وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

موحدی کرمانی

مشروح/ آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

خبرگزاری تسنیم: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: استکبار به جنگ اسلام آمده تصور می‌کند می‌تواند جلوی اسلام را بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت این هفته نماز جمعه تهران طی سخنانی در خطبه دوم خود، ضمن بیان مناسبت‌های رخ‌داده در هفته گذشته، به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه اشاره کرد و گفت: همه باید به بیانات معظم‌له توجه ویژه‌ای داشته باشیم و حقیقتاً همان‌گونه که ایشان تعبیر کردند، تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه‌های سیاسی سهمی مهلک برای حرکت علمی کشور است و باید دشمنان را بشناسیم و از توطئه‌های آنان غافل نشویم.

وی به جنایت گروهک تروریستی داعش در عراق اشاره کرد و با بیان اینکه این گروهک تحت حمایت دنیای استکبار است، گفت: دنیای استکبار با تمام ابزارش طی قرون گذشته به جنگ با اسلام آمده، چرا که اسلام برای همه سعادت می‌خواهد و اینها از این خوششان نمی‌آید و تمام خوشبختی را برای خود می‌خواهند و بشریت را فدای خود می‌کنند.

خطیب موقت این هفته تهران تصریح کرد: استکبار می‌گوید همه باید در برابر من تسلیم شوند. اسلام از حق بشریت و انسانیت دفاع می‌کند اما جانیان و استکبار اگر احیاناً حرکت مثبتی نیز در شورای امنیت رخ دهد فوراً یک عضو از آنها آن را وتو می‌کند و می‌گویند آنچه ما می‌خواهیم باید باشد، بنابراین آنها تحمل اسلام را ندارند.

موحدی کرمانی اظهار داشت: استکبار تصور می‌کند که با کشتن و ترور می‌توانند جلوی نفوذ اسلام و انقلاب اسلامی را بگیرد و همه دیدند که در سوریه و عراق چه کردند، اما خوشبختانه هیچ غلطی نتوانستند بکنند و نخواهند توانست و همه نقشه‌های آنان نقش بر آب شده چرا که جهان اسلام و مؤمنین فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت را دارند.

وی ضمن یادآوری جنایت‌های استکبار در ایران به‌خصوص پس از حادثه هفت تیر گفت: جانیان پس از حادثه هفت تیر رسوا شدند و برای ابد هم رسوا شدند و منافقین به زباله‌دان تاریخ پیوستند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: دشمنان زیاد خوشحال نباشند و بدانند که جنایاتی بالاتر از اقدامات داعش روی زمین اتفاق افتاده، واقعه کربلا و قتل معصومین رخ داده، اما طاغوتیان هیچ‌گاه کاری از پیش نبرده‌اند و مکتب اهل‌بیت زنده مانده و زنده خواهد ماند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه استکبار با دست خود گورش را حفر می‌کند اظهار داشت: جهان حامی بشریت و فضیلت است و قطعاً خشونت و تروریسم در جهان محکوم است. این برنامه‌های زشت و زننده که جانیان انجام می‌دهند، متأسفانه به نام اسلام تمام می‌شود اما اگر اختلافی هم میان مسلمانان باشد این اختلاف رو به کاهش است و برادرکشی محکوم است.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از حوادث امروز عراق مبنی بر اینکه نزاع عراق، نزاع شیعه و سنی نیست، از مرجعیت عراق به‌دلیل دادن فتوای جهاد تشکر کرد و افزود: حکم جهاد نقش مؤثری در پیشروی ارتش عراق داشته و توفیقاتی را به دست آورده‌اند و در این بین علمای اهل‌سنت نیز نقش مؤثری داشته‌اند و عجیب آن است که حامیان تروریست‌ها ادعای دموکراسی می‌کنند، اما در عین این ادعا از این گروه‌های خشن و تروریستی نیز حمایت می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با انتقاد از عدم محکومیت مجامع بین‌المللی از اقدامات داعش گفت: باید مجامعی مثل کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب، جنبش غیرمتعهدها و سازمان ملل و شورای امنیت اقدامات ضدبشری داعش را بیش از پیش با قاطعیت بیشتر محکوم کنند.

