با این وضع هیچ شانسی برای صعود نداریم/ سه هفته با یک گرمکن تمرین کردیم


خبرگزاری بسیج: سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید اردوی آفریقای جنوبی به خاطر کمبود بازیکنان یک شکست بزرگ بوده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارلوس کی‌روش که در آفریقای جنوبی حضور دارد از طریق ویدئو کنفرانس دیشب مهمان برنامه 90 بود، با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌هایی که داشتیم بازیکنانم در این اردو بسیار متعهد ظاهر شدند، اظهار داشت: از لحاظ رسیدن به اهداف‌مان با یک شکست بزرگ مواجه شدیم که می‌توانید تأثیرات آن را در جام جهانی ببینیم. شما می‌توانید یک اردو را برگزار کنید بدون اینکه هتل یا امکانات داشته باشید اما بدون بازیکن نمی‌توان اردو برگزار کرد و این در حالی است که من این برنامه را از یکسال پیش تدوین کرده بودم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌شد اردوی تیم ملی را با پنج روز تأخیر و پس از لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرد، گفت: یک بار دیگر تأکید می‌کنیم که از یک‌سال پیش این تدوین و برنامه‌ریزی شده بود اما این اردو هم یکی از گزینه‌ها بود که من آن را فقط پیشنهاد دادم و افراد دیگر این گزینه را انتخاب کردند پس اینجا این موضوع مطرح نیست که باید  4، 5 روز دیرتر اردو را برگزار می‌کردیم بلکه اهداف ما مطرح بود و آن چیز‌هایی که قرار بود به آنها برسیم.

کی‌روش گفت: اگر صحبتی از 4، 5 روز به میان بیاید صحبتی غیرمنطقی و به خاطر عدم دانش و تجربه است و این در حالی است که ما از هفته آینده بازیکنان فولاد را هم به خاطر حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا از دست خواهیم داد. بنابراین نمی‌شد برای این اردو کار دیگری کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با این تعبیر که هیچگاه نمی‌توان هر دو طرف را داشت، افزود: به خاطر حضور تیم‌ها در آسیا در طول فصل کار را متوقف کردیم و ما به تیم‌ها زمان دادیم اما آنها از هر دو طرف استفاده کرده و هم در طول فصل و هم در پایان فصل به کارهایی که داشتند، رسیدند. باز هم تأکید می‌کنم که این تصمیم را من نگرفتم و این تصمیم کفاشیان و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون بود و تصمیمی بود که از سوی وزیر ورزش و کمیته جام جهانی هم حمایت شد.

کی‌روش گفت: من یک سرمربی هستم اگر افراد تصمیم گرفتند که با این رفتار به فدراسیون و وزارت ورزش بی‌احترامی کنند و باعث شرم آنها شوند تقصیر من نیست و من مقصر نیستم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم‌های باشگاهی در خصوص همکاری با تیم ملی قولی داده بودند یا خیر، گفت: باز هم تکرار می‌کنم ما در طول یکسال گذشته این برنامه‌ریزی را کرده بودیم. اگر می‌خواهیم در جام جهانی بازی‌های خوبی انجام دهیم شرایط مهیا نیست و با وضعیت تمرین بازیکنان داخلی و سطح لیگ ایران یک درصد هم شانس صعود نداریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: در این اردو قرار بود بازیکنان به سطح آمادگی خوبی برای جام جهانی برسند و این موضوع نقطه‌نظر من بود که از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال حمایت شد، پس من در مورد اردوی آفریقای جنوبی تصمیم‌گیرنده نبودم و آنها بودند که در مورد این اردو تصمیم گرفته و در آن زمان از ما حمایت کردند بنابراین اتفاقی که افتاد یک بی‌احترامی به فدراسیون و وزارت ورزش بود.

وی یادآور شد:  ما حتی در روز آخری که در ایران بودیم تا ساعت 6:30 بعدازظهر هم نمی‌دانستیم بازیکنان‌مان را خواهیم داشت یا خیر. این بی‌احترامی محض به افرادی بود که این تصمیم را گرفته بودند. بنابراین این سؤالات را از من نپرسید چون من تصمیم نگرفتم و این من نیستم که در نهایت خجل شدم.

