من بی نهایت متاسفم که بگویم رسانه های گروهی ما اینطور که واقعیت بوده آنرا هرگز به مردم نگفته اند و به مردم ما ارائه نشده که اسرائیل اینجا چه جنایتی را انجام داده و چه کارهایی در آنجا انجام شده به مردم گفته نشده که اسرائیل تا کجا جلو آمده، به مردم گفته نشده که خطر اسرائیل چی است. قضیه لبنان را اگر پی گیری کنیم مسئله خود لبنان مطرح نیست که الان قضیه لبنان حل شده است مسئله الان مسئله سوریه و تهدیدی است که اسرائیل به دمشق دارد. این باید برای مردم گفته شود اینها در حقیقت می‌خواهند قضیه اسرائیل بزرگ را اجرا کنند. تهدیدهای آنان بر دمشق است و ما صریحا می‌گوییم دمشق زیر آتش دقیق آنها قرار دارد.

آیا باز ما باید ساکت بشویم. آیا باز ما باید صحبت نکنیم قریب دو سوم از خاک لبنان را اسرائیل اشغال کرده یعنی تمام مراکز مسلمان نشین را اسرائیل گرفته و الان شرایطی را که می‌خواهد در لبنان تحمیل کند که فلسطینی ها کلا سلاحهایشان را تحویل بدهند و با لباس شخصی از بیروت خارج شوند سوریه بطور کلی از لبنان خارج بشود و بطور کلی تمام نیروهای خارجی از لبنان خارج بشوند که نیروهای ایرانی را نیز شامل می‌شود. و نکته دیگر اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری در لبنان قدر مسلم اسرائیل در لبنان خواهد بود و یا اجرای این انتخابات کذایی یک رژیم وابسته به خودش را که در حقیقت اسرائیلی باشد در آنحا روی کار بیاورد، رژیمی به سبک سعد حدادی یا کامیل شمعون.

*برای اینکه بتوانیم خبرهای صحیح را گزارش کنیم باید چکار کرد؟

حاج احمد متوسلیان: پیشنهاد می‌کنم اولا اخبار واقعی را که در منطقه آنطور که هست و واقعیت دارد به مردم گفته شود نه یک کلام کمتر و نه یک کلام بیشتر، یک سری اخبار گفته می شود که خارج از واقعیت و غلو است و یک سری اخبار که واقعیت است  هرگز به مردم گفته نشده است. میزان تلفات خودی و اسرائیل به هیچ وجه گفته نشده و صریحا باید بگوئیم تلفاتی که به نیروهای اسلام وارد می‌شود بسیار زیاد است در بدو شروع جنگ و در طی این مدت حداقل 52 هواپیمای برادران سوری افتاده و بیش از 60 هواپیمای اسرائیل نیز سقوط کرد و حدود بالای 100 تانک از برادران سوری از بین رفت و در حدود 630 تانک اسرائیل نیز منهدم شد و میزان تلفات نیروهای فلسطینی و سوری ده هزار نفر که به همین میزان نیز از اسرائیل به هلاکت رسیده‌اند. اسرائیل تقریبا دو سوم از کل نیروهایش را در لبنان مصرف کرده، یعنی 6 لشکر زرهی از ده لشکر زرهی‌اش را در لبنان وارد کرده است. پیشنهاد من این است که مطبوعات ما تحلیل بکنند، چرا اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد. این مسایل را در چراها قرار بدهند و بعد جوابی مساعد به مردم بدهند تا مسایل تحلیل بشود.

*در پایان چه پیامی برای مردم دارید و چه مشاهدات قابل ذکری از سفرتان به لبنان برای مردم ما دارید؟

حاج احمد متوسلیان: پیام من به مردم این است که امر امام را در رابطه با اینکه جنگ ایران و عراق به عنوان مسئله اصلی و حیاتی مملکت ما است و باید اول مسئله جنگ ایران و عراق حل بشود و بعد ما با تمام قوا بپردازیم به مسئله اسرائیل و این مسئله باید رعایت بشود و عمق مسئله را درک بکنند و حتی به نظر من توطئه کشتن خالد فقط بخاطر نجات دادن رژیم صدام بود. مردم این را درک بکنند و به فکر این نیفتند که اسرائیل را باید چکار بکنیم. نه، راه جنگ با اسرائیل را باید چکار بکنیم. نه، راه جنگ با اسرائیل از راه زمین است و ما متکی به زمین هستیم نه از راه دیگری. حتما رفتن به فلسطین باید از طریق عراق انجام گیرد.

