مراقب باشیم اعتدال امروز بازگشت به سال 78 نباشد/ مجلس در حال پیگیری ملاقات‌های اشتون

مراقب باشیم اعتدال امروز بازگشت به سال ۷۸ نباشد/ مجلس در حال پیگیری ملاقات‌های اشتون

خبرگزاری بسیج: مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: باید مراقب باشیم که اعتدال امروز بازگشت به سال ۷۸ نباشد و تعبیر درستی از اعتدال داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی حداد عادل، پیش از ظهر جمعه در جمع شورای نخبگان استان یزد اظهار داشت: عده ای می خواهند جریان فتنه را بی تفاوت جلوه دهند و علاقه ای ندارند کسی در این باره صحبتی به میان آورد اما صحبت در این زمینه منافاتی با اعتدال ندارد.

وی بیان کرد: صحبت ما روشن است و ما می خواهیم کشور آباد شود و این موضوع منافاتی با اعتدال ندارد بر این اساس متعقدیم کشور دوران سختی را می گذراند و همه افراد حتی آنهایی که به موسوی رای دادند اما با بصیرت و مومن هستند بیایند و برای آبادانی کشور کمک کنند و نظر بدهند که این همان اعتدال است.

تلاش کنیم فضا تند نشود و اصل اعتدال را درک کنیم

حداد عادل تصریح کرد: اما باید تلاش کنیم که فضا تند نشود و اصل اعتدال را بفهمیم و درک کنیم نه اینکه اعتدال امروز نیز بازگشت به سال 78 باشد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاقاتهای خانم اشتون در ایران اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال کار است و به دنبال آن است که ببیند چه کسانی برای انجام این ملاقات ها هماهنگی کرده و کم کاری از کجا صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مستلزم برخورد است اما باید دید که قانون در اینجا چه می تواند بکند و ما از قانون در امر به معروف چه می خواهیم.

حداد عادل عنوان کرد: نظر رهبری از ابتدای رهبری ایشان این بود که امر به معروف از حیطه زبانی خارج نشود چون اگر از محدوده تذکر خارج شود، معلوم نیست به کجا کشیده می شود.

وی تصریح کرد: منظور ایشان این نیست که ما از کنار منکری که می بینیم بی تفاوت بگذریم زیرا وقتی امر به معروف همگانی شد و همه تذکر دادند، مطمئن باشید کسی که عقب نشینی می کند، عامل به منکر است.

اگر بهترین قانون در زمینه امر به معروف تدوین شود اما معتقد به اجرای آن نباشیم اثرگذار نخواهد بود

حداد عادل خاطرنشان کرد: باید امر به معروف را غیرتمندانه و با ایمان انجام داد و از اینکه دیگران از آن خشنود نباشند، نهراسیم و اگر این عمل با ایمان و همگانی انجام شود، نیازی به قانونگذاری در این زمینه نخواهد بود زیرا اگر بهترین قانون را هم بگذاریم، اما معتقد و مومن به اجرای کامل آن نباشیم، تاثیری نخواهد داشت.

وی در مورد موسیقی نیز عنوان کرد: باید مصادیق ترویج موسیقی را مشخص کنیم زیرا اگر در موسیقی وارد نشویم، افرادی این کار را به دست می گیرند که اعتقادی به حلال و حرام بودن موسیقی ندارند و در این راستا با مشکل مواجه می شویم.

حداد عادل یادآور شد: سرود جمهوری اسلامی نیز با موسیقی همراه است بنابراین باید مصادیق ترویج موسیقی را مشخص کنیم و با اباهه گری و لاابالی بودن در این زمینه مخالف هستیم.

مهندسی فرهنگی نیازمند کار هماهنگ است/ مانند ارکستر ناهماهنگ عمل کرده ایم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام کار فرهنگی اظهار داشت: دستگاه های مسئول و مدیران و فعالان فرهنگی باید برای یک هدف مشخص کار کنند و کار آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه، تربیت بدنی و ... همه یک نگاه و هدف مشخص داشته باشند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: اما آنچه طی این سالها شاهد آن بوده ایم،‌ این است که متاسفانه در کشور ما در کار فرهنگی همه مانند یک ارکستر نامنظم و نا هماهنگ عمل کرده اند.

وی تصریح کرد: برای مهندسی فرهنگی باید هماهنگ باشیم و کار هر دستگاه، مکمل کار دستگاه دیگر باشد نه خنثی کننده آن.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع هسته ای اظهار داشت: هنوز نتیجه گیری در این زمینه زود است اما آنچه مسلم است، ایران از حقوق خود عقب نشینی نمی کند.

وی تصریح کرد: اگر حق ایران را به رسمیت نشناختند و قبول نکردند که ما سلاح هسته ای نمی سازیم، با یک تجربه جدید موضع گیری خواهیم کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام / ۱۱۴۱