کدورت هاشمی از استاندار اصفهان/ پیغام خاتمی به رئیس جمهور/ حملات اصلاح طلبان علیه استاد رحیم پور
خبرگزاری بسیج: اخبار ویژه سیاسی ۲۴ ساعت گذشته کشور در فضای رسانه ای عمدتا بر می گردد به آقای هاشمی رفسنجانی و سفر وی به اصفهان و دروغ خواندن خاطرات وی از سوی مسئولان دولت یازدهم، پرونده هسته ای، اظهارات مولوی عبدالحمید در رابطه با مراجع شیعه و اعدام سوداگران مرگ.

خبرگزاری بسیج: اخبار ویژه سیاسی 24 ساعت گذشته کشور در فضای رسانه ای عمدتا بر می گردد به آقای هاشمی رفسنجانی و سفر وی به اصفهان و دروغ خواندن خاطرات وی از سوی مسئولان دولت یازدهم، پرونده هسته ای، اظهارات مولوی عبدالحمید در رابطه با مراجع شیعه و اعدام سوداگران مرگ.

شجاعانه بگویید که خاطرات هاشمی ایراد دارد...!

* گروه چندرسانه‌ای «شفق» در نامه سرگشاده‌ای به اظهارات اخیر وزیر ارشاد درباره ساخت مستند «من روحانی هستم» اعتراض کرد. در بخشی از این نامه آمده است: «آقای جنتی! جناب‌عالی فرموده‌اید: «مستند «من روحانی هستم» دروغ‌های فاحشی دارد که از میان آن‌ها دروغ‌هایی که به امام نسبت داده شده، قابل بخشش نیست...در رابطه با حضور آقای روحانی در قضیه «مک فارلین» که چنین چیزی نبوده و دروغ است»، همان‌طور که قبلاً هم بیان شد، این قسمت از مستند عیناً از کتاب خاطرات جناب آقای هاشمی رفسنجانی نقل شده است. جناب آقای جنتی! لطفاً کتاب خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی از روز 30 تیرماه تا روز یکم مردادماه سال 1362 را مطالعه کنید تا برای‌تان مشخص شود آنچه که در این مستند بیان شده است، عیناً از کتاب خاطرات ایشان ذکر شده است. در ادامه این نامه آمده است: جناب آقای جنتی! اگر علم دارید مسائلی که گفتید دروغ‌هایی است که به امام نسبت داده شده، به جای سرزنش‌کردن مستندسازان، شجاعانه بیان کنید که خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی ایراد دارد و این کتب را در دستور کار ممیزی وزارت ارشاد قرار دهید تا دیگر چنین دروغ‌هایی به امام نسبت داده نشود و اگر علم ندارید که؛ سخن گفتن درباره شنیده‌ها، خلاف اخلاق است.»

* روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب‌یزد درباره لغو سفر هاشمی رفسنجانی به اصفهان نوشت: به گفته یکی از اعضای کمیته برگزاری این مراسم، هاشمی رفسنجانی به‌دلیل کدورت از سر باز زدن استاندار و مقامات استان برای دعوت از وی، حضور خود را در این مراسم منتفی اعلام کرد. همزمان فرزند آیت‌الله طاهری اصفهانی که قرار بود میزبان هاشمی رفسنجانی در این سفر باشد نیز استاندار اصفهان را به‌عنوان فرد مخالف با این سفر دانسته و گفته است: «استانداران به جای اینکه بخواهند با این گروه‌های فشار برخورد کنند، صورت مسئله را پاک کرده و کلاً سخنرانی‌ها را لغو می‌کنند تا هیچ برخوردی صورت نگیرد.»!

* همایش بزرگ «دلاوران دلواپس» ساعت هفده سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت، به همت استادان حوزه و دانشگاه در اصفهان خیمه گلستان شهدا برگزار خواهد شد. شنیده‌ها حاکی است تاکنون چهره‌های فرهنگی، سیاسی، حوزوی و دانشگاهی مختلف شهر اصفهان در کنار مردم برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند. احتمال لغو این برنامه از سوی استانداری به گوش می‌رسد.

* فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان از کشته شدن دو شرور و قاچاقچی مسلح هنگام ورود به مرزهای ایران در مرز شهرستان زابل خبر داد. سرتیپ دوم پاسدار «رهام‌بخش حبیبی» گفت: از این دو شرور مسلح که قصد داشتند مقادیری مواد افیونی وارد کشور کنند، حدود سیصدوهشتاد کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک، کراک و حشیش کشف شد. همچنین روز گذشته طی احکام صادره شعبه چهار دادگاه انقلاب اسلامی کرمان، ده سوداگر مرگ در محوطه زندان مرکزی کرمان به دار مجازات آویخته شدند. این افراد از بزرگ‌ترین باندهای قاچاق و حمل مواد مخدر در جنوب شرق کشور بوده‌اند که با پیگیری‌های مستمر اداره اطلاعات استان کرمان، شناسایی و دستگیر شدند.

* روزنامه صهیونیستی «معاریو» از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) برای جذب جاسوس از طریق شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه فیس‌بوک پرده برداشت. این روزنامه خاطرنشان کرد: «بر اساس اطلاعیه مذکور، از جمله ویژگی‌های مورد نیاز دیگر برای همکاری با موساد، آشنایی و تسلط به زبان‌های عربی و فارسی است.»!

* مولوی عبدالحمید در گفت‌وگو با یک پایگاه تندرو، در توهینی بی‌سابقه به یکی از مراجع بزرگ تقلید، گفت: در رابطه با آیت‌الله مکارم شیرازی باید عرض کنم که ایشان کتاب‌های متعددی دارند و ‌بنده با مطالعه بعضی از کتاب‌های ایشان، در هیچ‌کدام از آن‌ها مسائل اختلافی را ندیدم و توهینی به اهل‌سنت صورت نگرفته است و خود ایشان اظهار داشته است که در هیچ یک از کتب ایشان مطلبی علیه اهل‌سنت وجود ندارد؛ اما برخی اظهارات ایشان در اوضاع کنونی برای ما نگران‌کننده است؛ زیرا سن ایشان بالا رفته و گزارش‌هایی را که به ایشان می‌دهند، زودتر باور می‌کنند و بدون تحقیق آن‌ها را مطرح می‌کنند.»!

* علی مطهری، در جمع فعالان سیاسی استان گلستان بدون اشاره به جنایات و خیانت‌های سران فتنه در سال 88 که هزینه کلانی بر نظام تحمیل کرد، گفت: حصر از ابتدا کار غلطی بوده است. چه معنی دارد کسی را بدون برگزاری دادگاه چون منتقد است، حصر کنیم؟ نمی‌دانم این چه روشی است که برخی می‌گویند یا باید توبه کنید یا آنقدر در حصر بمانید تا بمیرید. افرادی که بر این امر اصرار دارند جز ایجاد دشمنی و مشکل برای جمهوری اسلامی، هدف دیگری ندارند، علما هم اگر معتقدند حصر و ادامه آن ظلم است، باید سکوت خود را بشکنند.

* مؤسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی در گزارشی با عنوان «آمریکا، رژیم صهیونیستی و احتمال تنظیم یک نقشه کلی برای توافق نهایی با ایران» راهکارهای قابل پذیرش بودن توافق جامع هسته‌ای با ایران برای رژیم صهیونیستی را اعلام کرده است. در این گزارش، شروط رژیم صهیونیستی برای پذیرش توافق جامع با ایران بدین ترتیب اعلام شده است: امحای اکثر سانتریفیوژهای ایران به‌طوری‌که فقط تعداد محدودی از سانتریفیوژهای نسل اول باقی بماند، کاهش موجودی اورانیوم غنی‌شده ایران به سطحی کمتر از مقدار مورد نیاز برای ساخت یک بمب هسته‌ای، اوراق ساختن تجهیزات غنی‌سازی ایران در فردو با توجه به امکان مقاومت آن در برابر بمباران، تغییر و تبدیل رآکتور اراک به‌گونه‌ای که برای اهداف نظامی، قابل استفاده نباشد.

