وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

سید حسن نصرالله

دبیر کل حزب الله ایران را تنها امید باقی مانده برای آزادی قدس خواند و تاکید کرد که ایران تنها کشوری است که اسرائیل را تهدید می‌کند و برای همین است که (اسرائیل)‌ همه جهان را علیه ایران تحریک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله عصر روز جمعه در مراسم روز جهانی قدس که در مجتمع «سید الشهدا» در جنوب بیروت (ضاحیه) برگزار شد از طریق ویدئو کنفرانس در جمع صدها نفر مردم و سران مقاومت لبنان سخنرانی کرد. این سخنرانی از شبکه‌های تلویزیونی «المنار»، «المیادین» و «العالم» به صورت زنده پخش شد.

نصرالله در ابتدای سخنرانی روز جهانی قدس گفت: هدف امام خمینی (ره) از اعلام روز قدس، این بود که قضیه قدس در وجدان امت زنده باقی بماند و هر روزه حکمت این تصمیم امام خمینی (ره) تاکید می‌شود. شرایط فعلی منطقه ما نیز این نیاز را تاکید می‌کند.. امسال این مناسبت را پس از گذشت یک سال از تهاجم اسرائیل به غزه، گرامی می‌داریم.

دبیر کل حزب الله با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه، تاکید کرد که با وجود شرایط سخت مشاهده می‌کنیم که میلیون‌ها تن فراخوان امام خمینی را لبیک گفته و در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی این مناسبت را گرامی داشتند. این موضوع نشانه‌ای مهم و مایه‌ای امیدواری است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه یمنی‌ها درحالی در روز قدس برای فلسطین به خیابان آمدند که اکنون جهان میان مخالفان و موافقان جنگ علیه یمن تقسیم نشده بلکه الان دعوا میان طرفدارن جنگ و گروهی که در قبال این جنگ سکوت اختیار کرده‌اند، و افزود: این مسئله باعث نشده که یمنی‌ها از مسئله فلسطین فاصله بگیرند که این مسئله قابل تقدیر و تعظیم است.

وی افزود: نقطه دومی که به آن باید اشاره داشتم بحرین است. مردم بحرین به رغم تهدیدات داعش و سرکوب حکومت برای زنده نگه داشتن و گرامیداشت روز قدس و پایبندی اعتقادی به آن راهپیمایی کردند.

تظاهرات ملت یمن در روز قدس شایسته تکریم است

وی با اشاره به برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در یمن گفت: ملت یمن که روز قدس را در سایه تهاجم (سعودی) زنده نگه داشت، شایسته تکریم و بزرگداشت است.

سید حسن نصرالله با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس در صنعا و حضور مردم یمن در این راهپیمایی تاکید کرد که هزاران نفر از مردم یمن در راستای حمایت از قدس و فلسطین در یمن با وجود حملات، تظاهرات کردند.

وی با اشاره به تلاش‌ صهیونیست‌ها در کنفرانس هرتزلیا برای تشکیل ائتلاف اسرائیلی عربی به بهانه مبارزه با تروریسم، تاکید کرد که برخی‌ اسرائیلی‌ها در کنفرانس هرتزلیا خواستار ائتلاف اسرائیلی عربی برای مبارزه با تروریسم شدند. تهدیدی که (ادعا می‌کند) در ایران و محور مقاومت نمود پیدا می‌کند. آنها داعش را نیز اضافه کردند تا رسوا نشوند.

