وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

«حیفا و تلاویو» در آستانه تبدیل شدن به تلی از خاکستر با موشک‌های پیشرفته مقاومت/ جزئیات فنی موشک‌های پرتابی از غزه + تصاویر
این روزها، شاید صدای آژیرهای خطر و آمبولانس‌ها، مانوس‌ترین صدایی باشد که به گوش صهیونیست‌های مقیم سرزمین اشغالی می‌رسد؛ موشک‌ R160، موشک G80، سجیل 55، براق 70، M75، فجر 5، ناصر 5 و ... نیروهای مقاومت غزه، روز صهیونیست‌ها را به کابوسی وحشتناک تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو»؛ امروز 13 سال از نخستین ‌باری که رسانه‌های صهیونیستی در مورد خطر موشک‌های گروه‌های مقاومت فلسطین سخن گفتند، می‌گذرد، البته شاید این خبر در آن روزها توسط دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی چندان جدی گرفته نشد، اما امروز و پس از گذشت 13 سال «سامانه موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی» به اصلی‌ترین تهدید برای امنیت رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، به طوری که بارها محاسبات نظامی ـ امنیتی و حتی سیاسی این رژیم و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ایش را بر هم زده است.


برای درک میزان توسعه و پیشرفت سامانه موشکی گروه‌های مقاومت طی این 13 سال تنها کافی است به عملکرد این جریان در دو سال گذشته نگاهی بیندازیم.


در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2012 و حماسه جریان مقاومت که در رسانه های عربی با نام «عمود السحاب» شناخته می‌شود، گروه‌های فلسطینی با موشک  M75 و همچنین فجر 5 دستگاه امنیتی و سران رژیم صهیونیستی را حیرت‌زده کردند.


این حیرت و واهمه از آن رو بود که در پی این توسعه استراتژیک، برد موشک‌های فلسطینی به 75 کیلومتر رسیده و به این ترتیب حاشیه امنیت شهرک‌نشین‌های صهیونیست به طرز قابل توجهی کاهش یافته بود.


اما این بار در سال 2014 و در پی جنایت جدید رژیم صهیونیستی، مقاومت، برگ جدیدی از دستاوردهای تجهیزاتی خود را نمایان کرد، به طوری که دیگر موشک‌های فلسطینی مرزهای بسیار فراتر از 75 کیلومتر را درمی‌نوردند و هم اکنون، «حیفا» در تیررس موشک‌های مقاومت قرار گرفته است.


موشک R160
در پی حملات اخیر صهیونیست‌ها، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که برای نخستین بار، توسط موشک‌های R160 توانسته شهر «حیفا» در شمال سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دهد.

 


برد این موشک چیزی حدود 150 تا 160 کیلومتر است و دارای کلاهکی به وزن 175 کیلوگرم می باشد و طی این روزها، بارها به سوی تل‌آویو پرتاب شده است.

 
R160 از سوی حماس به نام شهید «عبدالعزیز الرنتیسی» نامگذاری شده است؛ همچنین به نظر می رسد طی روزهای اخیر چندین فروند موشک R160 از سوی غزه به طرف شهر «دیمونا» پرتاب شده است.

موشک G80

از دیگر موشک‌هایی که روند عادی زندگی در «تل‌آویو» را متوقف کرده و مایه وحشت صهیونیست‌ها شده است، موشک G80 است.


هر چند اطلاعات چندانی از این موشک در دست نیست، اما می‌توان گفت دارای برد 100 کیلومتری و همچنین کلاهک 120 کیلوگرمی است.

 


شاخه نظامی حماس نام این موشک را نیز در اقدامی نمادین به شهید «احمد الجعیبری» نامگذاری کرده است.


گفتنی است؛ الجعیبری یکی از فرماندهان نظامی حماس بود که توسط رژیم صهیونیستی ترور شد.


موشک سجیل 55

از دیگر موشک‌هایی که توسط گردان‌های نظامی حماس طی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه رونمایی شد، سجیل 55 است.
 

