وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره


به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اظهار داشت: ما باید علاوه بر نظارت‌ها مجازات‌ها را هم تشدید کنیم و تا این کار اجرایی نشود هیچ اقدامی بازدارنده نخواهد بود.


وی با تاکید براینکه برگزاری اینگونه همایش‌ها نمی‌تواند جلوی فساد را بگیرد افزود:‌ همه مسئولان باید دست به دست هم دهند و قبول کنند باید با مفسدین برخورد کرد، متخلفان باید مورد مجازات مناسب و بازدارنده قرار گیرند.


آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید براینکه باید در بحث مبارزه با فساد جهات عطوفتی که نسبت به افراد متخلف خانواده‌هایشان داریم گفت: قبول داریم که خانواده‌هایشان لطمه می‌خورند اما مسئله فساد را در ترازو بگذاریم می‌بینیم با اقدام این افراد سلب اعتماد عمومی و حاکمیت را به دنبال درایم بنابر این بهتر است به دنبال کسب اعتماد باشیم.


رئیس قوه قضائیه با اشاره به شفاف‌سازی عملیات اداری و اجرایی گفت: بدون شک شفاف‌سازی عملیات اداری و اجرایی مانع از بروز از فساد می‌شود و هر چه دست واسطه‌ها کمتر باشد حتما جلوی فساد هم گرفته می شود.


وی ادامه داد: ما در قوه قضائیه تجربه خوبی را شروع کردیم که یکی از انها بحث پیشخوان‌های الکترونیک است اما مانع‌هایی است که امیدواریم با پیگیری حضور واسطه‌های انسانی را حذف کنیم.


رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه گاهی در دستگاه‌های اجرایی تعداد استعلامات از ادارات زیاد می‌شود گفت: خود این امر منشا فساد است و من امیدواریم در هیات دولت روی این مسئله کار شود که تجمیع امور صورت گیرد این که برای یک کار اداری و اجرایی 7 یا 8 استعلام می‌خواهد همین باب فساد را باز می‌کند چرا که افرادی که در مسند قدرت قرار می‌گیرند آمادگی تخلف دارند به همین جهت باید نظارت داشته باشیم تا جایی برای فساد نباشد.


رئیس دستگاه قضا در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که برای پیشگیری از جرم باید انجام شود پیشگیری وضعیتی است این امر بسیار مهم است که افراد باید در وضعیتی قرار بگیرند که نتوانند اقدام به جرم کنند.


آیت‌الله لاریجانی استفاده از فناوری‌های نوین در کارهای اداری را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام در دستگاه قضایی موجب حذف شکوائیه‌ها و دعاوی شده که راه روشنی برای برخورد با مفاسد پیش روی قوه قضائیه می‌گذارد.


وی با تاکید بر اینکه باید نظارت روی بانک‌ها، بیمه‌ها و وزارتخانه‌هایی که با بحث مالی نظارت دارند بیشتر باشد گفت: در چند روز اخیر بحث یک فساد 12 هزار میلیاردی مطرح شد که البته غیر از اختلاس است.


وی خطاب به رئیس بانک مرکزی که در همایش حضور داشت گفت:‌ اگر این رقم درست باشد باید بپرسیم که نظارت بانک مرکز کجاست، باید نظارت بر بانک‌ها بر عوامل زیر مجوعه به گونه‌ای باشد که شاهد بروز فساد نباشیم چند بار باید زخم این فسادها بر پیکره‌ نظام وارد شود.


انتهای پیام /


  • یار مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">