وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

قدرت سیاسی تشیع در اربعین نهفته است

کارشناس مسائل منطقه مراسم اربعین و حضور میلیونی مردمی را نشان از قدرت تشیع و ظرفیت واکنش سریع آن در قبال مسائل سیاسی دانست.

به گزارش فرهنگ نیوز، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با فرهنگ نیوز به تشریح ابعاد حضور میلیونی شیعیان به مناسبت اربعین حسینی(ع) در کربلا پرداخت.

زارعی اظهار داشت: این راهپیمایی و حضور میلیونی شیعیان از سراسر جهان را می توان بزرگترین تجمع تاریخ دانست، تجمعی که تا کنون در هیچ کشوری سابقه نداشته است. حضور خیل عظیمی از شیعیان که جمعیت آن 20 میلیون نفر قلمداد می شود با یک هدف مشخص و معین صورت پذیرفته است. این گونه اجتماعات مذهبی ناظر بر یک شعار و نمود دینی است که آن امام حسین و واقعه روز عاشورا می باشد. تحقق چنین رویدادی در تاریخ جهان بی سابقه و بی نظیر است.

زارعی با تشریح ابعاد این اجتماع بزرگ انسانی و پیامدهای بین المللی گفت: حضور گسترده مردمی آن هم در اجتماعاتی که به راهپیمایی چند روزه می پردازند قطعا دارای پیامدهای امنیتی و سیاسی می باشد. ما اکنون شاهد آنیم که بسیاری از مردم در غالب راهپیمایی های پنج، شش روزه و گاهی دو هفته ای عازم کربلا شده اند، از این رو بزرگترین پیام همایش اربعین هشدار به تروریست های داعش و ناامنی های موجود در عراق است که عراقی ها در صحنه حاضر هستند و آماده جان فدایی و مقابله با تروریست ها هستند.

این کارشناس منطقه از زاویه ای دیگر به این رخداد پرداخت و آن را نشانه صبوری و نجابت شیعیان دانست که در عین توان واکنش به برخی اقدامات نابهنجار جهت حفظ وحدت ملی عراق از بسیاری از ناملایمات چشم پوشی می نمایند. به واقع اربعین و حضور پررنگ شیعیان نشان از قدرت بالا، بسیج میلیونی و توان واکنش سریع شیعیان در قبال تحولات سیاسی است، که به دلیل نجابت تشیع تا کنون بسیاری از ظرفیت ها دست نخورده باقی مانده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">