نام مبارک علی زینت بخش بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی

نام مبارک علی زینت بخش بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی

خبرگزاری بسیج: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام، القاب، کنیه‌های حضرت علی (ع) ، امام اول شیعیان، زینت بخش ۶ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۰۷ ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی تدین با بیان این‌که نام، القاب و کنیه‌های امام علی (ع) بیش از 6 میلیون و 500 هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور ثبت شده است، گفت: بیش از 2 میلیون و 302 هزار نفر با نام علی و قریب به 118 هزار نفر به ترتیب به نام‌های مبارک علی و حیدر صدا زده می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که نام مرتضی هادی با فراوانی بیش از 228 هزار بار از فراوان‌ترین القاب امام علی‌(ع) است، افزود: نام‌های هادی در حدود 299 هزار و اسدالله نزدیک به 123 هزار بار از دیگر القاب امام اول شیعیان است که ایرانیان برای فرزندان ذکور خود برگزیده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل همچنین نام‌های ابوالحسن و ابوتراب را از فراوان‌ترین کنیه‌های امام علی‌(ع) نام برد که در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

‌علی از نام‌های خداوند متعال است «‌و هوالعلی العظیم» به معنای بلند قدر و شریف است و نیز به معنای شدید، محکم و ارجمند بکار رفته است.

انتهای پیام /