وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

وبسایت بسیجیان پایگاه شهید مطهری ده آباد

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد امام خمینی ره

محسن آنالویی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، اظهار داشت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌ها در حوزه‌های مختلف ولایت‌پذیری و توجه به مطالبات و دغدغه‌های رهبری است.


آنالویی افزود: در عرصه سیاست خارجی، دولت روندی را در پیش گرفته که از ابتدای راه، نخبگان و دلسوزان کشور نقدهای منطقی و منصفانه‌ای را نسبت به روند مذاکرات از راه‌های مختلف به گوش دولت رسانده‌اند تا دولت با استفاده از این نقدها مراقبت بیشتری در تحقق عدم انحراف در مذاکرات بکار گیرد.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به عدم استقبال دولت از نقدهای نخبگان ادامه داد: متأسفانه دولت نه تنها از نقدهای منصفانه و دلسوزانه نخبگان و جریانات دانشجویی استقبال نکرد بلکه با استفاده از ادبیات ناپسند و زشتِ "افراد بی شناسنامه" منتقدین خود را محکوم کرد.


وی افزود: با توجه به آغاز دور نهایی مذاکرات دغدغه‌های مردم و نخبگان کشور از سر دلسوزی و علاقه‌ای که به نظام دارند نمی‌خواهند بگذارند کوچک‌ترین خطایی اتفاق بیفتد. این حرکات مخالفت با دولت نیست و اگر هر دولت دیگری هم بر رأس کار بود همین اقدامات در راستای کمک به دولت انجام می‌گرفت و نباید این گونه برداشت شود که چون دولت اعتدال در رأس کار هست این اقدامات صورت می‌گیرد و دولت محترم باید بداند هر شخص و یا هر دولت دیگری در صدر امور اجرایی کشور بود نخبگان و دلسوزان کشور همین اقدامات و نقدها را انجام می‌دادند.


آنالویی با اشاره به منزلت دانشجو اظهار کرد: شأن دانشجویان مخالفت نیست و تنها نقد از سوی دانشجویان به دولت ارائه می‌شود که این نقد هم دلسوزانه است.دولت از نقد نترسد و در بحث دیپلماسی نیز بداند این تجمعات و بیانیه‌ها و مراسماتی مانند "همایش دلواپسیم"، همه برای کمک به حفظ شأن جمهوری اسلامی در مذاکرات است. دولت باید توجه داشته باشد که این‌گونه کارها پشتوانه‌ای است برای دولت و نه در مقابل دولت یازدهم و اگر ریاست محترم جمهور از این نقدها و مراسمات استقبال کند و با احترام با منتقدان برخورد کند کمترین کار ممکن را انجام داده است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: دولت اگر بخواهد که با دست پر و با پشتوانه مردمی در مذاکرات شرکت کند باید از انتقاد استقبال کند، نه این که در مقابل نقد به هر روشی بایستند. دولت نباید کاری انجام دهد که بین خود و نخبگان و مردم فاصله ایجاد شود و اگر دولت نخواهد با مردم و نخبگان همراه باشد قطعاً از راه اصلی منحرف خواهد شد.

آنالویی در پایان افزود: دانشجویان و نخبگان دانشگاهی که قرار بود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمعی را برگزار کنند به حکم قانون مبنی بر عدم صور مجوز برای برگزاری تمکین کردند اما مسئله‌ای که واضح است اینکه دولت و استانداری تهران با بهانه‌های مختلف از صدور مجوز امتناع کردند و این نداشتن سعه‌صدر دولت محترم را نمایان‌تر می‌کند. عدم صدور مجوز به دلیل نبود زمان کافی برای تصمیم‌گیری در مورد برگزاری تجمع انتقادی از دولت تنها بهانه‌تراشی است و معنای دیگری ندارد.

  • یار مهدی

تجمع دانشجویی