 

 

 

 این موشک به طور کامل ساخت فلسطین است و تاکنون توانسته بارها شهر «بئر سبع» را مورد هدف قرار دهد.


موشک براق 70

این موشک ساخت فلسطین است و توسط «گردان های قدس»، (شاخه نظامی جهاد  اسلامی) در برابر تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه استفاده شده است.
 

این موشک دارای برد 70 کیلومتری و کلاهک 90 کیلوگرمی است؛ گفتنی است فرودگاه «بن‌گوریون» در شهر تل‌آویو، توسط این موشک مورد هدف قرار گرفته است.

 

 

موشک فجر 5

این موشک در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2012 مورد استفاده قرار گرفت، به طوری که در آن زمان به کابوس دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شد.
 

 

بنابر اظهارات رسانه های غربی و عربی، این موشک ساخت ایران است.

 

برد فجر 5 حدود 75 کیلومتر و کلاهک آن به وزن 90 کیلوگرم است. این موشک در سال 2012 توانست مناطق حاشیه‌ای تل آویو را مورد هدف قرار دهد.

 

 

 

موشک M75

از این موشک نیز برای اولین بار در سال 2012 و در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی  استفاده شد.


M75 مانند فجر 5 تا طول 75 کیلومتر برد دارد، این موشک ساخت فلسطین است و با نام موشک «اللغز» شناخته می‌شود.
 

موشک‌های 107 میلی متری
این موشک‌ها نیز ساخت فلسطین است و با نام موشک «علامه» شناخته می‌شود.
 

 

علامه تا مسافت 40 کیلومتر برد دارد و شهر بئرالسبع بارها مورد هدف این موشک قرار گرفته است.
 

موشک‌های روسی گراد
موشک‌های گراد در اصل ساخت روسیه هستند، اما گروه‌های مقاومت فلسطینی، پس از اجرای برخی تعدیلات، مدت‌هاست که از آنها استفاده می‌کنند.
 

بنا بر اطلاعات موجود، برد این موشک پس از تعدیلاتی که در فلسطین بر روی آن انجام گرفته است، به 20 کیلومتر می رسد.

 


 

شهرهای «کریات شمونه» و «عسقلان» تاکنون بارها مورد هدف این موشک قرار گرفته است.
 

موشک ناصر 5
این موشک نسل جدید از سری موشک های «ناصر» ساخت فلسطین است که با ویژگی‌های متمایزی همچون حجم کوچک (2/5 متر) و قدرت انفجاری بالا شناخته می‌شود. برد ناصر 5 چیزی میان 15 تا 25 کیلومتر اعلام شده است.

 


 

در تمامی این سال‌ها و با بالا گرفتن خطر تهدیدات موشکی گروه‌های مقاومت علیه امنیت رژیم صهیونیستی، سردمداران این رژیم با تکیه‌ بر توانمندی‌های بی حد و حصر گنبد آهنین، تاکید داشتند که هیچ خطر نظامی از سوی غزه نمی‌تواند موجب بر هم زدن امنیت تل‌آویو و یا هر نقطه دیگری از حصار امنیتی سرزمین‌های اشغالی شود.
 

حال آنکه تنها با بررسی مورد اخیر از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ‌های موشکی مقاومت، که از سوی موسسه تحقیقات شبکه الجزیرة انجام گرفته، دیده می‌شود که تعداد موشک‌های عبور کرده از این گنبد به اصطلاح آهنین(!) از مرز 53 درصد عبور کرده است.
 

این روزها شاید صدای آژیرهای خطر و آمبولانس‌ها، مأنوس ترین صدایی باشد که به گوش صهیونیست‌های مقیم سرزمین اشغالی می‌رسد، حال باید منتظر ماند و دید سران این رژیم تا چه زمانی می‌خواهند با چشم‌پوشی از تلفات مالی و جانی و زیرساختی خود، لجوجانه بر ادعای توانایی خود برای فائق آمدن بر یک گروه جهادی به نام حماس اصرار کنند؟! 

  • یار مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">