وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

مسجدی در قطب شمال برای تنها یک مسلمان اسکیموی کانادا ساخته می شود.

در سرزمین یخبندان، مکانی که درجه دمای آن در بیشتر اوقات به 40 درجه زیر صفر می رسد، نخستین مسجد برای شهروندان هشت هزار نفری که تنها یک مسلمان اسکیمو دارد، ساخته می شود تا ندای «الله اکبر» را در میان یخهای قطب شمال کانادا سر دهد.
ساخت مسجد در زمینی به مساحت 343 متر مربع ماه دسامبر در شهر «اکالویت» کانادا آغاز می شود و ساخت آن 750 هزار دلار هزینه در بردارد و برای 104 نمازگزار مرد و زن ظرفیت دارد.
این مسجد دارای مرکز اجتماعی نیز خواهد بود و سال گذشته 100 هزار دلار زمین آن خریداری شده است.
این مسجد توسط فردی به نام «حسین قستی» یک روزنامه نگار و پزشک عربستانی(47 ساله) که همراه با خانواده اش در کانادا زندگی می کند، احداث می شود.
وی درباره چگونگی ساخت مسجد اظهار داشت: 60 درصد مصالح ساخت در تابستان 2012 میلادی با کشتی به منطقه آورده شدند و 40 درصد دیگر در ماه آگوست آینده به محل ساخت مسجد انتقال داده می شود.
منطقه ای که مسجد در آن احداث می شود، دورترین منطقه مسکونی جهان است که در آن تنها یک مسلمان به نام «جیری» زندگی می کند.
وی درباره تنها مسلمان اسکیموی این منطقه گفت: جیری در آتش نشانی شهر ایکالویت مشغول است و در سن 26 سالگی به عنوان اولین مرد اسکیموی منطقه مسلمان شده و همراه با وی 6 زن عرب دیگر نیز مسلمان شدند که هر کدام بعد از ازدواج با مردان عرب و غیر عرب منطقه را ترک کردند.
حسین قستی تصریح کرد: اولین زن اسکیمو حدود پنج سال پیش اسلام آورد و سپس با مرد مسلمانی که راننده تاکسی بود، ازدواج کرد و از این منطقه به جای دیگری رفت.
«حسین قستی» فردی است که تجربه های زیادی در ساخت مساجد در مناطق سخت دارد و در سال 2007 میلادی مسجد«تومبسون» را در مانیتوبا ساخت و در سال 2010 میلادی نیز مسجدی را به نام «خورشید نیمه شب» در منطقه ای به نام «اینوویک» بنا کرد که هزینه های آن از کمک های مردمی شهروندان عرب شهر جمع آوری شد.
گفتنی است، ساخت مسجد در شهر«اکالویت» در چند ماه آینده آغاز خواهد شد، این شهر حدود دو میلیون و یکصد هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، اما به دلیل سردی غیرقابل تحمل هوا تنها 30 هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند، به دلیل وضعیت بد مسیرها و آب و هوا، سفر به این شهر تنها با استفاده از هواپیما صورت می گیرد و در فصل تابستان با کشتی صورت می گیرد.

 

منبع:شبستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">