کی‌روش با بیان اینکه تنها کاری که من انجام دادم این بود که بتوانم طبق دیدگاهم برای حفظ منافع ایران این برنامه را طراحی کنم و اگر افرادی با آن موافق نبودند دیگر تقصیر من نبود در خصوص اینکه چرا چهره شاد و بشاش ندارد، گفت: علت این وضع صورت من این است که صبح، ظهر و شب به خاطر منافع تیم ملی کار می‌کنم و به خاطر تعطیلات به افریقای جنوبی نیامدم. با این حال فکر می‌کنم اگر این فرصت را داشته باشیم که در یک سطح حرفه‌ای بازیکنان را آماده کنیم این شانس را خواهیم داشت تا در جام جهانی، بازیکنان ایران بتوانند نمایش خوبی را از خود ارائه دهند آنها توانایی آن را دارند که به این سطح برسند.

وی در خصوص اینکه آیا قولی به مردم ایران خواهید داد یا خیر، گفت: سه سال است که مرا می‌شناسید. من نیامده‌ام که قول و وعید بدهم تنها قولم این است که سخت کار می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که از بازیکنان فعلی حاضر در افریقای جنوبی چند نفر از آنها به اردوی اتریش خواهند رفت، گفت: در آینده خواهیم دید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد. در حال حاضر هم دلیل اصلی برگزاری این اردو، آمادگی بازیکنان داخلی بود و البته شناخت از شرایط تیم‌های افریقایی بود که جا دارد از آنها تشکر کنم و تمام احترام قلب و روح من برای آنها خواهد بود چون فوق‌العاده بودند.

به گزارش فارس کی‌روش در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: اگر این فرصت را داشتم تا طی چند ماه گذشته با بازیکنان کار کنم با توجه به اردوی افریقای جنوبی پیشرفت خوبی در تیم حاصل می‌شد. الان هم اگر این فرصت را داشته باشم تا دسامبر با تیم ملی کار کنم حتی می‌توانیم به قهرمانی آسیا هم برسیم، من همیشه دیدگاهم مثبت است، کاملاً ایمان دارم که می‌توانیم با تلاش‌مان بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشیم اما مسلماً دوست ندارم افرادی با من و فوتبال بازی کرده و بخواهند به فوتبال دروغ بگویند.

وی افزود: آرزوهای 70 میلیون هوادار فوتبال در ایران به دوش می‌کشید، از سوی دیگر مسابقات جام جهانی بسیار جدی و در مقابل چشمان 3 میلیارد نفر برگزار می‌شود و همه ما را در این مسابقات خواهند دید اما در طول بیش از سه سال گذشته هیچ‌گاه شاهد هیچگونه برخورد با کسانی که فوتبال را اذیت کرده و مورد آزار قرار داده‌اند، نبودم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکن دیگری از لیگ ایران به تیم ملی دعوت خواهد کرد یا خیر، گفت: خیر. از بازیکنان داخل ایران به تعداد کافی بازیکن دارم و برای اردوی اتریش تلفیقی از بازیکنان داخلی و خارج از کشور را در نظر گرفته‌ام.

کی‌روش با بیان اینکه آریا جسور و بازیکن ایرانی‌الاصل شیمیزوی ژاپن دیگر در لیست من قرار ندارد در مورد شرایط سردار آزمون گفت: ما از ارتباطات خود برای برگزاری اردوی آفریقا استفاده کردیم از همین ارتباطات هم برای شناخت بازیکنان استفاده می‌کنم به همین منظور دوستان خوبی در مسکو دارم که از طریق آنها سعی کرده‌ام بازی سردار را ببینم در نهایت با توجه به کمک همین دوستان که مربی‌های حرفه‌ای هستند سعی می‌کنم بهترین تصمیم را بگیریم البته باید این شرایط را مورد بررسی مجدد قرار دهم من از دوستانم استفاده می‌کنم اما گویا حمایت‌های مالی به جاهای دیگر می‌رود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکن ایرانی دیگری هست که شانس حضور در تیم ملی را داشته باشد، گفت: بله. این شانس همچنان برای بازیکنان دیگر وجود دارد اما در حال حاضر نمی‌توانم بگویم این بازیکن کیست و کجا بازی می‌کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص انجام بازی‌های دوستانه برای تیم ملی اظهار داشت: به آفریقا آمده‌ایم تا چند بازی دوستان انجام دهیم این هفته دو بازی مقابل دو تیم خوب آفریقای جنوبی که از بازیکنان خوب آفریقایی بهره می‌بردند، انجام دادیم با این هدف که بازیکنان با استیل فوتبال آفریقا آشنایی پیدا کنند چون ما یک اردوی توسعه‌پذیر را برگزار کرده‌ایم و هدف‌مان این است که به بازیکنان داخلی این فرصت داده شود در نهایت هم به خاطر عدم حضور یک‌سری بازیکنان مهم و کلیدی تصمیم گرفتیم اردو را کوتاه کنیم. در ادامه هم سه بازی دوستانه در اردوی اتریش و یک دیدار را هم در اردوی برزیل برگزار خواهیم کرد.

