ایران 2 – روسیه 3؛ روس ها جان به لب شدند تا بردند!


خبرگزاری بسیج: تیم ملی والیبال ایران در اولین مسابقه در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ مغلوب روسیه قهرمان فصل گذشته لیگ جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال از امشب با بازی ایران و روسیه آغاز شد. شاگردان کواچ که با صعود به جمع 6 تیم برتر لیگ جهانی، دست به کار بزرگی زده اند، برابر تیمی به میدان رفتند که قهرمان فصل گذشته لیگ جهانی بود و قهرمانی المپیک آخرین عنوان های این تیم پرافتخار بود.

در ست اول این ایران بود که خیلی خوب شروع کرد البته این روسیه بود که با برتری 8 بر 7 وقت اول فنی استراحت را رقم زد اما پس از آن بود که با یک سرویس خوب و دو دفاع روی تور این ایران بود که 8 بر 11 پیش افتاد. این اختلاف در ادامه هم حفظ شد تا وقت فنی استراحت دوم با امتیاز 16 بر 13 با سرویس خوب میرزاجانپور برای ایران به دست بیاید. در این ست نمی توان از آبشارهای دیدنی امیر غفور هم گذشت که امتیاز های خوبی را برای ایران به ارمغان آورد و بلندقامتان روسی هم توان دفاع ضربه های او را نداشتند. سرانجام این ست را ایران با نتیجه 25 بر 18 به نفع خودش به پایان رساند تا تیم قدرتمند والیبال دنیا در اولین ست مغلوب جوانان شایسته والیبال ایران شود.

ست دوم  برخلاف ست اول برای روسیه بود. قهرمان فصل گذشته لیگ جهانی با توجه به شکست در ست اول برای جبران به میدان آمده بود و توانست با دفاع روی تور و همچنین زدن سرویس های خوب از ایران پیش بیفتد. وقت اول فنی 8 بر 7 و وقت دوم فنی با نتیجه 16 بر 12 برای روسیه به دست آمد تا در نهایت روس ها حفظ این اختلاف امتیاز در پایان با نتیجه 25 بر 18 این ست را به نفع خودشان به پایان برسانند تا دو تیم در ست شماری یک – یک شوند.

ست سوم اما داستان دیگری داشت از همان امتیازهای اول ایران و روسیه پا به پای هم امتیاز می گرفتند. مانند ست دوم باز هم با نتیجه 8 بر 7 و 16 بر 15 وقت های اول و دوم فنی استراحت برای روس ها به دست آمد اما فاصله یک امتیازی دو تیم حساسیت های مسابقه را بیشتر کرده بود. از امتیاز 16 بود که روس ها با دریافت های خوب و استفاده از توپ های برگشتی اختلاف را به 3 امتیاز رساندند و در نهایت این روسیه بود که سست سوم را با نتیجه 25 بر 21 برنده از زمین بازی بیرون آمد تا در ست شماری 2 بر یک از ایران پیش بیفتد.

در ست چهارم هم مانند ست سوم دو تیم نبرد نزدیکی داشتند و پا به پای هم امتیاز می گرفتند. طوری که وقت فنی اول استراحت با نتیجه 8 بر 7 به برای روسیه و وقت دوم فنی استراحت با نتیجه 16 بر 15 برای ایران به دست آمد. این امتیازگیری یک به یک ادامه داشت و در حالی که امیر غفور ستاره بازی بود با آبشارهای دیدنی اش هر امتیاز روس ها را جبران می کرد. ماراتن ست چهارم را در نهایت با نتیجه 37 بر 35 به نفع ایران به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری 2 – 2 مساوی شوند و کار برای تعیین تیم برنده به ست پنجم برسد.

ست پنجم را ایران خیلی خوب آغاز کرد و توانست 5 بر یک از روس ها جلو بیفتد اما در ادامه روسیه با استفاده از سرویس های خوب این اختلاف را جبران کرد و با 8 بر 7 بروسیه  پیش افتاد تا دو تیم زمین بازی را عوض کنند.در ادامه سرویس های روس ها با دریافت های خوبی از ایران همراه نشد تا این اختلاف بیشتر شود و در نهایت ست پنجم را روسیه 15 بر 8 به سود خودش به پایان برساند و روسیه در نهایت با نتیجه 3 بر 2 ایران را شکست دهد.

روسیه این پیروزی 2 امتیاز و ایران نیز یک امتیاز گرفت. در ادامه این بازی های مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال، امروز روسیه با برزیل روبرو می شود و جمعه ایران با برزیل بازی می کند تا تکلیف دو تیم صعود کننده به نیمه نهایی لیگ جهانی مشخص شود.

انتهای پیام / ۱۱۴۱۵