وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

کارخانه اى: آمریکا در مسقط همه چیز را به صفر برگرداند!

کارخانه اى: آمریکا در مسقط همه چیز را به صفر برگرداند!

ملت باید بداند که آمریکایی ها در مسقط پیشنهادات بسیار ظالمانه ای را مطرح کردند که با آن مذاکراتی که در طی یک سال گذشته انجام شد کاملا در تضاد بود.

ابراهیم کارخانه ای نماینده همدان و عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی اختصاصى با خبرنگار پارلمانى خبرگزاری بسیج درباره مذاکرات هسته ای اذعان داشت: تیم مذاکره کننده ما حقیقتا در تلاش بوده و هست تا از منافع ملت ایران نهایت حمایت را بنماید اما آمریکایی ها در کمال بدبینی در مذاکرات  پیش می روند، آنها وقتی کلمه اعتماد سازی را مطرح می کنند منظورشان این است که برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی را بگونه ای متوقف کنند که ما در این عرصه قدرت هیچگونه حرکتی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: یعنی اگر مسئله سانتریفیروژ ها را مطرح می کنند می خواهند آن تعداد سانتریفیوژ حرکت کند که یقین پیداکنند که جمهوری اسلامی با این تعداد یک صنعت دکوری هسته ای داشته باشد و ایران در عرصه غنی سازی وارد عرصه صنعتی نشود.

در رابطه با مسئله تحقیقات،آنها تحقیقات را برای ما بگونه ای تعریف می کنند که آن تحقیق و پژوهش نتواند برنامه هسته ای جلو ببرد یعنی در حد حرکت های جاری متوقف شود و پیشرونده نباشد.

در مسئله اراک می خواهند در حدی باشد که این برنامه در دراز مدت  بطور صد در صد هیچگونه امکان دستیابی به پلوتونیوم وجود نداشته باشد،آنها به هیچ عنوان به کلمه اعتماد سازی کاری ندارند،در بدبینانه ترین شکل فعالیت های هسته ای ما را در رابطه با غنی سازی ،توسعه،فوردو و در رابطه با اراک می خواهند محدود کنند.

* بازگشت به نقطه صفر!

کارخانه ای گفت:بعد از آن همه مذاکراتی که صورت گرفته بود و آن همه تعامل و نرمشی که جمهوری اسلامی ایران از خودش نشان داد،آمریکایی ها در مسقط پیشنهادهایی را مطرح کردند که تمام پیش بینى هاى خوش بینانه را بر هم زد و در حقیقت یک نوع بازگشت به نقطه صفر بود! د یعنی در واقع همان حرفی را که سیزده سال پیش می زدند تکرار کردند!

مسئله سانتریفیوژها را در مسقطه بحدی محدود کردند که در قالب یک حرکت دکوری و نمایشی باشد، یا تحقیق و توسعه را در حدی تعریف کردند که یک فعالیت روزمره بی خاصیت باشد که در حد سانتریفیوژهای کهنه نسل یک باشد.

ملت باید بداند که آمریکایی ها در مسقط پیشنهادات بسیار ظالمانه ای را مطرح کردند که با آن مذاکراتی که در طی یک سال گذشته انجام شد کاملا در تضاد بود.

* تحریم همچنان باقى خواهد بود!

یا مسئله مهم دیگر مسئله تحریم ها است. آنها در رابطه با تحریم ها هم از مواضع قبلی شان عقب نشینی کردند،چند نوع تحریم وجود دارد،تحریم های شورای امنیت که عنوان کردند چیزی نیست که بتوانیم تنهایی لغوش کنیم،تحریم های کنگره را هم گفتند نمی توانیم لغو کنیم و زمان بر هستند،تحریم های دولت آمریکا را هم که دست خودشان است را گفتند تعدادی از آنها را حدودا تعلیق می کنند،ولی اینها در رابطه با لغو تحریم ها راضی نشدند و تحریم ها بگونه ای است بصورت بسته است یعنی اگر تحریم های دولت آمریکا لغو بشود،تحریم های اتحادیه اروپا لغو بشود،تحریم های شورای امنیت هم لغو بشود اما ،تحریم های کنگره آمریکا باقی بماند در آنصورت تحریم ها  با قدرت خیلی بالا به کشور ما تحمیل می شود.

حتی اگر اعلام کنند که تحریم های هسته ای بطور کامل لغو می شود باز در قالب مسائل تروریسم و حقوق بشر و موشکى و سایر موارد آنها همچنان تحریم ها را می توانند تاسیس یا ادامه بدهند.