مسئله دیگر استقبال عجیبی بود که ما هرگز انتظار نداشتیم. استقبال عجیبی که مردم لبنان و شیعیان از ما کردند بی‌نهایت برای ما جالب بود و آن حال و شوری که در بدو ورود به برادران دست می‌داد و به اماکن مقدسه می‌رفتند و باور نمی‌کردند که در این اماکن باشند من برادرانی را می‌دیدم که به محض ورود به زینبیه حالت عجیبی به آنها دست می‌داد و بر روی زمین می‌افتادند و از هوش می رفتند.

*با توجه به اینکه هم نیروهای فلسطینی و هم نیروهای سوری از نظر نظامی با شوروی پیمان‌ استراتژیک دارند آیا شوروی در رابطه با جنگ اسرایل به لبنان کمکی کرده است یا خیر؟

حاج احمد متوسلیان: شوروی نه تنها کوچکترین کمکی به این نیروها نکرده بلکه سکوت کاملی اختیار کرده که به نظر می‌رسد قبلا هماهنگی بین آمریکا و شوروی بوده. به طور کلی شوروی عاملی بوده که سوری ها و در حد امکان فلسطینی‌ها را از جنگ باز می‌داشتند. منتها نه به صورت رسمی، آنها به نیروهای سوری اجازه استفاده از موشکهای سام 6 را ندادند در بدو جنگ اینها یا اجازه بکار بردنش را نمی‌دادند و یا اینکه آن را در اختیار آنها نمی‌گذاشتند و این در حالی است که همین شورویها اجازه استفاده این سلاح را به عراق علیه ایران دادند. و اسرائیل اولین کاری که کرد بیست پایگاه موشکی ضد هوایی را منهدم کرد. بدون اینکه اینها بتوانند وارد کار بشوند و من بینهایت از این بابت متاسفم که در این رابطه محدودیت‌هایی، وابستگی‌هایی وجود دارد وقتی که ما با سوری‌ها در مورد منهدم شدن پایگاه‌های موشکی‌شان صحبت کردیم گفتند ما از طریق شوروی اجازه استفاده آن را نداشتیم.

باید رابطه مصر و اسرائیل در این رابطه مشخص بشود که این مصری‌ها بودند که به اسرائیل اجازه دادند از صحرای سینا به اینجا بیاید و باید گفته بشود که اسرائیل در رابطه با شروع این عملیات بیش از 300 هواپیمایش را در این عملیات وارد کرده.

عظمت حمله‌ای به این ترتیب باید برای مردم مشخص بشود. عظمت توطئه‌ای که برای نجات صدام شده و همینطور تحلیل‌های سیاسی به مردم ارایه نمی‌شود پیشنهاد دوم این است که مطبوعات ما تحلیل بکنند، چرا اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد. این مسایل را در چراها قرار بدهند و بعد جوابی مساعد به مردم بدهند تا مسایل تحلیل بشود، پیام امام را تحلیل بکنند. به مردم خوراک بدهند.متاسفانه بی‌تفاوت و بی تحلیل از پیام امام گذشته‌اند و همینطور بدون تحلیل از وضعیت سیاسی اسرائیل قبل از حمله‌اش به جنوب لبنان.

*آیا مقامات سوری یا فلسطینی مسئله خروج اسرائیل و دیگر کشورهای خارجی را قبول کرده اند یا خیر؟

حاج احمد متوسلیان: امر طبیعی است هر موردی که مربوط به اسلام است هرگز تن به این سازش نخواهد داد و از برادرهای سوری باید نهایت قدردانی و تشکر کرد که اولا تنها نیروهایی که در مقابل اسرائیل به صورت منظم جنگیدند برادران سوری بودند و تنها و یکه‌تاز میدان بودند بدون اینکه هیچ پشتوانه‌ای داشته باشد. و دیگر اینکه تن به این سازش ندادند که از لبنان به این صورت خارج بشوند
  • یار مهدی