جامی چنین میانه میدانم آرزوست!

جامی چنین میانه میدانم آرزوست!

خبرگزاری بسیج: پرونده جام جهانی برزیل فردا شب با برگزاری فینال این رقابت ها بین آلمان و آرژانتین بسته می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، جام بیستم امشب با معرفی قهرمان در ورزشگاه ماراکانا به پایان می رسد و پرونده این رقابت ها بسته می شود.

یک سو آلمان و یک سو آرژانتین قرار گرفته تا نبرد برای بالا بردن جام قهرمانی بین ستاره های دو تیم نوید یک بازی دیدنی و تماشایی را بدهد و یک فینال جذاب.

*حمله یاران مسی و شاگردان لو به جام

تیم ملی آلمان در 18 بار حضور خود در جام جهانی، به سه عنوان قهرمانی در سال‌های 1954، 1974 و 1990 رسیده است. این تیم چهار بار نیز نایب قهرمان شده است و چهار بار سوم شده است. تیم ملی آلمان جام بیستم را با پیروزی پر گل چهار بر صفر برابر پرتغال شروع کرد. این تیم در دومین دیدار برابر غنا به میدان رفت و به تساوی دو بر دو رسید و در سومین دیدار آمریکا را با یک گل شکست داد. آلمان سپس موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک الجزایر را شکست دهد و با برتری یک بر صفر برابر فرانسه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

شاگردان یوآخیم لوو در مرحله نیمه نهایی با نتیجه‌ هفت بر یک برزیل میزبان را در هم کوبیدند تا به فینال جام جهانی 2014 برزیل راه یابند.

تیم ملی آرژانتین نیز در شانزده حضور خود در جام جهانی دو بار در سال‌های 1978 و 1986 به مقام قهرمانی رسیده است و همچنین دو بار نیز نایب قهرمان شده است.

در سوی دیگر یاران لیونل مسی جام جهانی را با پیروزی دو بر یک برابر بوسنی و هرزگوین آغاز کرد و سپس در دومین دیدار موفق شد ایران را با یک گل از پیش‌رو بردارد. شاگردان سابه یا با پیروزی سه بر دو برابر نیجریه توانستند با 9 امتیاز به مرحله بعد راه یابند. آرژانتین سپس موفق شد سوئیس را با یک گل شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد. آنها در این مرحله نیز با یک گل بلژیک را پشت سر گذاشتند و در مرحله نیمه نهایی با برتری برابر هلند با ضربات پنالتی به فینال راه یافت.

*سومین رویارویی در فینال

تیم‌های فوتبال آرژانتین و آلمان در ادوار مختلف جام جهانی، دو مرتبه در فینال این مسابقات برابر هم به میدان رفتند که در دیدار نهایی جام جهانی 1986 مکزیک، آرانتین با نتیجه 3 بر 2 آلمان که در آن زمان با نام آلمان غربی در مسابقات شرکت می‌کرد را شکست داد. در فینال 1990 - ایتالیا اما آلمان با یک گل آرژانتین را مغلوب کرد تا فاتح جام حهانی شود.

این آخرین قهرمانی دو تیم آرژانتین و آلمان در جام جهانی بود و حالا پس از 24 سال بار دیگر این دو تیم درحالی برابر هم قرار می‌گیرند که آلمان در اندیشه کسب چهارمین قهرمانی خود در این رقابتها است و آرژانتین برای بالا بردن سومین جام چشم به جادوی لیونل مسی دوخته است.

در جام جهانی 1986 که آرژانتین با درخشش دیه‌گو آرماندو مارادونا به فینال رسیده بود، ابتدا خوزه براون (23) و خورخه والدانو (56) این تیم آمریکای جنوبی را پیش انداختند اما کارل هاینس رومینیگه (74) و رودی فولر (81) برای آلمان گل زدند تا بازی به تساوی کشیده شود. این پایان کار نبود زیرا خورخه بورچاگا در دقیقه 84 دروازه آلمان را باز کرد تا آرژانتین دومین قهرمانی خود را جشن بگیرد، آنهم درحالیکه جام بالای سر مارادونا قرار گرفت.

چهار سال بعد دوباره آلمان و آرژانتین به دیدار نهایی جام جهانی رسیدند. کاپیتان آرژانتین دیه‌گو مارادونا بود اما لوتار ماتئوس کاپیتان تیم آلمان بود که فرانتس بکن باوئر هدایت آن را برعهده داشت. آن دیدار پربرخورد درحالی با برتری یک بر صفر آلمان با گل دقیقه 85 "آندریاس برمه" از روی نقطه پنالتی به پایان رسید که "ادگاردو مندز" داور مسابقه، 2 بازیکن آرژانتین را در جریان مسابقه اخراج کرد.

این داور مکزیکی ابتدا در دقیقه 65 "پدرو مونزون" را به دلیل خطا روی کلینزمن از زمین اخراج کرد و سپس در دقیقه 87 دومین کارت زرد را به "گوستاوو دزوتی" نشان داد تا این بازیکن آرژانتینی هم دومین اخراجی مسابقه لقب بگیرد

انتهای پیام / ۱۱۴۱۵