وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره


تبدیل شدن «گنبد آهنی» صهیونیست ها به «آبکش پلاستیکی»



آن چه اسرائیلی های خونخوار آن را «گنبد آهنی» می خوانند و در طول سال های اخیر مانور تبلیغاتی گسترده ای نیز بر روی آن داده اند، همچون "آبکشی پلاستیکی" ضربه پذیر بوده و انشاءالله در اثر فشار حملات موشکی مقاومت در روزهای آتی، منجر به اعلام آتش بس و عقب نشینی ازسوی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی خواهد شد.

گروه سیاسی، رژیم صهیونیستی که به یاری نیروی هوایی پُرقدرتش حملات گسترده نظامی خود را از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه که از نظر جمعیتی متراکم‌ترین منطقه جهان محسوب می‌شود، آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد.
 
به گزارش بولتن نیوز، درحالی که هفدهمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه و غیرنظیامیان ساکن در باریکۀ غزه، با اتکا به توان نظامی و گنبد آهنین کماکان ادامه دارد، برخی اخبار و شواهد حاکی از آن است که بار دیگر گنبد آهنین اسرائیلی ها که تا پیش از آغاز حملات بسیار به آن می بالیدند و جریان سازی تبلیغاتی فراوانی نیز دربارۀ آن انجام گرفته بود، آن چنان هم غیرقابل نفوذ نبوده و تا به امروز برخلاف اخباری که در رسانه های غربی منتشر گردیده، بارها و بارها در برابر موشک ها و راکت های حماس ناتوان مانده است و باران موشک‌های مقاومت که این‌بار تا قلب تل‌آویو و قدس اشغالی و دیمونا نیز رسید، مقامات این رژیم را غافلگیر کرد.

تبدیل شدن «گنبد آهنی» صهیونیست ها به «آبکش پلاستیکی»

این غافلگیری به حدی بود که در همان روزهای ابتدایی، مقامات این رژیم مستاصل در برابر باران موشک‌ها و ناکارآمدی گنبد آهنین، تقاضای آتش بس و میانجی‌گری کشورهایی نظیر مصر را مطرح کردند.

تبدیل شدن «گنبد آهنی» صهیونیست ها به «آبکش پلاستیکی»البته این نخستین باری نیست که سپر موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به «گنبد آهنی» این چنین توسط موشک های مقاومت ناکارآمد مانده و مستاصل می گردد. در جریان جنگ 8 روزه در سال 1391 نیز این گنبد به اصطلاح آهنی بیش از 8 روز دوام نیاورد و شکستی دیگر برای صهیونیست‌ها رقم زد؛ شکستی که بار دیگر اختلافات در کابینه نظامی اسرائیل را شدت بخشید و به استعفای وزیر جنگ کابینه، ایهود باراک، منجر شد.

در آن زمان گفته شد که در طی 8 روز بیش از 700 موشک و راکت حماس بر سر اسرائیلی های خونخوار فرود آمد و  موشک های بسیاری به سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و ناتوانی گنبد آهنین را به رخ جهانیان کشید.

تبدیل شدن «گنبد آهنی» صهیونیست ها به «آبکش پلاستیکی»

با این همه، درحالی که اسرائیلی های غاصب در این مدت تمام توان خود را در بازسازی این گنبد آهنی به کار بسته به یاری دلارهای امریکایی و کمک های میلیاردی و بلاعوض دیگر کشورهای غربی، تجهیزات نظامی و دفاعی خود را بازسازی نموده و بارها از نفوذناپذیری این سپر موشکی به اربابان غربی شان تعهد داده بودند، بار دیگر طی 17 روز اخیر چیزی جز رسوایی سیاسی و تبلیغاتی برای شان باقی نماند و اسیر موشک ها و راکت های شلیک شده از سوی مقاومت گشتند.

تبدیل شدن «گنبد آهنی» صهیونیست ها به «آبکش پلاستیکی»ناگفته نماند که تسلیحات جدید مقاومت فلسطین که طی روزهای اخیر با موفقیت به هدف اصابت کرده، موشک هایی مهم و استراتژیک است که ضمن گذشتن از گنبد پر ادعای اهنین، ذهنیت و اقتدار پوشالی امنیت تل آویو را هم در هم شکسته است. 

بر اساس گزارشات منتشره در منابع خبری، جنبش حماس در طول این جنگ نیز همچون جنگ 8 روزه، از گونه ای از خمپاره ها با بردی بین 7 تا 10 کیلومتر استفاده می کند که با نگاهی به سامانه های خمپاره ای در جهان می توان متوجه شد که به احتمال زیاد این خمپاره از مدل های 120 میلی متری است که بردی بین 7 تا 10 کیلومتر دارند.
 
نیروهای مقاومت از این سلاح برای حمله به نقاطی نزدیک در اطراف مرز نوار غزه استفاده می کنند که حجم آتش نیز گزینه خوبی برای ارسال انبوه پاسخ ها به سمت متجاوزان است.
 
برای درک اهیمت راکتی همچون فجر 5 برای رزمندگان فلسطینی باید به این موضوع توجه کرد که تا پیش از این راکت دست ساز قسام به عنوان سلاح اصلی مقاومت فلسطین محسوب می شد و دارای بردی در حدود 13 کیلومتر بود که سر جنگی آن تنها 10 کیلوگرم وزن داشت. حال مبارزان فلسطینی به قابلیتی رسیده اند که اسرائیل حتی فکر آن را هم نمی کرد.
 
تبدیل شدن «گنبد آهنی» صهیونیست ها به «آبکش پلاستیکی»موشک‌های فجر5 که بی‌تردید ازابتدایی‌ترین موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، قدرت رژیم صهیونیستی و سامانه دفاع ضدموشکی این رژیم و آنچه را که خود گنبد آهنین می‌نامندش به سخره گرفته است.
 
گنبد آهنینی که قرار بود اجازه اصابت هیچ موشکی به سرزمین‌های اشغالی را ندهد، هیچ دردی از صهیونیست‌ها دوا نکرده و تنها فرود صدها موشک فجر 5 را نظاره‌گر است. ناگفته پیداست که وقتی صهیونیست‌ها در تقابل با ابتدایی‌ترین موشک‌های تولید ایران با چنین چالش جدی مواجه می‌شوند، مقابل موشک‌های پیشرفته ساخت جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای زدن نخواهند داشت و عملاً محو خواهند شد.
 
زمانی که فجر 5، اسرائیل را با چنین چالشی مواجه می‌کند و غرب را برای حفظ امنیت‌ این رژیم به تکاپو می‌اندازد و معادلات منطقه‌ای را به نفع جمهوری اسلامی تغییر می‌دهد، به راستی موشک‌های نسل ژئو چه تاثیری بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی خواهند داشت؟

تبدیل شدن «گنبد آهنی» صهیونیست ها به «آبکش پلاستیکی»

با همۀ این تفاسیر به نظر می رسد، آن چه اسرائیلی های خونخوار آن را «گنبد آهنی» می خوانند و در طول سال های اخیر مانور تبلیغاتی گسترده ای نیز بر روی آن داده اند، همچون "آبکشی پلاستیکی" ضربه پذیر بوده و انشاءالله در اثر فشار حملات موشکی مقاومت در روزهای آتی، منجر به اعلام آتش بس و عقب نشینی ازسوی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی خواهد شد.
  • یار مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">