آزمایش بزرگ ایران برابر مدافع قهرمانی/ طلسم روسیه شکسته می‌شود؟
خبرگزاری بسیج: تیم ملی والیبال ایران روز چهارشنبه نخستین بازی خود را در مرحله نهایی رقابتهای لیگ جهانی والیبال برابر روسیه مدافع عنوان قهرمانی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرحله نهایی رقابتهای لیگ جهانی والیبال از روز چهارشنبه با حضور شش تیم ایتالیا، ایران، برزیل، آمریکا، روسیه و استرالیا در شهر فلورانس آغاز می‌شود و تیم‌ها در دو گروه رقابتها خود را برای تعیین برترین‌های این لیگ آغاز می کنند. در این مرحله از مسابقات تیم‌های ایران، روسیه و برزیل در گروه I قرار گرفته‌اند و سه تیم دیگر گروه H را تشکیل می‌دهند. از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کند تا با برگزاری بازیهای ضربدری چهره فینالیست‌های لیگ جهانی 2014 مشخص شود.

در روز نخست این مسابقات از هر گروه دو بازی برگزار می‌شود. از ساعت 20 روز چهارشنبه به وقت تهران تیم‌های ملی ایران و روسیه نخستین بازی این مرحله از رقابتها را آغاز می‌کنند. دیداری که آزمایش بزرگی برای شاگردان کواچ به حساب می‌آید.

تیم ایران در دور مقدماتی مسابقات نتایج شگفت انگیزی را برابر ایتالیا، برزیل و لهستان کسب کرد و بعد از ایتالیای میزبان به عنوان دومین تیم راهی مرحله نهایی شد. کسب 19 امتیاز در دور مقدماتی چیزی نبود که هیچ کارشناسی برای تیم ایران پیش بینی کند. اکنون همه منتظر این هستند تا عملکرد تیم ایران را برابر آسمانخراش‌های روسی مورد ارزیابی قرار دهند.

سال گذشته تیم ایران در دور مقدماتی لیگ جهانی با روسیه همگروه بود و هر دو بازی خود را در زمین حریف به این تیم واگذار کرد. ایران پیش‌تر نیز در هیچ بازی رسمی برابر این تیم پیروز نشده است و انتظار می‌رود در صورتی که بازیکنان اعتماد به نفس لازم را داشته باشند بتوان طلسم پیروز نشدن برابر این تیم را شکست.

روسیه سال گذشته عنوان قهرمانی لیگ جهانی را از آن خود کرد تا بعد از المپیک لندن همچنان اقتدار خود را بر والیبال جهان تداوم بخشد. این تیم در دور رفت مرحله گروهی به بازیکنان اصلی خود از جمله موزرسکی و آپالیکوف استراحت داد و نتایج خوبی را کسب نکرد ولی در دور برگشت توانست با بازگشت ستاره‌هایش شرایط را تغییر دهد و در هفته پایانی بعد از آمریکا جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کند.

روسیه که کلکسیونی از عناوین جهانی و المپیک را در اختیار دارد برای حضور در نیمه نهایی انگیزه‌های زیادی دارد تا برابر تیم ایران برنده شود. این تیم قدرتی از دفاع روی تور مستحکمی برخوردار است و در روی تور شرایط سختی پیش روی خط حمله تیم ایران قرار دارد.

ایران اگر برابر این تیم امتیاز کسب کند می‌تواند در بازی دوم که برابر برزیل برگزار خواهد شد به حضور در مرحله نیمه نهایی امیدوار بماند. شکست دادن روسیه اگرچه کار دشواری است اما غیرممکن نیست و باید دید کواچ در این آزمایش بزرگ چه تدابیری برابر تیم اول دنیا دارد.

فردا یک بازی دیگر هم برگزار می‌شود که از ساعت 23 به وقت تهران تیم ایتالیا به مصاف آمریکا می‌رود.

منبع: مهر

انتهای پیام / ۱۱۴۱۵