وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

شرح دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان


اگر قلب ما زنگ بزند، از چه دوایی می‌توان برای رفع آن استفاده کرد. برای اینکار باید سحرها قرآن بخوانید تا قلبتان را جلا بدهید. همچنین جان انسان را استغفار سحر جلا می‌دهد و می‌توان با یتیم‌نوازی قلب را جلا داد.

 

دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان


«اَللّهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ رَحْمَةَ الاْیتامِ وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ وَاِفْشآءَ السَّلامِ وَصُحْبَةَ الْکِرامِ بِطَوْلِکَ یا مَلْجَاَ الاْمِلینَ»

خدایا روزیم گردان در این ماه مهرورزی نسبت به یتیمان و خوراندن طعام و به آشکار کردن سلام و هم‌نشینی با کریمان به فضل و کرمت ای پناه آرزومندان.

 

 

شرح دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان - آیت‌الله مجتهدی تهرانی

 

«اَللّهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ رَحْمَةَ الاْیتامِ»؛ خدایا در ماه رمضان مهرورزی نسبت به یتیمان را روزی‌ ام گردان.

اگر قلب ما زنگ بزند، از چه دوایی می‌توان برای رفع آن استفاده کرد. برای اینکار باید سحرها قرآن بخوانید تا قلبتان را جلا بدهید. همچنین جان انسان را استغفار سحر جلا می‌دهد و می‌ توان با یتیم‌ نوازی قلب را جلا داد.

 

 

شخص ثروتمند تنها با دست کشیدن بر سر یتیم قلبش جلا پیدا نمی‌ کند و باید یتیمان را از نظر مادی تأمین کند و مشکلات مالی آنها را برطرف کند. پس یادتان باشد که رحم کردن به یتیم با خلوص نیت قلب را جلا می‌دهد.


«وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ»؛ خدایا روزی کن که من اطعام طعام کنم و افطاری دهم.

اطعام طعام مخصوصاً به فقرا و مستحقان از کارهای بسیار نیکو است.


«وَاِفْشآءَ السَّلامِ»؛ خدایا روزی کن با صدای بلند سلام کنم.

برخی عارشان می‌ شود که اول سلام کنند؛ اما هستند برخی که در سلام کردن با صدای بلند پیش‌ دستی می‌کند. همچنین باید سلام را به درستی یعنی «سلامٌ علیکم» جواب داد و از بیان عبارت‌های دیگر مثل «سلام از ماست» و«مرسی»و... جلوگیری کنیم. همچنین سلام کردن مستحب و جواب سلام دادن واجب است.


«وَصُحْبَةَ الْکِرامِ»؛ خدایا توفیق بده در ماه رمضان با افراد کریم و عالم و دانا و متدین همنشین شوم.

خدایا توفیق بده که با نیکان رفیق شوم. کاری کنید که رفیقتان یک درجه از شما جلوتر باشد. یکی از رموز موفقیت من در زندگی اختیار کردن رفیق خوب بوده است.


«بِطَوْلِکَ»؛ یعنی به حق انعامت.

چه قدر تو به ما نعمت دادی. به حق نعمت‌هایی که به ما دادی این دعاها را درباره ما مستجاب کن، «یا مَلْجَاَ الاْمِلینَ» ای کسی که پناه آرومندانی.


عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir