وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره



 سخنگوی سپاه: آمریکا در حال تحریک داعش برای حمله به مرزهای ایران است/ کری: تشکیل دولت مهم ترین چالش پیش روی عراق است/ بارزانی: مالکی باید کناره‌گیری کند
سخنگوی سپاه: آمریکا در حال تحریک داعش برای حمله به مرزهای ایران است/ کری: تشکیل دولت مهم ترین چالش پیش روی عراق است/ بارزانی: مالکی باید کناره‌گیری کند

ضمن تلاش ارتش عراق برای آزادسازی مناطق اشغال شده در پانزدهمین روز تحولات ، وزیر امور خارجه آمریکا با سفر غیر منتظره با «نوری المالکی» و «بارزانی» دیدار می کند.

 به گزارش گروه بین الملل«خبرگزاری دانشجو»؛
ضمن تلاش ارتش عراق برای آزادسازی مناطق اشغال شده در پانزدهمین روز تحولات ، وزیر امور خارجه آمریکا با سفر غیر منتظره با «نوری المالکی» و «بارزانی» دیدار می کند.
 
در ذیل مهم ترین تحولات عراق در روز پانزدهم را بخوانید:
 
سخنگوی سپاه:آمریکا در حال تحریک داعش برای حمله به مرزهای ایران است
 
سردار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید: امریکایی ها گروه تروریستی داعش را تحریک به حمله به مرزهای ایران می کنند ولی آنها بنا به دلایل متعدد فعلا استعداد چنین کاری را ندارند. 
 
سردار شریف بیان داشت: سپاه و نیروهای مسلح ماموریت تعریف شده ای دارند و درچارچوب آن عمل می کنند و وظایف خود را انجام می دهند.وی در پاسخ به این سئوال که واکنش سپاه به حمله ی احتمالی گروه تروریستی داعش چه خواهد بود گفت: سپاه در همه ی شرایط و حالات وظایف تعریف شده و مصرح قانونی خود را به صورت جدی و با اراده مصم انجام می دهد. 
 
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امریکایی ها گروه تروریستی داعش را تحریک به حمله به مرزهای ایران می کنند ولی این گروه تروریستی بنا به دلایل متعدد فعلا استعداد چنین کاری را ندارد. 
 
سردار شریف در پاسخ به سئوالی در مورد تحلیل رسانه های خارجی از سخنان مقامات ایران و رد کردن پیشنهاد آمریکا در مورد عراق تاکید کرد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران پیشنهاد همکاری نظامی با آمریکا را رد کرده است. 
 
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: آن چیزی که آقا فرمودند آن بود، کسانی که مسبب اتفاقات عراق و شکل گیری گروه تروریستی داعش هستند نمی توانند با آنها مقابله کنند. 
 
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: طرح داعش یک طرح امریکایی - صهیونیستی است که با بعثی ها نیز گره خورده است، با این حال مرجعیت، مردم، اقوام و دولت مستقل عراق و اقوام عراق از پس این گروه تروریستی برمی ایند و این مسئله را نیز نشان داده اند. وی تصریح کرد: اکنون پیشروی داعش سد شده و بخش هایی از مناطقی که این گروه تصرف کرده بود پس گرفته شده است.
 
پاکسازی مناطق منتهی به حرمین عسکریین توسط گردان‌های حزب الله
 
یک منبع آگاه عراقی در مصاحبه با پایگاه خبری الاتجاه اعلام کرد: گردان‌های حزب الله مناطق «نزله الرفیعات، تل العبوسات، تل حربه الآثار و الرواشد» تا پل الشلال که منتهی به حرمین عسکریین(علیهما لسلام) می‌شود را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات پاکسازی به شکل حرفه‌ای و همزمان با مشارکت گسترده جنگنده‌ها در بمباران مواضع تروریست‌ها صورت گرفت، گفت: گردان‌های حزب الله هماهنگی بالایی با نیروهای امنیتی دارند.
 
این منبع آگاه همچنین از به هلاکت رسیدن ده‌ها تروریست داعش در جریان درگیری با گردان‌های حزب الله خبر داد.
 
کری در دیدار با بارزانی: تشکیل دولت مهم ترین چالش پیش روی عراق است
 
به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسعود بارزانی در دیدار با کری با اشاره به تهاجم تروریستها که بخش هایی از شمال و غرب عراق را تحت اشغال خود در آورده اند، اعلام کرد: با تغییراتی که در حال رخ دادن است ما در حال مشاهده واقعیتی جدید و عراق جدید هستیم.
 
بارزانی بس از استقبال از جان کری به این دیپلمات بلندپایه آمریکایی گفت کردها در پی یافتن راه حلی برای بحرانی هستند که در حال حاضر شاهد آنیم.
 
وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این دیدار گفت: همان گونه که همگان می دانند عراق در برهه زمانی بسیار حساس و مهمی به سر می برد و چالش تشکیل دولت مهمترین چالشی است که ما در حال حاضر با آن مواجه هستیم.
 
او همچنین گفت نیروهای کرددر کمک به دفع حملات داعش نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.
 
مسعود بارزانی: عراق در حال از هم پاشیدن است و مالکی باید کناره گیری کند
 
مسعود بارزانی در مصاحبه با سی ان ان گفت: در واقع بعد از فروپاشی رژیم (صدام) در دو هزار و سه، ما از عراق و یکپارچگی آن دفاع کردیم. در طول ده سال اخیر نیز همین کار را کردیم ولی اکنون روشن است که عراق در حال از هم پاشیدن است و روشن است که دولت فدرال یا مرکزی کنترل خود را بر همه چیز از دست داده و همه چیز از هم پاشیده است. حال نیز شاهد حضور آنچه که داعش خوانده می شود هستیم
 
بارزانی درباره درخواست کمک مالکی از کردستان برای مبارزه با داعش گفت نخست وزیر تا کنون چنین درخواستی را مطرح نکرده است. ما در حال حاضر از کردستان در برابر داعش یا هر گروه دیگری دفاع می کنیم. هر کسی که به مرزهای کردستان تجاوز کند، با واکنش ما روبرو می شود. با این حال، ما بدون داشتن تصویری روشن از آینده و یک راه حل روشن سیاسی، وارد جنگ نمی شویم
 
وی افزود: من قبلا به آقای نخست وزیر هشدار داده بودم. شاهدان زیادی دارم که دیده اند که من به وی هشدار داده ام. همه اتفاقاتی که روی داد تقصیر داعش نبود ولی داعش به عنوان نهادی سازماندهی شده، تلاش می کند تا از اوضاع استفاده کند و اوضاع را در اختیار خود قرار دهد
 
بارزانی درباره اینکه آیا می توان داعش را عقب راند گفت این کار میسر است ولی می بایست بین سنی ها و شیعیان تفاهم ایجاد شود و شراکتی واقعی در قدرت سیاسی به دست آید
 
وی مدعی شد: کسی که مسئول رویدادهای اخیر است باید کناره گیری کند. طبعا منظور من آقای مالکی است. اینها نتیجه سیاست های اشتباه وی است و او مسئول این مسائل است.
 
بارزانی درباره اینکه آیا اعزام سیصد مستشار نظامی می تواند اوضاع را تغییر دهد گفت من چنین باوری ندارم؛ باور ندارم که چنین کاری بتواند تغییری در توازن قدرت ایجاد کند. این مساله را نمی توان با ابزارهای نظامی حل و فصل کرد بلکه مساله ای سیاسی است که باید به صورت سیاسی حل و فصل شود.
 
 
جنگ 780 تروریست عرب در تکریت
 
به نقل از پایگاه اینترنتی اخبار العالم ، منابع بلند پایه امنیتی در عراق اعلام کردند 780 عضو گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در تکریت با نیروهای عراقی می جنگند.
 
این منابع تصریح کردند 234 نفر این افراد تونسی ، 200 تن سعودی ، 120 نفر یمنی ، 121 تن مغربی و 105 نفر سوری هستند.
 
این منابع افزودند شمار داعشی های دیگر کشورها در شهر تکریت 55 نفر و بیشترشان اروپایی هستند.
 
همچنین شمار داعشی های تروریست عراقی را که بیشتر از فدائیان صدام و حامیان سابق وی و فرزندانشان هستند 2000 تن اعلام کردند.
 
واهمه داعش از حمله قریب الوقوع ارتش عراق برای آزادسازی موصل
 
به نقل از پایگاه المسله، یک منبع امنیتی در استان نینوی اعلام کرد: تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام به شدت از یورش احتمالی ارتش و نیروهای مردمی به موصل و آزادی آن نگران هستند.
 
این منبع امنیتی بیان کرد: تروریست‌های گروهک داعش به علت ترس از عملیات گسترده قریب الوقوع ارتش و نیروهای مردمی اقدام به بمب گذاری تعدادی از منازل در این شهر کرده اند.
 
منبع مذکور افزود: همزمان با حضور نظامیان عراقی در نزدیکی موصل و رسیدن نیروهای ویژه به ورودی های شهر ترس و رعب شدیدی در دل داعشی‌ها افتاده است.
 
این در حالی است که دفتر نوری المالکی فرمانده کل نیروهای مسلح از ارتقای درجه ویژه نیروهای حامی پالایشگاه بیجی در صلاح الدین خبر داد.
 
همزمان یک رسانه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد: ارتش عراق هزاران سرباز خود را برای مقابله با داعش بسیج کرده است و این عملیات با هدف دور کردن داعش از اطرف بغداد است.
 
  • یار مهدی