جلوی پرداختهای میلیاردی باشگاههای صنعتی را بگیرید/آتش به بیت المال نزنید!


خبرگزاری بسیج: وزیر صنعت هم باید مانند وزیر ورزش از باشگاههای صنعتی که زیر مجموعه این وزارتخانه قرار دارد بخواهد تا از بیت المال با فوتبالیست ها قرارداد میلیاردی بسته نشود.

 خبرگزاری بسیج- سعید احمدیان-فردا قرار است وزیر ورزش به دیدار وزیر صنعت برود تا در جلسه ای درباره کاهش قراردادهای میلیاردی فوتبالیست ها چاره جویی کنند. پس از اینکه وزارت ورزش اعلام کرد که فصل آینده در استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم زیر مجموعه اش اجازه قراردادهای میلیاردی نخواهد داد حالا همه نگاهها به تیم های صنعتی است که آنها هم در این راه به جامعه ورزش برای کم کردن قرارداد بازیکنان فوتبال کم کنند. به هر حال تیم های صنعتی در هزینه کردن بودجه ها دست بازتری دارند و در سال های گذشته یکی از مقصران اصلی بالا رفتن قیمت فوتبالیست ها بوده اند.

جلسه گودرزی با وزیر صنعت هم در این رابطه است تا وزارت صنعت هم در کنار وزارت ورزش قرار بگیرد و نقشی اساسی در جلوگیری از هزینه های میلیاردی در فوتبال بر عهده بگیرد. به هر حال تنها استقلال و پرسپولیس نیستند که باید هزینه هایشان را کاهش دهند بلکه تیم های متمول دیگر و به خصوص تیم هایی که از بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت تغذیه می کنند هم باید وارد میدان شوند. این طور نمی شود که دو تیم سرخابی پایتخت قرارداد میلیاردی با بازیکنان نبندند و در مقابل تیم های صنعتی در این باره دستشان باز باشد و با توجه به منابع مالی زیاد هر طور خواستند هزینه کنند.

به همین خاطر جلسه امروز گودرزی و نعمت زاده می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. به هر حال کم شدن رقم قرارداد بازیکنان یک مطالبه عمومی است و در این رابطه وزارت صنعت هم باید همراه شود. بدیهی است که این وزارتخانه با کاهش بودجه تیم های صنعتی و نظارت بیشتر روی عملکرد و قراردادهایی که باشگاههای زیر مجموعه آن با بازیکنان مورد نظرشان می بندند می تواند در این مسیر با مطالبه مردم همراه شود تا ورزش ایران دیگر شاهد قراردادهای میلیاردی فوتبالیست ها نباشد، قراردادهایی که در سال های گذشته بدون هیچ منطقی سیر صعودی داشته و اگر جلوی آن گرفته نشود به بالای دو و سه میلیارد هم می رسد.

نکته تلخ ماجرا پرداخت این رقم های میلیاردی از جیب مردم و بیت المال به فوتبالیست ها است، موضوعی که سبب شده تا مردم در برابر آن موضع بگیرند. در روزگاری که مشکلات اقتصادی رو به افزایش است و هزینه های زندگی در ایران افزایش یافته استفاده از منابع بیت المال برای بازیکنانی که ارزش یک هزارم قراردادی هم که می بندند ندارند کاری غیر اخلاقی و اشتباه است، همان طور که مردم در نظر سنجی برنامه نود دو هفته پیش هم رای دادند آنها می خواهند رقم قرارداد بازیکنان تعدیل شود و پولی به آنها پرداخت نشود که حقشان نیست و از جیب مردم است، آن هم فوتبالیست هایی که برخی از آنها بدون هیچ تعصبی در زمین بازی به جای اینکه برای پیروزی تیمشان عرق بریزند راه می روند و حتی مانند شیث رضایی که چند سال پیش پس از گل خوردن تیمشان نه حتی ناراحت نمی شوند بلکه خوشحال هم می شوند و نییش خند آنها به گل خوردن تیمشان شکار دوربین ها می شود.

بازیکنانی که وقیحانه در روزهایی که تعداد زیادی از مردم برای داشتن یک زندگی ساده صبح تا شب در حال تلاش هستند به رغم سوار شدن ماشین های چند صد میلیونی و سکونت در خانه های مجلل وقتی چند وقت قسط قراردادشان عقب می افتد ادعا می کنند که پول خرید آجیل شب عید را هم ندارند! برای چنین بازیکنان وقیحی هزینه کردن از بیت المال گناهی نابخشودنی است و پس از تصمیم تحسن برانگیز وزیر ورزش، حالا نوبت وزیر صنعت است تا در دستورالعملی به باشگاههای صنعتی جلوی پرداخت های میلیاردی به بازیکنان را بگیرد و نگذارد نان سفره مردم بر سر سفره بازیکنانی قرار بگیرد که هر چقدر صفرهای قراردادهایشان بالاتر می رود وقیح تر می شوند.