اسرائیل مادر و ریشه تروریسم است

دبیر حزب الله با اشاره به نفاق مقامات صهیونیست در ادعای حمایت از مصر در حوادث صحرای سینا، به فتنه انگیزی تل‌آویو بین قاهره و غزه اشاره کرد و افزود: اسرائیل مادر و ریشه تروریسم است. اسرائیل رژیمی است که ماهیتش بر اساس تروریسم شکل گرفته است ولی خودش را به عنوان طرفی که با تروریسم مبارزه می‌کند عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی شد و حتی نهادهای بین‌المللی نیز نتوانستند این حقیقت را مخفی کنند، تاکید کرد: همه حوادث قتل و کشتاری که در منطقه رخ می‌دهند بر اساس انگیزه‌های دینی و طائفی صورت می‌گیرند.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیتی هرتزلیا با حضور فرماندهان نظامی و امنیتی صهیونیست‌ تاکید کرد که خروجی این نشست این بود که فضای راهبردی اطراف اسرائیل بهبود یافته است.‎

صهیونیست‌ها به دنبال الحاق نهایی جولان به اراضی اشغالی
 وی با اشاره به اینکه این تحلیل درحالی مطرح شده که اسرائیل طی چهار سال گذشته از بهار عربی نگران بود و میلیاردها دلار برای تقویت ارتش خود در راستای مقابله با تهدیدات آن هزینه کرد، افزود: در موضوع سوریه سران اسرائیل از ادامه جنگ و نابودی سوریه جدای از نتیجه آن خشود هستند و از آنچه در جریان است، خرسند هستند. صهیونیست‌ها در تلاشند به شکل نهایی تپه‌های جولان را به اسرائیل الحاق کنند و از این رو به حوادث سوریه چشم دوخته‌اند و حالا تعداد شهرک‌های خود را به هزاران افزایش دادند.

حمله عربستان به یمن، خدمت آل سعود به اسرائیل

دبیرکل حزب الله گفت: اسرائیل از تحولات یمن هم خشود است و از عربستان به دلیل مقابله با تهدید از جانب یمن حمایت کرد. اسرائیل دریافته که در صورتی که یمن مستقل باشد و حاکمیت آن بخشی از محور مقاومت شود، تهدید راهبردی برای تل‌آویو خواهد بود و از این رو حمله به یمن بزرگترین خدمت به اسرائیل است.

ایران، تنها کشور  تهدید کننده صهیونیست‌ها

 دبیر کل مقاومت اسلامی در ادامه تاکید کرد: طبق کنفرانس هرتزیلیا تنها یک کشور تهدیدی برای اسرائیل ایحاد می‌کند و آن کشور ایران است و جنبش‌های مقاومت تهدیدی جوهری برای اسرائیل یا تهدیدی استراتژیک برای آن به شمار نمی‌روند. ایران تنها کشوری است که اسرائیل را تهدید می‌کند و برای همین که (اسرائیل)‌ همه جهان را علیه ایران تحریک می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا صهیونیست‌ها مدام علیه ایران موضع گیری می‌کنند؟ چرا هیچ گونه نگرانی یا حساسیت و ترس از جانب اسرائیلی‌ها نسبت به عربستان دیده نمی‌شود؟ ارتش کشورهای عربی میلیاردها دلار اسلحه خریداری می‌کنند اما اسرائیل به هیچ وجه نگران نیست، چون از جانب آن‌ها مطمئن است و مطمئن است که کشورهای عربی فلسطین و مردم فلسطین را فروخته‌اند.

خیال راحت صهیونیست از پروژه تروریسم تکفیری
سید حسن نصرالله با اشاره به اوضاع غزه ادامه داد: از یک سال گذشته تا اکنون خانه‌های غزه بازسازی نشده‌اند. مگر اهل غزه اهل سنت و جماعت نیستند؟ مسأله این است که کشورهای عربی فلسطین را فروخته‌اند. اسرائیل به خوبی می‌داند که پروژه تکفیری که برخی کشورهای عربی راه انداخته اند هیچ زیانی برایش ندارد بلکه برای نابودی عراق، سوریه و یمن آمده است.
دبیر کل حزب‌الله ایران را کشوری دانست که کماکان پرچم مقاومت را بالا نگه داشته است و به رسمیت شناختن اسرائیل را رد کرده است حتی اگر مذاکرات هسته‌ای به شکست بیانجامد.

