وقت آنست که طرح رفراندوم تعیین سرنوشت فلسطین را عملا پیگیری کنید

وقت آنست که طرح رفراندوم تعیین سرنوشت فلسطین را عملا پیگیری کنید


خبرگزاری بسیج: ما پیرو ولایتی هستیم که فتوایش این است که اگر دشمنان، سرزمین های اسلامی را اشغال کنند بر همه مسلمین از مرد و زن واجب است برای آزادی زمینها قیام کنند.

خبرگزاری بسیج-گروه سیاسی: متن نامه دکتر احمد اسفندیاری رییس مرکز همکاری های بین المللی سازمان بسیج مستضعفین به دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم. با احترام مستحضرید که این روزها در گرمای جانسوز تابستان و مقارن ماه مبارک رمضان، جهان شاهد جنایات و وحشی گری های مکرر رژیم غاصب صهیونیستی در حق مردم مظلوم و روزه دار فلسطین است، صدای غرش هواپیماها و پرتاب بمبها و موشک ها بر سر مردم بی دفاع یک لحظه نیز قطع نشده و هر ساعت کودک و نوجوانی بر روی دستان مردم تشییع می شود.

بدون شک مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین از روز نخست تا کنون در جهان بی نظیر بوده است و ایرانیان افتخار می کنند که از بدو پیروزی انقلاب تا کنون پیشرو ترین مواضع حمایتی را در این خصوص داشته و لحظه ای حمایت از فلسطین را به موضوع دسته دوم تبدیل ننموده اند. بحمدالله امروز هم شاهد همین مواضع ارزشمند از سوی دولت هستیم لکن این پرسش مطرح می گردد که آیا همین مقدار حمایت کافی است؟! آیا صدور بیانیه و تماس با سران کشورها و انجام سخنرانی و حتی مشارکت در تجهیز فلسطین کافی است؟!

آری ما پیرو قرآنی هستیم که خداوند متعال می فرمایند: " و ما لکم لا تقاتلون فی سبیل الله والمستضعفین من الرجال و النساء و الولدان الذین یقولون ربنا اخرجنا من هذه القریه الظالم اهلها" (نساء_75)

 و بزرگترین افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که پیرو امیرالمومنین علی (علیه السلام) است که وصیت فرمودند: " کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا"

و ما پیرو ولایتی هستیم که فتوایش این است که اگر دشمنان، سرزمین های اسلامی را اشغال کنند بر همه مسلمین از مرد و زن واجب است برای آزادی زمینها قیام کنند.

یقینا اگر دست جوانان ما برای حضور در فلسطین به خاطر وجود مرزها، بسته بودن راهها و مناسبات نادرست بین المللی بسته است، انتظار این است که لااقل در میدان دیپلماسی که عرصه حضور باز است، اقدامات حداکثری داشته و صرفا به اعلام مواضع بسنده نکنیم.

بحمدالله علی رغم میل استکبار جهانی، امروز کشورمان علاوه بر محبوبیت و نفوذ بی نظیر در دل مردم و آزادی خواهان جهان در عرصه وسیع سیاست بین المللی نیز از جایگاه رفیعی برخوردار می باشد که تنها یکی از آنها ریاست جنبش عدم تعهد است. سالهاست که دولت جمهوری اسلامی ایران، برگزاری رفراندوم آزاد با حضور کلیه اهالی سرزمین فلسطین را به عنوان راه حل مطرح نموده است ولی تا کنون هیچ اقدام عملی برای ایجاد یک اجماع جهانی ذیل این راهکار عمل نیامده است؛ شاید در گذشته زمینه کافی برای فراگیر بودن این موضوع وجود نداشت لکن امروز با آشکار شدن ماهیت رژیم کودک کش صهیونیستی برای افکار عمومی ملتها و حتی موضع گیری بسیاری از دولتهای جهان؛ زمینه عملی کردن این راه حل بیش از هر زمان فراهم شده است لذا خواسته ما این است که دولت محترم جمهوری اسلامی با رایزنی های گسترده بین المللی و اعزام هیئتهای ویژه برای سران کشورها و ایجاد یکپارچگی در مواضع کشورهای غیرمتعهد، زمینه مداخله جدی تر کشورها را در دفاع از مظلومان فلسطینی فراهم آورد؛ همچنین با مذاکرات فشرده با دولتهای مختلف نسبت به جلب آرای آنان برای اجرای طرح برقراری رفراندوم تعیین سرنوشت در سرزمینهای اشغالی اقدام نماید.

آحاد ملت بسیجی ایران برای موفقیت بیشتر شما در کمک به مردم مظلوم فلسطین دعا می کنند.

رییس مرکز همکاری های بین المللی سازمان بسیج مستضعفین- دکتر احمد اسفندیاری

انتهای پیام / ۱۱۴۱۴