وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره


به گزارش «خبرگزاری دانشجو»،‌ شاید تا چند روز پیش عبدالمهدی کریمی را حتی به عنوان یک دانشجوی ترم دوم دانشگاه علوم پزشکی هم نمی‌شناخت. اما حادثه روز دوشنبه آنقدر تلخ بود که حالا  او را به عنوان نماد رسوا شدن شعارهای توخالی و پوچ اصلاح طلبان در برخورد با مخالف می‌شناسند.

 

پس از دو روز از حادثه تلخ ضرب و شتم عبدالمهدی کریمی در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که با حضور علی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با او گفتگوی مفصلی داشتیم.

 

عبدالمهدی کریمی دانشجوی ترم دو رشته تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد ضرب و شتم و برخورد فیزیکی با وی در سخنرانی علی مطهری، بیان داشت: دو روز قبل برنامه ای به مناسبت روز دانشجو و با حضور علی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد که ما هم مثل سایر دانشجویان که حق حضور در برنامه را داشتند، در این نشست شرکت کردیم.


طبق صحبت های معاون دانشگاه فقط خواستم نظراتم را آزادانه بیان کنم

 

وی افزود: در ابتدای برنامه ، دکتر شاهمرادی معاون فرهنگی دانشگاه سخنان کوتاهی داشتند و گفتند بگذارید دست ما در باز کردن فضای دانشگاه باز باشد و همه تفکرات بتوانند آزادانه اظهارنظر کنند و دانشجویان با استناد به این تفکرات راه خود را انتخاب کنند.

 

در ادامه نیز مطهری گفت که خداوند به انسان قدرت تفکر داده تا آزادانه تفکر کند و آزادانه نظرش را بیان نماید.

 

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: بر پایه این صحبت ها، من نیز سوالی داشتم و احساس کردم باید نظراتم را اعلام کنم، به همین خاطر از انتظامات برنامه درخواست تریبون کردم و او نیز پذیرفت و مرا تا روی جایگاه همراهی کرد. اما ظاهرا یکی از دوستانشان توجیه نبود و مرا کشیدند و به اتاق جنب سالن برنامه بردند و چند دقیقه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفتم.


+

اگر کارشان در بیرون بردن من درست بود، چرا دوباره مرا به سالن بازگرداندند؟

 

کریمی ادامه داد: با وساطت برخی دوستانم این درگیری خاتمه یافت و مرا به داخل سالن بردند و سوالم اینجاست که اگر کارشان در بیرون بردن من درست بود چرا دوباره مرا به سالن بازگرداندند؟ به هر ترتیب پس از حضور دوباره در سالن یکی دیگر از نیروهای انجمن اسلامی برگزار کننده مراسم گردن مرا گرفت و به زمین انداختم. در این حین همه شاهد بودند که من کوچکترین واکنشی نشان ندادم.

 

وی با اشاره به هدفش از حضور در جایگاه و تریبون گفت: همه دیدند که من به رسم ادب کنار مطهری نشستم و به ایشان اظهار محبت هم نمودم، اما سوالی داشتم که باید می پرسیدم و با هماهنگی انتظامات برنامه نیز به روی جایگاه رفته بودم. به هرحال پس از این اتفاقات سوال مکتوبم که با استناد به آیات قرآن و روایات بود را از مطهری پرسیدم و وی نیز جوابم را داد.

 

آیا علم غیب داشتند که من میخواهم سوال خاصی بپرسم

 

این دانشجوی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اظهارداشت: خود مطهری نیز تائید کرد که وقتی ما کسی را برای برنامه دعوت می کنیم و بعد برای تریبون رفتن هم از او دعوت کرده ایم، شایسته نیست که اینطور با مهمانمان رفتار کنیم. جالب اینجاست که هیچ کس اطلاع نداشت من چه سوالی می خواهم بپرسم. آیا دوستان علم غیب داشتند که من می خواهم بی احترامی کنم، جلسه را بهم بزنم یا سوال ساختارشکنانه بپرسم که با من اینطور برخورد کردند؟

 

عبدالمهدی کریمی با اشاره به محتوای سوالش از علی مطهری بیان داشت: سوالم راجع به سخنرانی مشهد وی بود و طبق نظریه ولایت فقیه شهید استاد مطهری می خواستم تفاوت نقد و مخالفت ایدئولوژیک با ولایت فقیه را از ایشان بپرسم. می خواستم بدانم او بین نقد و مخالفت با ولایت فقیه مرزی قائل هست یا خیر. یا به طور کلی هر نوع نقد عین بی ولایتی محسوب می‌شود یا مرز انتقاد و مخالفت با ولی فقیه مشخص شده است.