ایران؛ تنها امید آزادی قدس شریف

بنا به گفته سید حسن نصرالله، در متن توافقنامه ایران و ۱+۵ بندی بود که طبق آن، ایران اسرائیل را باید به رسمیت می‌شناخت اما ایرانِ امام خمینی هرگز به بندی اینچنینی رضایت نمی‌دهد چراکه در این صورت از دین خود خارج می‌شود.
وی شرط با فلسطین بودن را همراه ایران بودن ذکر کرد و گفت: نمی‌شود که با ایران دشمن باشید اما دوست مردم فلسطین باقی بمانید، چرا که ایران تنها امید باقی مانده برای آزادی قدس است.
سید حسن نصرالله با اشاره به مسأله سوریه گفت: مردم سوریه خواهان حل بحران در کشورشان هستند و آن‌ها به خوبی می‌دانند که راه‌حل نظامی جوابگو نیست و البته این را هم می‌دانند که چه کشورهایی مانع حل سیاسی این بحران می‌شوند.
وی از دشمنان سوریه خواست تا به به حرف مردم سوریه در طول پنج سال گوش فرا دهند که مدام می‌گویند: هرکسی بخواهد نظام سوریه را از راه حل نظامی ساقط کند هیچ گاه نخواهد توانست و هرکسی با مردم سوریه بماند دوام خواهد آورد.

موضع ایران و روسیه در قبال سوریه محکم است

وی با اشاره به اینکه موضع ایران و روسیه در قبال سوریه محکم است و حزب الله نیز همچنان در کنار سوریه است، گفت: ما از مطالبات مردمی برای اصلاحات در سوریه حمایت می کنیم ولی با ویرانی سوریه یا ارتش آن بخاطر سوریه، فلسطین و لبنان مخالفیم. ما در زیر خورشید می‌جنگیم و چیزی را مخفی نمی‌کنیم. جوانان ما که در سوریه شهید می‌شوند برای لبنان، فلسطین و سوریه شهید می‌شوند.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه ما به دنبال حکومت و هژمونی نیستیم ابراز داشت: اما راه قدس از قلمون و الزبدانی و الحسکه می‌گذرد از این رو به سوریه رفتیم تا به فلسطین و قدس اشغالی برویم.

حزب الله، بشدت مخالف حمله سعودی به یمن است
دبیرکل حزب الله در ادامه با اشاره به اینکه حزب الله بشدت مخالف حمله عربستان به یمن است و خیلی روشن این حمله را محکوم می کند، گفت: نتایج عملیات طوفان قاطع و بازگشت امید را نفهمیدیم آیا نظام سعودی هم این را متوجه نشده است که این حمله چشم اندازی ندارد و سودش برای گروه‌های تکفیری است.

وی با اشاره به اینکه موضع ایران و روسیه در قبال سوریه محکم است و حزب الله نیز همچنان در کنار سوریه است، گفت: ما از مطالبات مردمی برای اصلاحات در سوریه حمایت می کنیم ولی با ویرانی سوریه یا ارتش آن بخاطر سوریه، فلسطین و لبنان مخالفیم. ما در زیر خورشید می جنگیم و ما چیزی را مخفی نمی‌کنیم. جوانان ما که در سوریه شهید می‌شوند برای لبنان، فلسطین و سوریه شهید می‌شوند.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه ما به دنبال حکومت و هژمونی نیستیم ابراز داشت: اما راه قدس از قلمون و الزبدانی و الحسکه می‌گذرد از این رو به سوریه رفتیم تا به فلسطین و قدس اشغالی برویم.
وی افزود: جنگ سعودی علیه یمن به نبردی بدون هدف و جنگی صرفا برای انتقام تبدیل شده است و حالا عربستان باید از مرزهایش بجای فرار، دفاع کند.

