ناکامی اطلاعاتی و ناکامی سلاح هوایی اسرائیل در جنگ غزه کاملا مشهود است

خبرگزاری بسیج: دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: روز جهانی قدس یادآور مساله اصلی برای ماست تا قدس همیشه در ذهن ها باقی بماند.

خبرگزاری بسیج-گروه بین الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) با تأکید بر این که اسرائیل در غزه شکست خورده است، اعلام کرد، هدف اسرائیل نابود کردن مقاومت و سلاح مقاومت و فرهنگ مقاومت است و ناتوانی رژیم اسرائیل با کمک متحدانش در تأمین اهدافش در نوار غزه بدان معناست که مقاومت پیروز شده است.

سیدحسن نصرالله در ابتدا از کسانی که با وجود خطرات امنیتی احتمالی، در مراسم روز جهانی قدس در حومه جنوبی بیروت شرکت کردند، تشکر کرد و با خانواده‌های قربانیان لبنانی حادثه سقوط هواپیمای الجزایری ابراز همدردی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: روز جهانی قدس در چنین روزی با وجود خطرهای امنیتی بر ما ایجاب کرد که امروز در اینجا حاضر شویم، مکانی که معمولا شهدای خود را تشییع می کنیم و از اسیران خود استقبال می کنیم.

وی تأکید کرد: روز جهانی قدس یادآور مساله اصلی برای ماست تا قدس همیشه در ذهن ها باقی بماند.

 

سیدحسن نصرالله اضافه کرد: روز جهانی قدس را امام خمینی (ره) اعلام کرد و امام خامنه‌ای بر آن در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تاکید کرد که فلسین محور و مسأله اصلی ما باشد. زمانی که امام (ره) بر این روز تاکید کرد، این نشان‌دهنده قداست، انسانی، الهی و اسلامی بودن این مسأله بود و روز به روز اهمیت این روز و نیاز مبرم برای احیا این روز مشخص می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پس از اشغال فلسطین به دست اسرائیل، هم و غم صهیونیست‌ها و هدف اساسی آنها محو کردن مساله فلسطین و نابودی فلسطینیان بوده و هست. هم و غم و هدف اصلی صهیونیست‌ها این بوده که قدس متعلق به مسلمانان و مسیحی‌ها نیست و بلکه پایتخت ابدی یهودیان است. هدف آ‌ن‌ها پس از اشغال، از بین بردن موضوع فلسطین بود.

وی افزود: امکان ندارد ملت فلسطین طی یک یا دو سال یا طی یک یا دو نسل از بین برود. صهیونیست‌ها می‌دانند که سرزمین مقدسی مانند فلسطین و ملت عزیزی مانند فلسطین را نمی‌توانند نابود کنند به همین علت نقشه‌های بلندمدتی طرح‌ریزی کرده‌اند.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: اگر دشمن را به حال خود رها کنیم و به آن بی‌توجهی کنیم یا مانند آنچه برخی از کشورها انجام می‌دهند، به آن کمک شود در رسیدن به اهدافش موفق خواهد شد. قدس و فلسطین باید محور اصلی ما باقی بماند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای فراموشی آرمان فلسطین تلاش می‌کنند، اعلام کرد: منزوی کردن ملت فلسطین از دیگر ملت‌های منطقه از دیگر مسائلی است که ممکن است مسأله محوری فلسطین را به فراموشی بسپارد. تلاش می‌شود از طریق تحمیل جنگ و تنش یا تجاوز نظامی، ملت فلسطین در انزوا قرار بگیرد و آرمان خود را فراموش کند. دائما دشمنانی برای کشورهای عربی ایجاد شود تا آرمان و موضوع فلسطین به بوته فراموشی سپرده شود.

وی گفت: اگر بین طرف‌های درگیر در جنگ غزه مقایسه‌ای کنیم در می‌یابیم که مقاومت پیروزی‌ها و دستاوردهای زیادی کسب کرده و رژیم صهیونیستی شکست خورده است. ناکامی اطلاعاتی و ناکامی سلاح هوایی اسرائیل در جنگ غزه کاملا مشهود است.

دبیرکل حزب‌الله اظهار کرد: ارتش اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه بیم و تردید دارد و نمی‌داند چکار کند. ارتش اسرائیل به غزه لشکرکشی کرد ولی نه به عنوان یک ارتش جنگجو، بلکه به عنوان یک ارتش کودک‌کش.

وی خاطرنشان کرد: هدف اسرائیل نابود کردن مقاومت و سلاح مقاومت و فرهنگ مقاومت است و ناتوانی رژیم اسرائیل با کمک متحدانش در تأمین اهدافش در نوار غزه بدان معناست که مقاومت پیروز شد.

وی گفت: تلاش برای ایجاد فاصله میان ملت‌های عربی و اسلامی با فلسطین و فلسطینی‌ها کاری حساب شده بوده است.

دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد: هر یک از ما امروز می‌توانیم حوادث پس از 1948 و 1967 را تحلیل کنیم و می‌توانیم جزئیات این برنامه دراز مدت برای از بین بردن کامل فلسطین را متوجه شویم. این رویای دائمی آمریکا و غرب و صهیونیستها بوده است. به طور مثال صهیونیستها و اربابان آنها تصور می‌کردند که اراضی کشورهای عربی وسیع است و صدهزار فلسطینی یا دویست هزار و یا یک میلیون نفر از آنها را که آواره شده‌اند در کشورهای عربی از سوریه گرفته تا لبنان و مصر و اردن و عراق و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اسکان دهند و ملیت آنها را تغییر دهند.این خطر برای آوارگان فلسطینی همیشه وجود داشته است و همچنان وجود دارد.

سیدحسن نصرالله گفت: مقاومت سوریه و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حمایت این دو کشور از مقاومت در حفظ و تداوم آرمان فلسطین سهیم بوده است.

این سخنرانی هم‌اکنون از شبکه‌های مختلف از جمله العالم و المنار در حال پخش است.

این خبر هم‌زمان با سخنرانی بروزرسانی می‌شود.

انتهای پیام /