در تحریم ها مرز مشخصی وجود ندارد و همه به هم مربوط هستند و تنها راهی که منافع ایران در آن لحاظ می شود لغو کامل تحریم ها است،اعم از هسته ای و غیر هسته ای و البته این شیوه ای است که آمریکایی ها بشدت مقابله می کنند.

دو مسئله وجود دارد،یکی مسئله فناوری هسته ای در قالب سخت افزاری است و مسئله دیگر لغو تحریم ها است که در حال حاضر روی آن مشکل وجود دارد البته در این مدت تیم مذاکره کننده مذاکره خودش را صرف مسئله فناوری هسته ای و غنی سازی و فوردو و اراک کرده و به نظر می رسد کمتر به مسئله تحریم ها پرداخته اند ولی الان که به روزهای آخر توافقنامه می رسیم مسله تحریم مهمترین مسئله در مذاکرات است.

حتی شاهد هستیم در این رابطه که، آمریکا مجددا آن اقدامات اضطراری را در رابطه با تحریمهاى ایران مجددا وضع کرد.

* توافق نامه ژنو هم عمل نشد!

نکته بسیار مهمی که در این بین مطرح می باشد این است که در مذاکرات و توافقنامه ژنو برای اینکه ایران به تعهدات خودش عمل بکند،یک تظمینی در نظر گرفته شد که آژانش بین المللی انرژی اتمی بود،آژانس قرار شد بر تعهدات ایران نظارت کند و به 1+5 منتقل بکند،اما در مقابل هیچ ضمانت اجرایی برای اینکه 1+5 هم به تعهداتش عمل بکند در نظر گرفته نشد کما اینکه ایران به تمامی تعهدات خودش با نظارت آژانس و بازرسی های خیلی شدید عمل کرد ،اما در مقابل می بینیم که 1+5 به تعهداتش عمل نکرده است.

تحریم قطعات هواپیما لغو نشد،یا در رابطه با پتروشیمی و خودرو و خیلی چیزهای دیگر هم همینطور،چرا اینگونه شد،چون در آنجا ضمانت اجرایی برای اینکه 1+5 هم به تعهداتش عمل بکند لحاظ نشد.

لذا یکی از مهمترین موضوعاتی که در مذاکرات باید به آن توجه بشود ضمانت اجرایی است برای آن تعهداتی را که طرف مقابل موظف به اجرای آن است و مسئله ای است که مورد غفلت قرار گرفته است چون بایستی این مسئله لحاظ شود.

* پیش بینى هاى آقا درست بود

آمریکایی ها همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند به مرگ گرفته اند که ما به تب راضی بشویم،آنها در مذاکرات دارند شدید ترین تصمیم ها را علیه ما اعمال می کنند و این ما هستیم که باید از منافع خودمان دفاع کنیم.

ما در سرزمین و توانمندی خودمان بر اساس مفاد ان پی تی به فناری هسته ای دسترسی پیدا کرده ایم و داریم از آن بهره برداری می کنیم،آنها از آن طرف دنیا آمده اند دارند علیه ما تصمیم گیری می کنند،فشار وارد می کنند و تحریم می کنند که بتوانند فعالیت های ما را متوقف بکنند.

ما اگر قرار بود که در مقابل استکبار جهانی در طول این سی و پنج  سال کوتاه بیاییم که انقلاب اسلامی اینقدر قدرتمند نبود،رمز پایداری و اقتدار این ملت در دفاع،مقاومت و ایستادگی قهرمانانه در برابر قدرت های سلطه گر بوده است.

* مذاکرات به بن بست رسیده

امروز در حالی داریم مذاکره می کنیم که ایران اسلامی به بزرگترین قدرت منطقه تبدیل شده است،امروز در معادلات سیاسی منطقه ای ایران حرف اول را دارد می زند.

اکثریت کسانی که دارند با ما مذاکره می کنند سی و پنج سال علیه این ملت در تمامی عرصه های سیاسی،نظامی و فرهنگی هر آنچه از دستشان برآمده کوتاهی نکرده اند و امروز پشت میز مذاکره نشسته اند.

ما باید با قدرت و اقتدار از حقوق خودمان در مذاکرات دفاع بکنیم،تنها راه ما همین است.من تصورم این است که آمریکایی ها با راهی که در پیش گرفته اند می خواهند مذاکرات را به بن بست بکشانند،عامل شکست مذاکرات خود آمریکایی ها هستند که با زیاده طلبی هایی که مطرح مى کنند عملا مذاکرات را میخواهند به شکست بکشانند و لذا عامل شکست مذاکرات فقط زیاده طلبی آمریکایی ها خواهد بود.

  • یار مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">