تبیین تفاوت عملکرد کویت و بحرین نسبت به تروریسم

سید حسن نصرالله در ادامه با تقدیر از عملکرد امیر کویت، دولت، مجلس و گروه‌های اجتماعی و سیاسی این کشور در قبال حملات تروریستی دو هفته قبل به مسجد امام صادق(ع) و محکوم کردن این حمله، گفت: بار دیگر حملات تروریستی به مساجد قطیف، دمام و حمله به مسجد امام صادق را محکوم می‌کنیم.‎
سید حسن نصرالله افزود: آنچه امیر کویت ، دولت و ملت این کشور در قبال حمله به مسجد امام صادق انجام دادند باعث شد تا تهدید علیه امنیت این کشور به فرصتی برای بهبود امنیتی و وحدت این کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: اما در بحرین اوضاع برعکس است؛ به جای اینکه به علت تهدیدات داعش، سرکوب با انقلابیون کنار گذاشته شود و با آنها به صورت انسانی برخورد شود و رهبرانشان از زندان آزاد شوند؛ بیش از پیش آزادی‌ها کاهش یافته است و راهپیمایی امروز مردم بحرین برای روز قدس بهترین دلیل بر ارادت این مردم به آرمان فلسطین است.

تاکید حمایت حزب الله از «عون»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با ورود به مسائل داخلی لبنان گفت: چند هفته گذشته کشور به علت شرایط دولت به مشکل برخورده بود  و طرف اساسی در این مشکل نیز میشل عون و جریان ملی آزاد بود. ما در باره این موضوعات صرفا به این مسأله اشاره می‌‌کنیم که باید امور کشور رو جلو رود و نمی‌شود که مسائل کشور موقتا روی زمین بماند. موضوعاتی است که در آن حق با «میشل عون» است و ما هم از وی حمایت می‌کنیم اما مسأله فدرالیسم بحث جداگانه‌ای است. ما هم پیمان هستیم و در این مورد بحث می‌کنیم.
وی ادامه داد: هیأت وزیران باید در مورد ساز و کار اجرائی دولت به توافق برسد؛ هم پیمانان میشل عون وی را تنها نخواهند گذاشت و به صلاح میشل عون نیست که حزب‌الله در جریان جنبش مردمی مشارکت داشته باشد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به موضوع انتخاب رئیس‌جمهور گفت: می‌دانیم که در شرایط حال حاضر انتخاب رئیس‌جمهور مشکل است، اما کماکان باید اولیتمان باشد و از سوی دیگر باید ساز و کاری برای چگونگی برگزاری جلسات دولت و رفع ابهام‌ها به وجود آید؛ نه ژنرال عون و نه هیچ یک از هم پیمانانش نمی‌خواهند تا دولت تعطیل یا سرنگون شود زیرا که ساقط شدن دولت یعنی به سوی خلأ رفتن.

وی با بیان اینکه شرط بندی بر سر منزوی کردن جریان ملی آزاد اشتباه است، اعلام کرد: ما هیچ کدام از متحدانمان را تنها نمی‌گذاریم و از ژنرال میشل عون نیز کناره گیری نخواهیم کرد. گزینه‌های احتمالی برای پاسداری از این اتحاد باز است و هر امری محتمل است.

سید حسن نصرالله در پایان به برگزاری گفت‌‌وگو بین جریان ملی آزاد و جریان المستقبل و گسترش گفت‌‌وگو در آینده دعوت کرد و تاکید کرد که تنها راه حل مشکلات گفت‌‌وگو و همگرایی و همچنین پرهیز از پشت کردن به یکدیگر است. ما در یک کشتی در منطقه نا آرامی بسر می‌بریم.. ما امروزه در حال گفت‌وگو با جریان المستقبل هستیم و اگر هم نتایج ملموسی نداشته ولی خالی از نقاط قوت و مثبت نیز نمی‌باشد.

انتهای پیام/

  • یار مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">