یوزپلنگ ها در کمین یاران مسی
خبرگزاری بسیج: تیم ملی فوتبال ایران، فردا شب در دیدار دوم خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، به مصاف تیم ملی آرژانتین می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری بسیج، روز نبرد بزرگ فرار رسید و فردا از ساعت 20:30 دقیقه داور صربستانی سوت شروع بازی ایران و آرژانتین را به صدا در می آورد، دومین بازی شاگردان کی روش در جام جهانی، آن هم پس از تساوی با ارزش با نیجریه.

ایران در حالی آماده این بازی بزرگ شده که پس از بازی قابل قبول شاگردان کی روش در بازی اول، امیدها نسبت به این تیم بیشتر شده است، به خصوص اینکه ملی پوشان در مسابقه با نیجریه در فاز دفاعی عملکرد فوق العاده داشتند و به تیم قدرتمند نیجریه اجازه خودنمایی ندادند و توانستند یک امتیاز با ارزش از اولین مسابقه شان در جام جهانی بگیرند.

حالا آنها به روحیه و انگیزه بیشتری به مصاف آرژانتین می روند و به گفته کی روش، شاگردانش می خواهند از بازی مقابل این این تیم صاحب نام دنیا لذت ببرند.

اگر چه فاصله زیادی بین بازیکنان دو تیم وجود دارد اما کی روش همواره اشاره کرده است که ایران در برزیل به دنبال افتخار آفرینی است و پس از بازی با نیجریه، حالا رویارویی با آلبی سلسته دومین ماموریت آنها در برزیل است.

کی روش درباره این بازی به آی اسپورت گفته است:« بازی ما برابر آرژانتین سخت‌ترین بازی ایران در جام‌های جهانی است. تیم ملی ایران بزرگ‌ترین چالشش را پیش رو خواهد داشت. تنها راهی که داریم این است که روحیه جنگندگی داشته باشیم و به خوبی در زمین بجنگیم . باید بهترین بازیکن و ستاره‌مان در این دیدار بازی کند.بهترین بازیکن ما امروز روحیه خوبی هم داشت و برابر آرژانتین هم این روحیه را حفظ خواهد کرد. بهترین بازیکن ما همان روحیه تیمی ماست.»

او تضمین داد که تیم ملی در بازی با آرژانتین هم سرافرازانه بازی می کند؛« هیچ شکی در این ندارم. وقتی شما شاهد هستید که بازیکنان در طول 90 دقیقه هرآنچه در توان دارند را در زمین می‌گذارند، این مسئله باعث افتخار است و من خوشحالم که چنین بازیکنانی را در اختیار دارم. بازیکنان من تا امروز هرآنچه در توان داشته‌اند گذاشته‌اند و من دلیلی نمی‌بینم که نتوانند این کار را برابر آرژانتین انجام دهند.»

اگر چه شایعاتی درباره تغییر دروازه بان ایران و جایگزینی رحمان احمدی به جای حقیقی در بازی با آرژانتین وجود دارد، با این حال به نظر می رسد کی روش تیم ملی را با همان ترکیب بازی با نیجریه مقابل آرژانتین به میدان بفرستد.

در سوی دیگر آرژانتین بعد از برد بوسنی در بازی اول، به دنبال کسب 3 امتیاز بازی مقابل ایران و قطعی کردن صعودش به مرحله بعد است. البته یاران مسی که دفاع منسجم ایران مقابل نیجریه را دیده اند نگرانند که بازی دفاعی ایران کار را برای آنها مشکل کند، موضوعی که مسی هم در مصاحبه اش قبل از بازی فردا شب به آن اشاره کرده و از سرمربی آرژانتین خواسته است تا مقابل ایران تغییر سیستم دهد و با آلبی سلسته با سه مهاجم حمله کند، موضوعی که در تمرینات این تیم در روزهای گذشته مشهود بوده و به نظر می رسد شاگردان سابه یا فردا شب با یک ترکیب کلملا هجومی پا به زمین خواهند گذاشت.

در آخرین تمرینات تیم ملی آرژانیتن در بلو اریزنته نکته قابل توجه، استفاده سابه یا از سیستم 4-3-3 و قرار دادن گاگو و هیگواین در ترکیب تیم اصلی بود.

 این یعنی همان چیزی که مسی به آن علاقه دارد. دی ماریا که دچار مصدومیت جزئی شده بود در این تمرین در ترکیب تیم اصلی به میدان رفت و هیگواین در خط حمله و جلوتر از مسی بازی می کرد.

 ترکیب تیم اصلی در بازی درون تیمی بدین شکل بود : رومرو - سابالتا - گارای - فرناندس - روخو - گاگو - ماسچرانو - دی ماریا - مسی - آگرو - هیگواین.

سابه یا  هر 4 شگفت انگیز خود را در ترکیب تیم اصلی قرار داده بود و به خوبی مشاهده کرد که این نفرات در قالب این سیستم تا چه اندازه تیم آرژانتین را شاداب تر و پر تحرک تر می کنند.به نظر می رسد که مسی برنده جنگ پنهان با مربی خود شده باشد و تیم اصلی در بازی درون تیمی ؛ همان تیمی خواهد بود که روز شنبه مقابل ایران قرار خواهد گرفت.

ایران و آرژانتین تاکنون یک بار برابر هم به میدان رفته‌اند که این دیدار در سال 1977 و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو اسپانیا برگزار شد.

باشگاه رئال مادرید برای جشن 75 سالگی‌اش از تیم ملی ایران برای حضور در یک تورنمنت چهارجانبه دعوت کرد.

بر همین اساس ایران و آرژانتین در استادیوم سانتیاگو برنابئو روبروی هم قرار گرفتند. آرژانتینی‌ها در دقیقه 14 توسط دانیل برتونی به گل رسیدند اما ایران توسط محمد صادقی به گل تساوی دست یافت، اگرچه ایران در ضربات پنالتی باخت.

در ترکیب تیم  آرژانتین سزار منوتی بازیکنان سرشناسی چون برتونی و اسوالدو اردیلس بازی می‌کردند که یک سال بعد قهرمان جهان شدند.

تیم ملی ایران نیز در این دیدار با ترکیب مودت، روشن، اسکندریان، کارزانی، عبداللهی، پروین، قاسمپور، صادقی، جهانی، عادلخانی و نظری و با سرمربیگری حشمت مهاجرانی به میدان رفت.