وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

پیام نامه اوباما به رهبر انقلاب اعتراف وی به شکستهایش در منطقه است

تحلیلگر مسائل آمریکا می گوید که اوباما به دلیل ناتوانی و شکست ائتلاف در مبارزه با داعش به نوعی با نوشتن این نامه از رهبر انقلاب استمداد طلبیده است و همچنین پیام این نامه قبل ازهر چیز اعتراف آمریکا به شکستش در مبارزه با داعش در منطقه می باشد.

سید جعفر هاشمی تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیام نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب چه بوده است و آیا ارتباطی به مسئله هسته ای ایران با گروه 1+5 هم دارد، گفت: پس از انتخابات سنا در آمریکا جمهوری خواه ها نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب را نقض سیاست ها و استراتژی آمریکا در مقابل ایران دانسته و رئیس جمهور ایالت متحده را هم بارها مورد سرزنش هم قرار دادند.

وی ادامه داد:  همین طورغیر مستقیم هم گفته شده درحقیت نامه اوباما به مقام معظم رهبری در مورد حضور تروریستی داعش در عراق بوده است که اوباما به نوعی در آن اشاره ای به این مسئله داشته است.

تحلیلگر مسائل آمریکا با بیان اینکه نامه اوباما از سویی هم دعوت مجدد رئیس جمهور آمریکا از رهبر انقلاب برای پیوستن به   ائتلاف ضد داعش در منطقه می تواند باشد، عنوان کرد: اوباما به دلیل ناتوانی و شکست ائتلاف در مبارزه با داعش در منطقه به نوعی با نوشتن این نامه از رهبر انقلاب استمداد طلبیده است و همچنین پیام این نامه قبل ازهر چیز اعتراف آمریکا به شکستش در مبارزه باداعش در منطقه بوده است.

هاشمی افزود:  نقش پر رنگ و قوی ایران در بحران های منطقه برای آمریکا و جامعه ملل به وضوح روشن است، بنابراین آنچه مشخص است آمریکا برای کنترل داعش از زیاده خواهی ها و تصرف بی حد و اندازه اش چاره ای جز اینکه از ایران در این امر کمک بخواهد، ندارد.

سفیر سابق ایران در برزیل درباره ارتباط نامه اوباما به مسئله هسته ای ایران عنوان کرد: جریان مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 یکی از پرونده های بسیار مهم برای هر دو طرف به شمار می رود  که  حل شدنش امروز به عنوان یک ضرورت و امر مهم تلقی می شود.

هاشمی اضافه کرد: با نگاهی دقیق تر می توان که جهان و همه کشورهای ذینفع نسبت به حل موضوع و یا  بالعکس نسبت به  عدم نرسیدن به یک توافق جامع در مذاکرات هسته ای  در حال انجام تلاش هایی هستند، در حقیقت همه این تلاش ها  و گاه سنگ اندازی ها به لحاظ پر اهمیت بودن این مسئله است که این هم  می تواند یکی از مسائل مورد بحث در این نامه باشد.

تحلیلگر مسائل آمریکا با اظهار اینکه به هر حال جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که از حقوق حقه ملت خود نمی تواند چشم پوشی کند، ابراز کرد: با دست یابی ایران به فناوری هسته ای همه کشورهای عضو ان پی تی هم می توانند از این امکانات بهره مند شوند و آنچه که مسلم است آمریکا به خاطر زیاده خواهی اش می خواهد ملت شریف ایران را از حق مسلم شان محروم کند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طبیعی است که این مطالب هم به نوعی در نامه  قید شده باشد باید این موضوع به صورت رسمی بر ملا شود تا بتوان علت اصلی نامه اوباما به رهبری  را مورد کند و کاو قرار داد.

 سفیر سابق ایران در برزیل  با ابراز اینکه به عقیده من این مسئله حاکی از این است که امروز جمهوری  اسلامی ایران  به عنوان یک کشور قدرتمند و صاحب نفوذ در منطقه و در دنیای اسلام شناخته می شود، تاکید کرد: از بدیهات است که آمریکاییها که  یک روز که در واقع تصور می کردند با مشکلاتی چون تضعیف نظام، جنگ و تحریم  می تواند از قدرت ایران در منطقه بکاهند اما امروز بالعکس قدرت ایران برای آنها در منطقه و جهان اسلام یک امر بدیهی و آشکار است و نمی توانند این مسئله را کتمان کنند و ممکن است از این رو خواستار کمک از جمهوری اسلامی ایران در بحران منطقه و شکست داعش باشند.

  • یار مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">