آرژانتین حریف آلمان در فینال جام جهانی شد
خبرگزاری بسیج: آرژانتین با شکست هلند در ضربه‌های پنالتی حریف آلمان در دیدار پایانی جام‌جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، دیدار تیم‌های آرژانتین و هلند در دور نیمه نهایی جام جهانی 2014 در پایان 120 دقیقه بازی بدون گل به پایان رسید. در ضربه‌های پنالتی این شاگردان آلخاندرو سابیا بودند که با نتیجه 4 بر 2 از سد لاله‌های نارنجی گذشته و به دیدار نهایی جام بیستم راه یافتند. به این ترتیب آلبی‌سلسته این فرصت را دارد که گذشته از گرفتن انتقام فینال جام جهانی 1990 ایتالیا از آلمان همانند سال‌های 1978 و 1986 قهرمانی جهان را از آن خود کند.

سرخیو رومرو، سنگربان آرژانتین در ضربه‌های پنالتی توانست ضربه‌های وزلی اسنایدر و یان ولار را مهار کرد تا نقشی پر رنگ در چهارمین راهیابی تیم ملی کشورش به دیدار نهایی جام‌های جهانی داشته باشد.

برای آلبی‌سلسته لیونل مسی، اسکوئل گارای، سرخیو آگوئرو و ماکسی رودریگس پشت توپ رفته و ضربه‌های خود را به گل تبدیل کردند. در سوی دیگر آرین روبن و دیرک کویت توانستند ضربه‌های خود را به گل تبدیل کنند.

به گزارش بسیج، بدین ترتیب ساعت 23:30 دقیقه یک شنبه آلمان و آرژانتین در فینال جام جهانی در ورزشگاه ماراکانا برای تعیین قهرمان به مصاف هم می روند و هلند هم ساعت 30 دقیقه بامداد یک شنبه در دیدار رده بندی برابر برزیل قرار می گیرد.