   * بر اساس اخبار رسیده، سیدمحمد خاتمی به‌تازگی در پیغامی به رئیس‌جمهور، از وی پرسیده است که چرا کمیته انتخابات را تشکیل نمی‌دهید؟ خاتمی توصیه کرده است که برای مدیریت فضا باید این کار زودتر انجام شود و وقت دارد از دست می‌رود. گفته شده رئیس‌جمهور معتقد است که این فعالیت‌ها دولت را به حاشیه می‌برد و تا این لحظه پاسخی به این پیشنهاد نداده است.

   * فرزندان دو تن از مسئولان دولت با اطلاع از اینکه قرار است منطقه جاسک منطقه آزاد اعلام شود، زمین‌های این منطقه را با قیمت نازل خریداری کرده‌اند. این افراد شرکتی را نیز با عنوان شرکت توسعه فراگیر جاسک راه‌اندازی کرده‌اند!

   * به دنبال طرح برخی انتقادات مستدل و بی‌پرده آقای حسن رحیم‌پور ازغدی به رویه‌های فرهنگی غلط دولت در یکی از جلسات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، به‌تازگی حملات تخریبی به وی در رسانه‌های اصلاح‌طلب از سر گرفته شده است. گفته شده در این جلسه، رئیس‌جمهور درخواست کرده است تا جزئیات این انتقادات منتشر نشود.

   * هاشمی رفسنجانی در سفر اخیر «نواز شریف» به کشورمان، در دیداری با وی در سخنان تعجب‌برانگیزی، از وضعیت داخلی کشورمان گلایه کرد و بیان داشت که این سال‌ها همه چیز عقب مانده است! و از نخست‌وزیر پاکستان تلویحاً تقاضا کرد تا بین ایران و عربستان پادرمیانی کند. هاشمی رفسنجانی ضمن طرح مسئله رابطه ایران و عربستان اعلام کرد که الآن رابطه ما با کشورهای عربی خوب نیست.

   * پس از مذاکرات بی‌نتیجه اخیر وین هاشمی رفسنجانی که پیش از این، توافق ژنو را «نقطه عطف تاریخ ایران و جهان» توصیف کرده بود، در دیدار با تعدادی از اعضای وزارت خارجه با تغییر لحنی آشکار گفت: «همین که دنیا فهمید که با ایران باید در فضایی برابر و محترمانه مذاکره کند، یک پیروزی سیاسی است.» وی در حالی این سخن را بیان می‌کند که مشخص نیست اگر تا چند ماه قبل، توافق ژنو به معنای تسلیم قدرت‌های بزرگ برابر ملت ایران و یک نقطه عطف در تاریخ ایران و جهان بوده است، پس چطور امروز تمام فواید این توافق‌نامه به این یک جمله تقلیل داده می‌شود که در اثر آن، دنیا فهمید باید با ایران در فضایی محترمانه مذاکره کند؟!

   * معاون سیاسی حزب منحله مشارکت، از رخوت اصلاح‌طلبان ابراز نگرانی کرد و در عین حال گفت باید از فرصت و ظرفیت کسانی چون ناطق نوری استفاده کرد. «آذر منصوری» در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: بی‌عملی اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی قابل نقد است و من دنبال جایی می‌گشتم که این را مطرح کنم. رخوت اصلاح‌طلبان نگران‌کننده است. در شرایط فعلی طرح این موضوع که حمایت اصلاح‌طلبان از دولت کم شده، خطای استراتژیک است.»!

   * یک کارشناس رژیم صهیونیستی گفت: پیش‌بینی اسرائیل در مورد سوریه تغییر کرده است. «تزیپی حزقیلی» افزود: «با عقب‌نشینی گروه‌های تروریستی از حمص، ایران و حزب‌الله دستاوردهای مهمی را رقم زدند و اکنون سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد.» در همین حال «رابرت فیسک» تحلیل‌گر ارشد انگلیس، ضمن تحلیلی در ایندیپندنت تصریح کرد:‌ «پیش‌بینی غرب‌ درباره جنگ سوریه اشتباه از آب درآمده است و اکنون غرب از این سخن که اسد شکست خواهد خورد، عقب‌نشینی می‌کند.»

اخبار و تحلیل های روزانه