 

وی اضافه کرد: علی مطهری نیز به سوالم جواب داد و تاکید کرد که من تنها نظرم را به عنوان نقد مطرح کردم و مخالفتی با ولایت فقیه ندارم. البته این سوالی بود که خیلی ها در این برنامه برایشان طرح شده بود و البته سوال توهین آمیز و بدی هم نبود.

 

عضو هیچ کانون و تشکلی دانشگاهی نیستم/ انجمن تبدیل به یک تشکل لیبرالی شده است

 

کریمی با اشاره به اینکه هیچ فعالیت دانشجویی ندارد، گفت: من دانشجوی ترم دو هستم و عضو هیچ کانون و تشکلی نیستم چرا که تازه بعد از سه چهار ترم توانایی و قدرت فکری فعالیت در تشکل دانشجویی را بدست خواهم آورد.

 

دانشجوی رشته تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: در این اتفاق انتظارم از مسئولین دانشگاه چیز دیگری بود، با توجه به صحبت هایی که در مورد آزادی تفکرات مطرح می‌شود. من این موضوع را به پای تفکر اصیل انجمن اسلامی که شهید بهشتی در آن فعالیت می کرد نمی نویسم بلکه این حاصل جریانی است که در دهه اخیر انجمن را تبدیل به یک تشکل لیبرالی کرده که هدفش القای تفکرات غربی به دانشجویان است.

 

این دانشجوی مضروب با اشاره به اینکه برخی اعضا این انجمن اسلامی و مجری برنامه مساله مشکلات روحی- روانی وی را مطرح کرده اند، تاکید کرد: من هیج مشکلی ندارم و حاضرم با این دوستان باهم برویم تست روانشناسی بدهیم تا مشخص شود با این رفتار سرزده از دوستان چه کسی مشکل روانی و روحی دارد.

 

معاون دانشگاه در جلسه حاضر بود اما دریغ از یک تذکر ساده!

 

وی با بیان اینکه از مسئولین انتظار پیگیری مساله را داشتم، گفت: انتظارم از حراست و رئیس و معاون دانشگاه این بود که چنین موضوعی را پیگیری کنند و با متخلفان برخورد شود، اما نه تنها این مهم انجام نشد؛ بلکه دکتر شاهمرادی معاون فرهنگی دانشگاه هم که در جلسه حضور داشت، وقتی یک لحظه در این درگیری ها متوجه حضورش شدم دیدم پا روی پا انداخته و هیچ واکنشی به این برخورد با یک جوان دانشجو نشان نداد و حتی دریغ از یک تذکر ساده.

 

کریمی گفت: من فردای آن روز امتحان داشتم ولی اصلا شرایط مناسبی برای حضور در کلاس نداشته و مجبور به استراحت شدم. اما با همه این شرایط وقتی وارد فضای دانشگاه شدم دیدم این افراد وقیح تر از گذشته همه تقصیرات را به گردن من انداختنه اند. در حالی که من فقط می خواستم با هماهنگی انتظامات برنامه سوالات خودم را مطرح کنم ولی آنها خودشان با این اقدامات جلسه را به هم ریختند و رفتارهایی از آنان سر زد که سزاوار یک دانشجو نبود.

 

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اظهار ناراحتی از اتفاقات رخ داده، بیان داشت: به جای اینکه این دوستان تشکلی امثال تازه وارد به دانشگاه را همراهی و راهنمایی کنند، متاسفانه در یک شهر فرهنگی و در یک دانشگاه برتر از نظر فرهنگی چنین برخودهای ناصوابی با یک دانشجوی جوان می کنند.

 

خواستم قضیه فیصله یابد، اما به جای معذرت خواهی دوباره توهین کردند

 

وی با اشاره به عدم واکنش مسئولین انضباطی دانشگاه به این ماجرا اضافه کرد: در داخل دانشگاه شکایتی علیه انجمن اسلامی تنظیم کرده ام. البته با واسطه ای غیر مستقیم به دوستان رساندم که با یک معذرت خواهی می توانید قضیه را فیصله دهید اما وقیحانه به من بی احترامی کرده و مجددا مرا مقصر قضایا معرفی کردند.

 

  • یار مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">