دیدار ۳۰۰۰ فرزند شهید با پدران آسمانی

در انتظار روز پدر:

خبرگزاری بسیج: بیر بخش میدانی همایش سراسری پدران آسمانی با اعلام برگزاری تجمع پدران آسمانی در مورد این مراسم گفت: روز ۲۳ اردیبهشت ماه۹۳ همزمان با سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر، مراسم بزرگداشت پدران آسمانی همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این مراسم در گلزار شهدای سراسر کشور و همزمان با آن در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در تهران برگزار خواهد شد.

قیصری دبیر جشنواره پدران آسمانی به خبرنگار جهاد ومقاومت بسیج گفت:به همین مناسبت مراسمی با حضور ۳۰۰۰نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن دعای ندبه واقع در گلزار شهدا برگزار خواهد شد. در این مراسم برنامه‌های متنوعی همچون مداحی، سخنرانی، برنامه ویژه کودکان، مسابقه و قرعه کشی برگزار خواهد شد. همچنین بعد از برگزار مراسم، آیین غبارروبی و عطر افشانی از مزار مطهر پدران آسمانی با حضور خانواده‌ها برگزار خواهد شد.

قیصری با اشاره به موضوع امسال نهاد پدران اسمانی برای برگزاری این مراسم گفت: موضوع امسال ما برای برگزاری چنین مراسم باشکوهی نوادگان شهدا، نسل چهارم انقلاب و فرزندان شهدا هستند که می‌بایست بتوانند شهدا را به عنوان قهرمانان ملی خود قبول داشته باشند. این مراسم فارغ از سخنرانی و روال کلاسیک می خواهد فضایی فرهنگی مرتبط با نسل چهارم انقلاب را ایجاد کند. به همین دلیل همزمان با برنامه داخل سالن غرفه‌هایی نیز در فضای آزاد برپاست. این غرفه‌ها شامل غرفه کارگاهی نقاشی برای کودکان، غرفه گیم و بازی که در آن کودکان و نوجوانان می‌‌توانند بازی‌های جنگی مرتبط با موضوع دفاع مقدس را بازی کنند و غرفه گریم و تئاتر و عکاسی دایر می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: این غرفه‌ها در دو نوبت از ساعت ۱۶ تا ۱۷ و از ساعت۱۸ تا۱۹ برپا می‌باشد. هشت سال است که چنین مراسمی هر ساله از سوی نهاد پدران اسمانی برای فرزندان شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود و الان چنین مراسمی در کشور نهادینه شده و هر ساله بسیاری از کسانیکه پدرانشان فوت شده و جزو شهدا هم نیستند همزمان در روز پدر همراه فرزندان شاهد در مراسم های مخصوص این روز با اشتیاق شرکت می‌کنند.

انتهای پیام /