اسلام عامل تمام موفقیت های ورزشی ام است/ برای نماز خواندن به مسجد می روم

اسلام عامل تمام موفقیت های ورزشی ام است/ برای نماز خواندن به مسجد می روم

خبرگزاری بسیج: بازیکن مسلمان لیورپول از تاثیثر گسترده اسلام در زندگی اش صحبت کرده است

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدافع ساحل عاجی لیورپول یکی از بازیکنان مسلمانی است که هیچ گاه واهمه ای از مطرح کردن اعتقاداتش ندارد.حبیب کولو توره متولد 19 مارس 1981 در ساحل عاج است. این فوتبالیست مسلمان تاکنون در تیم های میموساس، آرسنال، منچسترسیتی بازی کرده   و هم اکنون در لیورپول بازی می کند.او در مصاحبه‌ای اسلام را از بزرگترین عوامل موفقیت ورزشی خود توصیف کرد.

  توره در گفت و گو با نشریه مسلم نیوز چاپ لندن با تاکید بر پایبندی عمیق خود به واجبات دینی گفت: اسلام عامل تمامی موفقیت‌های من و موقعیت کنونی ام است زیرا اسلام زندگی مرا تغییر داد و من از مسلمان بودن خود بسیار خوشحالم.

 این فوتبالیست ملی پوش ساحل عاجی افزود: من و دیگر اعضای مسلمان تیم آرسنال زمانی که در این تیم بودم از جمله ابودیابی و باکاری سانا هر روز پس از پایان تمرینات برای نماز خواندن به مسجد می‌ رفتیم و من همچنین تلاش می‌کنم دیگر بازیکنان تیم را هرچه بیشتر با اسلام آشنا کنم.

 توره با اشاره به اینکه نماز خود را با افتخار و در صورت ضرورت در جلوی دیگر بازیکنان تیم اقامه می‌کند، ادامه داد:من وظیفه دارم درباره اصول اسلام به هم تیمی‌های خود اطلاعات بدهم و همیشه به فرایض دینی متعهد باشم زیرا از این طریق می‌توانم دین خود را به اسلام ادا کنم.

وی در ادامه گفت: در ماه مبارک رمضان نیز تلاش می‌کنم روزه‌های خود را بگیرم. هر چند معمولا ‪ ۱۰روز اول ماه رمضان برای من اندکی دشوار است اما پس از آن شرایط جسمانی خود را با شرایط ماه رمضان تطبیق می‌دهم.

این بازیکن مسلمان در ادامه با ابراز خشنودی از افزایش محبوبیت تیم هایی که بازیکن مسلمان دارند در میان مسلمانان گفت: ما طرفداران مسلمان زیادی داریم و این مساله خصوصا زمانی که ما برای برگزاری مسابقات دوستانه به کشورهای اسلامی می‌رویم بسیار آشکار است. 

مدافع تیم فوتبال لیورپول که فصلی نسبتا پراشتباه را پست سر گذاشته، واهمه ای از مطرح کردن اعتقادات مذهبی اش در فضای عمومی ندارد. حبیب کولو توره در جدیدترین گفتگوی خود، اولویت های زندگی اش را اینگونه تعریف کرده است: اولولیت اول من الله است. بعد اسلام، بعد خانواده و در درجه بعدی فوتبال..

انتهای پیام /