اژه ای: صاحبان قدرت و ثروت همیشه فشارهایی بر قوه قضائیه وارد می‌کنند

اژه ای: صاحبان قدرت و ثروت همیشه فشارهایی بر قوه قضائیه وارد می‌کنند


خبرگزاری بسیج: سخنگوی قوه قضائیه گفت: صاحبان قدرت و ثروت همیشه به دستگاه قضایی برای پرونده‌هایی فشار می‌آورند ولی مهم این است که این فشارها بر قوه قضائیه تاثیری نمی‌گذارد.

خبرگزاری بسیج-گروه اجتماعی: حجت الاسلام  غلامحسین محسنی اژه ای روز دوشنبه در شصت و پنجمین نشست خبری قوه قضائیه در خصوص علت طولانی شدن پرونده مهدی هاشمی و فشارهایی که بر قوه قضائیه آورده می‌شود، گفت: صاحبان قدرت و ثروت همیشه به دستگاه قضایی برای پرونده‌هایی فشار می‌آورند ولی مهم این است که این فشارها بر قوه قضائیه تاثیری نمی‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه فشارهایی از سوی صاحبان قدرت و ثروت وجود دارد تاکید کرد و گفت: این افراد از طریق جو‌سازی‌های رسانه‌ای از طریق گرفتن چندین وکیل اشکالاتی را بر پرونده وارد می‌کنند تا با این اقدام پرونده را به تعویق بیندازند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه برای هر فردی گرفتن چند وکیل مقدور نیست، گفت: ولی ثروتمندان می‌توانند چندین وکیل بگیرند و با خلل در پرونده‌ها موجب تعویق آن شوند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: بنده به هیچ وجه رد نمی‌کنم که فشارهایی بر روی قوه قضائیه نیست.

وی افزود: در پرونده عنوان شده بخشی از مسائل مربوط به داخل و خارج از کشور بوده است و بررسی آن زمان‌بر بوده و فشارهایی نیز در این حیث وارد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد نقص‌های گرفته شده در پرونده مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: نقصی که بر پرونده گرفته می‌شود در این پرونده بسیار کثیر بوده و دادستان و بازپرس مطرح می‌کنند که این نقص وارد هست یا نیست.

وی ادامه داد: پاره‌ای از موارد اختلاف سلیقه است ولی به هر حال نواقص را رفع می‌کنیم تا در پرونده‌ای که به دادگاه ارجاع می‌شود نقصی نباشد.

وی در پایان از برگزاری دادگاه مهدی هاشمی در تاریخ 11 مرداد ماه خبر داد.

انتهای پیام / ۱۱۴۰۶