ردپای وهابیت بر ادبیات طنز ایران
خبرگزاری بسیج: متاسفانه مدتی است که تفکری خاص! به اسم طنز ، مقدسات را مورد عنایت قرار می دهند.

خبرگزاری بسیج: متاسفانه مدتی است که تفکری خاص! به اسم طنز ، مقدسات را مورد عنایت قرار می دهند یکی از این موارد استفاده از نام غضنفر در به اصطلاح لطیفه هاست و جالبتر اینکه این واژه به بهانه عدم توهین به قومی برزگ و البته دلیر و ستودنی (آذری زبانها و ترک زبانان ) جایگزین میشود ولی چرا لقب امیرالمومنین برای تمسخر باید استفاده شود !!! بر هیچکس پوشیده نیست که چه کسانی به دنبال سکولاریسم و از بین بردن و ضعیف کردن عقاید از هر روشی هستند .

چندیست که ما در ادبیات ایران داستان های طنز و مضحکی از شخصیتی به نام "غضنفر" میخوانیم.با بررسی این نام به راحتی میتوان دریافت که "غضنفر" یکی از القاب  حضرت علی (ع) است  که به معنای شیر شجاع و قوی میباشد و حضرت علی (ع ) را به علت شجاعتشان مردم به این نام میشناختند اما امروزه با آوردن نام "غضنفر"  مردم به یاد شخصی نادان و جاهل  و نفهم و به زبان خودمانی انسانی خنگ می افتند.

با نفوذ این اسم به عنوان شخصی مضحک در ادبیات فارسی دیگر کسی حضرت علی (ع) رابا این لقب نمیشناسد و اگر روزی به گوش کسی برسد که لقب حضرت علی(ع ) "غضنفر" بوده است مطمنا تعجب خواهد کرد و آن را تکذیب میکند.بدیهی است که استفاده از لقب حضرت علی (ع ) در قالب طنز و مضحک یکی از برنامه های دشمنان شیعه و آن امام بزرگوار  بوده و توانسته است با نفوذ در آحاد مردم این برنامه  را پیش ببرد.

بدیهی است در این میان دستگاه های مربوطه بیشترین سهم را در پیگیری این اتفاق دارند و همچنین خواست مردم و حرکت مردم در برداشتن این نام از میان ادبیات طنز فارسی بیشترین کمک را میتواند بکند و این نیازمند تعاملی دوسویه از طرف مردم و دستگاه های مربوطه است.

هانیه خاوری

انتهای پیام /