موحدی کرمانی ادامه داد: مسلمانان از دیرباز قربانی تروریسم بوده‌اند، اما صهیونیست‌ها و نظام سلطه به‌دنبال ترویج اسلام‌هراسی هستند که گویا تصور شود که اسلام این اقدامات خلاف را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه دنیا باید بداند که این اقدامات خشن و ضداسلامی تهدیدی برای صلح و امنیت جهان است و همه مذاهب و اقوام را تهدید می‌کند، اظهار داشت: جوامع غربی به‌دنبال کسب منافع مادی بیشتر و تسلط بر منابع نفتی و غارت ثروت عراق هستند و می‌خواهند بازاری برای تسلیحات خود به وجود آورند، اما بدانند که داعش در عراق رو به شکست است و ارتش عراق با حمایت مردم آنها را ریشه‌کن خواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: طراحان سیاست تفکیک قومی و مذهبی به‌خواست خدا رسوا خواهند شد و کیست که نداند که داعش جریان تروریستی خشن، مزدور، ضداسلام، گروهک اجاره‌ای و شکل گرفته از بقایای بعثی است و عجیب این است که این احمق‌ها و رهبرانشان می‌گویند مردم به‌خاطر لمس سنگ‌ها به مکه می‌روند نه به‌خاطر خدا و بعد ادعا می‌کنند که اگر مکه را فتح کنند، کعبه را ویران خواهند کرد؛ هزاران لعنت به این جنایتکاران.

موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز عربستان نیز از این اقدامات داعش وحشت کرده و دستور داده که مراقبت‌های بیشتری از مرزهای‌شان داشته باشند، گفت: این عناصر کثیف اخیراً به مرقد حضرت یونس حمله کردند و دست به نبش قبر زدند و بنده همین‌جا این مژده را که چند ساعت قبل به دست من رسید بدهم که در آن حمله‌ای که به کربلا از سوی داعش شد، آن کسی که در رأس جانیان به‌نام "الصرخی" بود به‌لطف خدا کشته شد.

وی در بخش پایانی سخنانش در خطبه دوم برای سلامتی و بهبودی کامل و سریع حضرت آیت‌الله مهدوی کنی دعا کرد.

به گزارش تسنیم، موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران نیز با اشاره به اهمیت توبه در ماه مبارک رمضان گفت: اگر کسی ظاهر و باطنش در مورد ولایت فقیه فرق می‌کند، او از دیدگاه شرع مقدس منافق است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: کسی که برای فکر دیگران ارزش قائل نیست هم در این دنیا و هم در آخرت تنها خواهد بود و آن کسی که از نظام هستی فاصله گفته بدان معناست که در آن دنیا کسی را ندارد و بعد از مرگ نیز تنها خواهد ماند.

موحدی کرمانی همچنین با تأکید بر داشتن بصیرت در شناخت امور گفت: رهبری راجع به بصیرت سخنان زیادی گفته‌اند. بصیرت یک بار از راه علم و دانش به دست می‌آید و یک بار از طریق مسائل اخلاقی و سنت‌های حسنه.

وی همچنین به روایتی از علمای اهل‌سنت اشاره کرد و گفت: حرف‌های زائد که در آن غیبت، تهمت وجود دارد باید حذف شوند آنجا که لازم است سخن گفته شود و آنجا که لازم نیست باید ساکت بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: عده‌ای به‌تعبیر قرآن گنگ هستند و آنهایی گنگ هستند که حقایق را می‌دانند و وظیفه دارند مردم را آگاه کنند اما ساکت می‌نشینند و حرفی نمی‌زنند.

انتهای پیام/*