کی‌روش افزود: در خصوص توقعات و انتظارات صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی باید عنوان کنم، مسئله‌ای که حائز اهمیت است این نیست که این موضوع و توقع آیا واقع‌گرایانه است یا خیر بلکه مسئله مهم این است که ما چه چیز می‌خواهیم و مسئله مهم پاسخ‌گویی به توقع هواداران است من با توجه به تجربه و دانش خود سعی کردم یک آماده‌سازی سطح بالا با توجه به سطح توقعات ارائه کنم پس باید صبر کرد و دید که این انتظارات برآورده می‌شود یا خیر، هرچند که از جانب من و بازیکنانم می‌توانم این قول را بدهم که سعی می‌کنم تا بهترین عملکرد را انجام دهیم.

وی افزود: اما اگر این اتفاقات نیفتد دیگر باید دلایل آن را مدیران استقلال و سپاهان سؤال کنید، من نمی‌خواهم در مورد این دو باشگاه بزرگ که برای آنها احترام قائلم حرف بزنم بلکه در مورد افرادی حرف می‌زنم که در پشت پرده تصمیم گرفتند این اردو را به هم زده و به وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال بی‌احترامی کنند. من در یک‌سال گذشته این برنامه‌ریزی را کرده بودم و گفته بودم اگر قرار است اتفاقاتی بیفتد به من بگویند تا گزینه‌های دیگری را انتخاب کنم.

کی‌روش با بیان اینکه از صحبت‌‌های حمایتی خوشحال می‌شود با کنایه گفت: البته به یکسری گرمکن نیاز داریم تا اینجا تمرین کنیم ما باید طی سه هفته با یک دست گرمکن تمرین کنیم که این فضای مناسبی نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دبیر فدراسیون به اردوی اتریش خواهد آمد یا خیر، گفت: بله. مطمئن هستم این اتفاق می‌افتد. نبی و کفاشیان در کنار ما سخت کار می‌کردند و بدون حضور و تلاش آنها این کارهای امروز مقدور نبود. ما اگر با روحیه تیمی عالی کار نمی‌کردیم این موفقیت‌های امروز امکان‌پذیر نبود بنابراین معتقدم افرادی که می‌خواهند بین ما شکاف بیندازند اشتباه می‌کنند چون با همین گروه توانستیم با یک یکدلی و وحدت به جام جهانی برسیم پس نمی‌خواهم کسی در این خصوص شک و شبهه‌ای داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: واقعیت این است که حمایت برای تیم ملی آن چیزی نبود که توقعش را داشتیم ما در حالی 30 هزار دلار برای اضافه‌ بارمان پرداخت کردیم که با این مبلغ می‌شد لباس‌های خوبی خریده و امکانات مناسب‌تری مهیا کرد اما اینجا اسپانسر ما فقط یک دست گرمکن برای سه هفته به ما داده است.

کی‌روش گفت: شاید افرادی از صحبت‌های من خوشحال نشوند اما اگر من هم صحبت نکنم هیچ حمایتی نخواهیم شد البته شاید من هم اشتباه می‌کنم این حرف‌‌ها را می‌زنم اما هرچه که هست این موارد واقعیت دارد چرا که نمی‌خواهم بازیکنانم را طی سه هفته با یک دست گرمکن ببینم.

وی در خصوص اینکه آیا از اعضای فدراسیون کسی در اردوی افریقای جنوبی با تیم ملی همراه است یا خیر، گفت: آقای مقدس اینجا هستند اما من واقعیت را گفتم و متأسفانه این مشکل فقط برای این اردو نیست در اردوهای گذشته و سال‌های قبل هم وجود داشته است حضور ما در جام جهانی باید باعث غرور افراد شود اما کاپیتان ما نیامده و برخی هم دیر آمدند و مسلماً این توقعات و انتظارات هواداران از ما نیست. اگر صحبت‌هایم خوشایند نبود عذرخواهی می‌کنم اما اگر حرفی هم نزنم هیچ حمایتی دریافت نخواهم کرد.

 

انتهای پیام /